AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg har hatt gelenegler på 2-3 uker og da dem skulle files av ble det filt tydeligvis for mye. Neglen på lillefingeren min er kjempe følsom når jeg tar på den, kjennes ut som jeg tar rett på huden.. Tok dem av på fredag og har ikke fått på nye negler enda. Jeg vil ha på nye negler så fort som mulig men litt redd for at det skal skade og/eller gjøre vondt i UV lampen. Kan akryl være et bedre alternativ å bruke nå da? I fremtiden skal jeg kun ha gele eller acryl som kan fjernes uten filing...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 12. mars 2012 #2 Del Skrevet 12. mars 2012 Nå er det noen år siden jeg jobbet med dette, men jeg vil påstå at du uansett bør la neglen gro ut om den er såpass følsom. Det betyr at vedkommende har filt altfor mye, og at du kun har et tynt lag igjen før man kommer gjennom til neglsengen. Dersom du legger på nytt vil det være behov for litt filing igjen, og det vil jeg fraråde. I verste fall blir det filt gjennom, og da kan det oppstå en hel del problemer, som skjev vekst og vonde betennelser. Det jeg ville ha gjort, var å legge nye negler, men la nevnte lillefingernegl få være i fred til den er vokst ut. Det tar ikke sååå lang tid. Om du liker å bruke negllakk, vil jeg tro den blender fint inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 12. mars 2012 #3 Del Skrevet 12. mars 2012 Og man trenger slett ikke file vekk produktet. Det skal holde å sitte med neglene i aceton, så løses det opp. Ikke ideelt, men MYE bedre enn å file vekk. Men hvorfor file vekk alt om du likevel vil fortsette å ha kunstige negler?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 12. mars 2012 #4 Del Skrevet 12. mars 2012 Og man trenger slett ikke file vekk produktet. Det skal holde å sitte med neglene i aceton, så løses det opp. Ikke ideelt, men MYE bedre enn å file vekk. Men hvorfor file vekk alt om du likevel vil fortsette å ha kunstige negler?? aceton fungerer vel bare på acrylnegler ? gele må files vekk før nytt påsett... hver bidige tidkrevende gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #5 Del Skrevet 12. mars 2012 Tok dem av for det var på tide med nye da jeg har tipper. Så ganske fæle ut nå. Tenker jeg gjør som du anbefaler, tar på dem andre og venter med lillefingeren. Er ikke den værste å hoppe over heldigvis :-) Slik jeg har forstått får man gele som kan fjernes med aceton og gele hvor den må files av, jeg hadde sisnevnte. Skal kun ha akryl eller den som kan fjernes med aceton fra nå av i alle fall- ikke bra med den filingen! Og det man sparer i tid på å sette PÅ gelenegler kontra filingen man må gjøre med akryl tar man jo fint igjen når man skal ha av faenskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. mars 2012 #6 Del Skrevet 12. mars 2012 Da mine negler (alle sammen) ble filt for mye, fikk jeg en slags lakk av hun som gjorde det som jeg skulle legge over neglene flere ganger om dagen. Dette er noen år siden, men tror det gikk rundt en uke før neglene var blitt bedre, og sviingen ga seg. Jeg klarer dessverre ikke å huske hva den lakken het, men neglepleieren din vet sikkert hva det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 12. mars 2012 #7 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er mange år siden jeg jobbet som negldesigner, og jeg la bare akryl den gangen. Nå ville jeg foretrukket gele, som gir et mer naturlig resultat i mine øyne. Men velg den geleen som kan fjernes med aceton, evt løsneglfjerner. Depend har en som selges på Cubus. Og smør hendene godt etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 12. mars 2012 #8 Del Skrevet 12. mars 2012 lurer nesten litt på hva slags folk dere bruker hvis de filer ned på deres egne negler ? jeg har hatt gelnegler som files av i flere år nå og har aldri opplevd at filingen går for langt ? prøvde acryl før gele og aldri i livet om jeg går tilbake til acrylen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. mars 2012 #9 Del Skrevet 12. mars 2012 lurer nesten litt på hva slags folk dere bruker hvis de filer ned på deres egne negler ? jeg har hatt gelnegler som files av i flere år nå og har aldri opplevd at filingen går for langt ? prøvde acryl før gele og aldri i livet om jeg går tilbake til acrylen. Pga negleforandringer i forbindelse med store eksemutbrudd trodde vel neglepleieren at hun skulle file neglene mine rette, og få bort alle bulkene. Det viste seg da at neglesengen fulgte neglen, så da ble resultatet som det ble. Har dog ikke gått til henne siden. Er generelt skeptisk til denne yrkesgruppen, men skulle gi meg selv litt "godpleie". Slo totalt feil ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 12. mars 2012 #10 Del Skrevet 12. mars 2012 Noe av det første man lærer når man blir negldesigner, er å ALDRI file oppå neglen, for det er ikke slik at det er riller oppå og under neglen - neglen er alltid flat under, mot neglsengen. Total idioti å file vekk neglen! Om noen prøver seg på det igjen, så nekt! Neglen kan buffes, for å gi en litt ru overflate, men that's it. Det finnes mange gode negldesignere, så ikke gi opp håpet. Hør litt rundt, og sats på de som har ventelister. De beste har stort sett et par ukers venteliste, om ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. mars 2012 #11 Del Skrevet 12. mars 2012 Noe av det første man lærer når man blir negldesigner, er å ALDRI file oppå neglen, for det er ikke slik at det er riller oppå og under neglen - neglen er alltid flat under, mot neglsengen. Total idioti å file vekk neglen! Om noen prøver seg på det igjen, så nekt! Neglen kan buffes, for å gi en litt ru overflate, men that's it. Det finnes mange gode negldesignere, så ikke gi opp håpet. Hør litt rundt, og sats på de som har ventelister. De beste har stort sett et par ukers venteliste, om ikke mer. Men neglen min kan da ikke ha vært flat mot neglesengen når det var så bulkete oppå, og resultatet ble hull i neglen? Hmm, bedre forklaring: neglene hadde forhøyninger på opptil tre mm, som da ble filt ned. Eller kanksje jeg misforsto deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 12. mars 2012 #12 Del Skrevet 12. mars 2012 Neglen er som oftest naturlig ruglete (riller) oppå, men under - ned mot kjøttet - er den likevel flat. Så om du river ut hele neglen så vil du se at undersiden er helt glatt. Derfor er neglen teknisk sett tykk og tynn om hverandre. Om neglen er skadet av sopp/eksem/etc så vil det tykke bli tykkere, men ofte blir også de tynne partiene bli ennå tynnere, for det er jo noe galt og neglen er i utgangspunktet svekket. Når man da filer, så blir hele neglen altfor tynn. I tillegg tipper jeg at neglen er skjør, noe som ikke hjelper på situasjonen. Vet ikke om det ble bedre forklart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. mars 2012 #13 Del Skrevet 13. mars 2012 Neglen er som oftest naturlig ruglete (riller) oppå, men under - ned mot kjøttet - er den likevel flat. Så om du river ut hele neglen så vil du se at undersiden er helt glatt. Derfor er neglen teknisk sett tykk og tynn om hverandre. Om neglen er skadet av sopp/eksem/etc så vil det tykke bli tykkere, men ofte blir også de tynne partiene bli ennå tynnere, for det er jo noe galt og neglen er i utgangspunktet svekket. Når man da filer, så blir hele neglen altfor tynn. I tillegg tipper jeg at neglen er skjør, noe som ikke hjelper på situasjonen. Vet ikke om det ble bedre forklart? Jepp, god forklaring! Kanskje du kan svare på noe jeg har lurt på lenge.. med negler som mine (lettere ødelagt av eksemutbrudd), er det da slik at jeg bør holde meg unna neglelakk? Altså, svekker lakk neglen? Jeg snakker da om typ billige depend-lakker, ikke de medisinske de selger på apotek. Jeg har lest en gang at vanlig lakk beskytter neglen, men stemmer det? Stenger den ikke ute oksygen? Uj, ble mange spørsmål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 15. mars 2012 #14 Del Skrevet 15. mars 2012 Negler er dødt, biologisk materiale, så de trenger ikke oksygen. Det negler kan reagere på er uttørking, hormonforandringer, sykdom, etc. Uttørking kan skje om man bruker mye negllakkfjerner, så det er en av grunnene til at man bør bruke en negllakk som varer en ukes tid, og/eller en god overlakk. Negler kan også trekke til seg farge, så man bør alltid legge en base. Du kan fint legge negllakk selvom neglene er skadet. Men du må vurdere hvordan de reagerer underveis, og mye bruk av negllakkfjerner er ikke gunstig hverken for neglen eller huden på fingrene generelt. Prøv å bruke en uten aceton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. mars 2012 #15 Del Skrevet 15. mars 2012 Negler er dødt, biologisk materiale, så de trenger ikke oksygen. Det negler kan reagere på er uttørking, hormonforandringer, sykdom, etc. Uttørking kan skje om man bruker mye negllakkfjerner, så det er en av grunnene til at man bør bruke en negllakk som varer en ukes tid, og/eller en god overlakk. Negler kan også trekke til seg farge, så man bør alltid legge en base. Du kan fint legge negllakk selvom neglene er skadet. Men du må vurdere hvordan de reagerer underveis, og mye bruk av negllakkfjerner er ikke gunstig hverken for neglen eller huden på fingrene generelt. Prøv å bruke en uten aceton. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 15. mars 2012 #16 Del Skrevet 15. mars 2012 Bare hyggelig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå