AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Hei! Jeg og min kjære starta prøvingen i januar og jeg begynte å ta folat med en gang.. For ca 1 mnd siden fikk jeg utslett på halsen som ligner på elveblest. På pakningsvedlegget står det at 1 av 1000 kan få elveblest som bivirkning. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen andre som har fått bivirkning av folat? Kuttet dere ut eller fortsatte?
håpefullprøver Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg har ikke fått utslett eller noe av folat, men er veldig plaget med elveblest fra før av! Zyrtec hjelper som bare det, men slutt med zyrtec hvis du blir gravid! Da kan det hjelpe veldig med å smøre utslettet inn med Aloe Vera! Endret 12. mars 2012 av håpefullprøver
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Takk for svar Sikkert dumt spørsmål, men er det farlig å ha elveblest over lang tid?
håpefullprøver Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Ikke som jeg vet om iallefall! Men det er utrolig irriterende når det først kommer! :gjeiper: Jeg har slitt med det i to år uten å finne ut hva det er jeg får i meg som gjør det! Men jeg ville uansett ha fortsatt med folat hvis jeg var deg!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Elveblest er ikke farlig, men plagsomt. Men prøv en annen type folat, det kan være tilsetnigsstoffene du reagerer på, men det kan også være noe helt annet. Det er anbefalt å ta folat fram til 12 uker i svangerskapet, men man så nesten se ann fordeler mot ulemper også.
^me^ Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 bare ikke begynn på zyrtec om du er prøver..du er allerede 3-5 uker på vei når du finner ut at du er gravid selv..da er det litt seint da dette er den mest kritiske fasen i svangerskapet lykke til med prøvingen!
Gjest Macaron Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Evt kan du prøve å spise mye av de matvarene som inneholder folat. Jeg vet at i hvert fall brokkoli, egg og grove kornprodukter inneholder folat, og det er sikker flere ting også som du kan finne hvis du googler.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 Tusen takk for svar! Takk for at du advarte meg mot zyrtec ^me^
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #9 Skrevet 12. mars 2012 Hva er det med Zyrtec? Jeg er "avhengig" av Zyrtec og er prøver..
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 De aller fleste allergitabletter kan tas når man er gravid. De er ikke testet ut på gravide kvinner, for hvem vil vel gå med på det? Men de inneholder ikke de farlige stoffene som de gjorde før. Det er ikke dermed sagt at man skal bruke det uten å snakke med lege. Man må veie fordeler og ulemper opp mot hverandre. Det gjelder til og med når man paracet i svangerskapet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå