Gå til innhold

Når slutter man å se på seg selv som feit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164 cm høy, og har på fire måneder gått fra 72 til 61 kg.

Nå vet jeg at jeg ikke er feit lenger, men jeg FØLER meg smellfeit enda... Hvor lenge vil dette vare? Tenker at jeg må ned minst 10 kg til før jeg blir fornøyd. Men jeg har veid 50 kg før (voksen alder), og da så jeg virkelig ikke bra ut. Innhulede kinn og rumpe flat som en pannekake.

Jeg vil så gjerne være fornøyd og stolt, men istedet går jeg rundt og tenker "fy faen, du er så feit og kvalm!" :frown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar ofte litt tid (og noen ganger terapi) før man ser seg for den man er.

AnonymBruker
Skrevet

Det tar ofte litt tid (og noen ganger terapi) før man ser seg for den man er.

Det rareste er at når jeg faktisk var overvektig så jeg det ikke selv... Eller jeg følte meg ikke spesielt feit. Men nå som jeg er normalvektig har jeg aldri vært mer bevisst på dissende lår og kraftige armer...

Skrevet

Har du gått ned med trening og kosthold eller bare kosthold? Eller ingen av delene?

Gjest *Maja*
Skrevet

Det er nok fordi at du er mye mer bevisst på deg selv nå som du har gått ned såpass mye. Da du var større tenkte du ikke så mye over kroppen din, men nå som du har blitt mer fokusert på deg selv så har du blitt mer selvkritisk.

Du må rett og slett jobbe med selvbildet ditt og innse at du er flott som du er og at det viktigste er en sunn og trent kropp, ikke vekta :)

Skrevet

Jeg har gått ned fra 82 til 58 kg. Jeg føler meg fortsatt litt "småfeit". Har litt for mye mage fortsatt, og er veldig misfornøyd med puppene. De er ganske store, og ved slanking har de blitt for hengete. Kroppen er rett og slett litt for slapp for min smak :gjeiper: Men jeg vet jo at det må mer styrketrening til!

AnonymBruker
Skrevet

Har du gått ned med trening og kosthold eller bare kosthold? Eller ingen av delene?

Stort sett bare kosthold, og det er jo der problemet ligger. Såpass vet jeg. Men jeg har blitt så besatt av tallet på vekta at jeg rett og slett er redd for å begynne med styrketrening. Da vil jo kanskje vekta gå opp og det tør jeg ikke tenke på engang...

Skrevet

Men som Maja sier blir man mye mer bevisst på kroppen når man har gått ned i vekt. Uansett så må du jobbe med selvbildet, trening kan hjelpe deg litt her men du må jobbe litt med det selv også. Men trening strammer deg opp litt, og det vil kanskje hjelpe deg å få hodet vekk fra tallet på vekta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...