AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Fullførte vg 2 helsefagarbeider for noen år siden. Har rundt 300 timer innen helsevesenet og mange timer innen annet arbeid. Nå skal jeg inn i helsevesenet igjen og vil gjerne ta fagbrev. Har lest rundt om på nettet, men finner så mye forskjellig. Hvor mye praksis trenger jeg? Må jeg gjøre noe mer en å jobbe på en arbeidsplass? Noe annet som må gjøres? Takk for alle svar, gjerne fortell hvordan du har gjort dette
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Du har gått vanlig vgs? Har du vært lærling? Du sier du har 300 timer, men er det som lærling eller assistent?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 har tre år videregående. Helse og sosial, helsefagarbeider så påbygg. Mangler karakter i gym på påbygg, skal ta dette til høsten. Jobbet som assistent.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Så du har gått et vanlig forløp? Da tror jeg du nok må ta vanlig lærlingstid på to år. De som har gått voksenopplæring må ha flere tusen timer som assistent, så det lønner seg ikke for deg. Du må opp til fagprøve helt på slutten av lærlingstiden.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Kommer ikke til å gå lærling veien. Noen som vet hvor mye av erfaring på jobb osv som telles? Skal sende søknad etterhvert å få høre "dommen". Men vil gjerne høre fra noen som kanskje vet noe.
miabella Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 jeg tok hjelpepleien , som privatist. Hadde grunnkurs fra vgs , helse og sosial i bunn. Gikk 1 år på aftenskolen (men var nesten ikke der), for så å gå opp til eksamen. Hadde rundt 300 timer praksis ( som pleieassistent). Rart om det skulle være andre regler for helsefagarbeider. Kjipt å gå 2 år som lærling, når du har en del praksis.
miabella Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 2 år i 100% stilling. Det var kravet! Blir jo rundt 300 timer det?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har tre år vgs, 300 timer i helseomsorgen og mange timer i annen jobb. Tusen takk for svar!
miabella Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 (endret) All praksis må være relevant for yrket, men tror du kun er noen eksamener unna fagbrevet lykke til! Endret 18. mars 2012 av miabella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå