Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 50% innen fagfeltet mitt. Men det er helt umulig å få full stilling.

Det er dårlig med inntekt i familien her.

Jeg kunne tenkt meg å jobbe i dagligvare. Flott med mer erfaring innen kundeservice ( og ikke minst dagligvarer :jepp: )

Kan noen fortelle meg hva dere tjener?

Timelønn er greit å vite, alder, ansinitet osv.

Hvordan fikk dere jobben? Søkt på utlysning eller gått til butikken med forespørsel om ledig jobb?

Fortell hvordan arb.dagen er.

Har du barn osv...

Takker på forhånd. :)

(ligner litt på en annen tråd her, vet det.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i dagligvare, hovedsaklig i kasse.

Nå har jeg akkurat startet i ny butikk og for meg som er i begynnelsen av 20åra så er lønna mellom 130-140 kr i timen.

Den jobben jeg har nå er vikariat, så jeg søkte på en stillig som var utlyst på nett. Mener det er sånn at de er nødt til å lyse ut stillingen uansett. Jeg satser på at det er noe ledig til meg i den butikken når vikariatet er slutt, men det vet jeg jo ikke for sikkert. Derfor følger jeg hele tiden med.

Jeg har også en gang gått til butikksjef og sagt at jeg ønsker meg jobb, da startet jeg i 20%, men jeg jobbet nesten hele tiden 100%. Den stillingen var lyst ut, men hun var ikke fornøyd med søkerene.

Arbeidsdagen min er kjempe deilig, jeg elsker å sitte i kassa! Kommer på jobb, setter meg ned og slår inn varer mens jeg småprater litt med kundene. Føler jeg får yte service og får lov til å bruke tiden på hver enkelt kunde. Til tider er det mye kunder i kø og da er selvfølgelig stressnivået på topp, men det lønner seg å kunne holde seg rolig, kanskje slå litt raskere, men ikke stresse. Stresser man gjør man gjerne bare feil og det tar lengre tid. Jeg jobber med en fantastisk gjeng og alle er kjempe koselige! Eneste er arbeidstidene, jeg skulle ønske jeg hadde en 8-16 jobb, men når jeg vil jobbe i kasse i butikk så må jeg bare tåle at jeg må være jobb i åpningstiden.

Samboer har et barn, og det er jo han som henter og leverer i bhg. Likevel syns jeg jo det er trist for jeg ser barnet mest i helgene da. Vi har 50%. Ser selvfølgelig barnet om morgningen, men det er jo ikke lenge. Jeg håper at jeg etterhvert får en jobb som er innenfor det jeg liker, men som også passer med det å ha barn. Nå er jeg mest hjemme etter barnet har lagt seg.

Moren min jobbet også i dagligvare da jeg var liten, men jeg kan ikke huske et stort savn etter å ha hun hjemme. Jeg trodde hun hadde 8-16 jobb i butikk da jeg var liten, men hun har fortalt at det hadde hun ikke og hun hadde mye dårlig samvittighet for å ikke ha vært nok hjemme.

Dagligvare er drømmejobben min, og jeg kunne ikke tenke meg noen annen jobb for å være helt ærlig. Får bare håpe jeg får noe leder stilling etterhvert så jeg kanskje kan ha jobb på dagtid :)

Skrevet (endret)

Tusen takk for et utfyllende svar :jepp:

Håper flere svarer også.

Red: Ja da dreit jeg meg ut, ved å glemme å trykke på ab.

Men men, det gjør ikke noe. :gjeiper:

Endret av Janis
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har jobbet i samme butikk i 3,5 år, og har 142,88 kr/timen nå. Her kan du se hva tarifflønnen i butikk er. Du er vel over 25 eller har studiekompetanse? Du vil da begynne på lønnstrinn 3 (135,54 kr/timen).

Jeg fikk jobben av en bekjent. Var først bare en liten studentstilling jeg skulle ha i et år før jeg skulle videre med noe annet, men så ble det endring i planene og jeg fikk en større stilling.

Mine arbeidsoppgaver har vært veldig varierende, jeg har jobbet med varepåfylling i alle avdelinger, og hatt bestillingsansvar i perioder for omtrent alt også. Nå som jeg er gravid og har bekkenproblemer er jeg nesten bare i kassa, og så tar jeg noen bestillinger.

Arbeidstidene har vært like variable som oppgavene mine, jeg har åpnet kl 07 noen dager og stengt kl 23 noen. Har også jobbet annenhver lørdag hele tiden.

Skrevet (endret)

Takk :)

Jeg er 30 og er regnskapsfører.

Det er en del lavere timelønn enn det jeg har nå ja, jeg har godt over trinn nr6.

Men, det spiller ingen rolle så lenge jeg får jobbe.

Jeg forstod ikke dette helt:

UB-tillegg

(gjelder også deltidsansatte som jobber mer enn 12 timer pr uke)

Man-fre fra kl 18 +21,-

Man.fre fra kl 21 +42,-

Lørdag fra kl 13 +42,-

Lørdag fra kl 16 +84,-

Søndag hele døgnet +84,-

Er dette kveldstillegg osv? Dvs Etter kl 18 : 21 kr mer i timen?

Og gjelder dette alle ansatte? Uansett hvor stor stillingen er?

Endret av Janis
Gjest Mahareth
Skrevet

Takk :)

Jeg er 30 og er regnskapsfører.

Det er en del lavere timelønn enn det jeg har nå ja, jeg har godt over trinn nr6.

Men, det spiller ingen rolle så lenge jeg får jobbe.

Jeg forstod ikke dette helt:

UB-tillegg

(gjelder også deltidsansatte som jobber mer enn 12 timer pr uke)

Man-fre fra kl 18 +21,-

Man.fre fra kl 21 +42,-

Lørdag fra kl 13 +42,-

Lørdag fra kl 16 +84,-

Søndag hele døgnet +84,-

Er dette kveldstillegg osv? Dvs Etter kl 18 : 21 kr mer i timen?

Og gjelder dette alle ansatte? Uansett hvor stor stillingen er?

Ja, det er slik det regnes. Det gjelder alle som jobber mer enn 12 timer i uka i gjennomsnitt, eller 15 timer i en uke.

Skrevet

Da er jeg med.

Men et tillegg på 84 kr etter kl 16 på lørdag, det virket bare litt uvirkelig. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...