Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #221 Skrevet 20. mars 2012 Javisst det stemmer. Men det fritar ikke BM for å jobbe etter beste evne å forsørge. Men hvis du har lest statistikken på SSB sidene, så ser du som sagt at alenemødre som ikke jobbber er i klart mindretall.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #222 Skrevet 20. mars 2012 AnonymBruker skrev 20 mars 2012 - 20:30: Her har BY "studert" i 5 år og ikke betalt et rødt øre for å forsørge barnet sitt. Men du tilføyer ikke at han VAR student når han ble far. Ja fra LÅNEKASSEN men IKKE fra BÅDE LÅNEKASSEN OG NAV som bostedforelder får. Nå blander du inn lånekassen i dette. Dette er ikke NAV søtte som bostedforelder får i tillegg. Ja alle mottar barnetrygd,det der er bare at noen mottar tilleggstøtter fra NAV som såkalt enslig forsørger som ikke jobber og bidrar til forsørgesle etter barneloven §66. Nei jeg glemte ikke å nevne noen ting. BY var nemlig ikke student når barna ble født og heller ikke den tid vi var gift (7 år). BY ble student lenge etter at vi ble skilt. Det var da du som i ditt opprinnelige innlegg jeg svarte på påsto at BY ikke mottar noe fra lånekassen, så da svarte jeg at der tar du faktisk feil.
ViljaH Skrevet 20. mars 2012 #223 Skrevet 20. mars 2012 Seriøst? Det der er da småpenger for folk som tjener så mye. 4000 x 12 = 48 000. For en som tjener 600 000, er eneboer dvs ingen å dele fellesutgifter med, og skal holde hjem for et lite barn (selv om det ikke brukes hver dag), så er ikke 48 000 småpenger. 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #224 Skrevet 20. mars 2012 4000 x 12 = 48 000. For en som tjener 600 000, er eneboer dvs ingen å dele fellesutgifter med, og skal holde hjem for et lite barn (selv om det ikke brukes hver dag), så er ikke 48 000 småpenger. Kanskje ikke det, men det er jo ikke alt som går til BM, han har jo samværsfradrag.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #225 Skrevet 20. mars 2012 Kanskje ikke det, men det er jo ikke alt som går til BM, han har jo samværsfradrag. Slik jeg forstår TS var ønsket om 4000,- i bidrag etter samværsfradrag. Korriger meg om jeg tar feil... Nå er ikke samværsfradrag akkurat de helt store beløpene. Eksempel dersom far har samvær med sin 4 år gamle sønn 3 dager per måned vil dette medføre et fratrekk på bidragsplikten med kr. 185,- per måned. 1
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #226 Skrevet 20. mars 2012 Slik jeg forstår TS var ønsket om 4000,- i bidrag etter samværsfradrag. Korriger meg om jeg tar feil... Nå er ikke samværsfradrag akkurat de helt store beløpene. Eksempel dersom far har samvær med sin 4 år gamle sønn 3 dager per måned vil dette medføre et fratrekk på bidragsplikten med kr. 185,- per måned. Vel, da sparer man bare de kronene som ikke brukes opp. Det vil alltids komme ei tid hvor det blir for lite penger.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #227 Skrevet 20. mars 2012 Vel, da sparer man bare de kronene som ikke brukes opp. Det vil alltids komme ei tid hvor det blir for lite penger. Når argumentet ditt faller bort, så er det ikke vits i å argumentere videre på det. 2
Kontormus Skrevet 20. mars 2012 #228 Skrevet 20. mars 2012 Slik jeg forstår TS var ønsket om 4000,- i bidrag etter samværsfradrag. Korriger meg om jeg tar feil... Nå er ikke samværsfradrag akkurat de helt store beløpene. Eksempel dersom far har samvær med sin 4 år gamle sønn 3 dager per måned vil dette medføre et fratrekk på bidragsplikten med kr. 185,- per måned. Når argumentet ditt faller bort, så er det ikke vits i å argumentere videre på det. Hva betyr dette? Forsto ingenting av det, og det var ihvertfall ingen argumenter der. Men samvær 3 dager pr. måned? Det er ikke overnatting ukentlig en gang, og kvalifiserer knapt til fratrekk i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #229 Skrevet 20. mars 2012 Hva betyr dette? Forsto ingenting av det, og det var ihvertfall ingen argumenter der. Men samvær 3 dager pr. måned? Det er ikke overnatting ukentlig en gang, og kvalifiserer knapt til fratrekk i det hele tatt. Det betyr at "gjest" fortsetter med sitt - må ha siste ord. Ikke heng deg opp i antall dager. Var ment for å illustrere hvor lite fratrekk det er pr. døgn siden "gjest" fikk det til å høres ut at her hadde man med høye fratrekk å gjøre. 2
Gjest "gjest" Skrevet 20. mars 2012 #230 Skrevet 20. mars 2012 Hva betyr dette? Forsto ingenting av det, og det var ihvertfall ingen argumenter der. Men samvær 3 dager pr. måned? Det er ikke overnatting ukentlig en gang, og kvalifiserer knapt til fratrekk i det hele tatt. Vel, men fratrekket er vel fyren nødt til å sjekke ut av selv. Samværet like så. Det der sier jo ikke TS noe om. Så vi kan jo ikke bare anta noe. Det betyr at "gjest" fortsetter med sitt - må ha siste ord. Ikke heng deg opp i antall dager. Var ment for å illustrere hvor lite fratrekk det er pr. døgn siden "gjest" fikk det til å høres ut at her hadde man med høye fratrekk å gjøre. Ikke begynne med de her teite hersketeknikkene.
Kontormus Skrevet 20. mars 2012 #231 Skrevet 20. mars 2012 Det betyr at "gjest" fortsetter med sitt - må ha siste ord. Ikke heng deg opp i antall dager. Var ment for å illustrere hvor lite fratrekk det er pr. døgn siden "gjest" fikk det til å høres ut at her hadde man med høye fratrekk å gjøre. Vel, det er ikke bare den gjesten som må ha siste ord, det er en annen også. Men fratrekkene er faktisk rimelig høye, og kompenserer langt på vei de støtteordningene som BM får. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2012 #232 Skrevet 21. mars 2012 Vel, det er ikke bare den gjesten som må ha siste ord, det er en annen også. Men fratrekkene er faktisk rimelig høye, og kompenserer langt på vei de støtteordningene som BM får. Javel sier du det. Dette er totalt feil. Det gies ekstra barnetrygd. Overgangsstønad og studiestøtte, banretylsyn med prioriterting av plass. Div andre stønader som bostøtte. Er en ikke fornøyd med dette kan en for f... komme seg ut i en jobb der en tjener det en synes en må. Ikke bare klage og sutre på BY som ikke gjør nok for BM. BY skal faktisk forsørge etter lover og forskrifter og ikke en eller annes BM velbefinnede synsende meninger om ditt og datt. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2012 #233 Skrevet 21. mars 2012 Grunnlinjen i tråden er at mor her vil at far som har samvær skal betale mer bidrag enn det bidragsloven sier. Hin bruker en masse argumenter som ikke er relevante til bidraget da de ikke er med som grunnlag for barnebidrag. En bidragsyter bør forholde deg til bidragsloven og ikke høre på sutrete x-er som klager over for lite i sin egen lommebok. Klart det blir konflikter av dette mellom foreldre der hun vil ha mer mer.............tror fars konto er utømmelig. Har vært borti pappajenter som blir mødre og får samvlivsbrudd. Mange tror de kan leve livets glade dager med fast og fjas. Har blitt forskrekket over dette mer enn en gang. 2
Anglofil Skrevet 21. mars 2012 #234 Skrevet 21. mars 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2012 #235 Skrevet 21. mars 2012 Slik jeg forstår TS var ønsket om 4000,- i bidrag etter samværsfradrag. Korriger meg om jeg tar feil... Nå er ikke samværsfradrag akkurat de helt store beløpene. Eksempel dersom far har samvær med sin 4 år gamle sønn 3 dager per måned vil dette medføre et fratrekk på bidragsplikten med kr. 185,- per måned. Med så lite samværsfradrag har en ikke samvær for å få fradrag. Skal en ha noe samvær som gir fradrag må en ha samværsklasse 3 minium. Så argumemtet om at samværsfradraet er så høyt holder ikke. Dette ser selv de mest kritiske om de vil innrømme det faktiske forholdet.
Gjest damen Skrevet 21. mars 2012 #236 Skrevet 21. mars 2012 Med så lite samværsfradrag har en ikke samvær for å få fradrag. Skal en ha noe samvær som gir fradrag må en ha samværsklasse 3 minium. Nemlig, det er først i klassen 9-13 dager at man får samværsfradrag som tar hensyn til de reelle utgiftene man har under samvær slik som f.eks husvære og strøm. Før dette er fradraget nesten imaginært.
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #237 Skrevet 21. mars 2012 Nemlig, det er først i klassen 9-13 dager at man får samværsfradrag som tar hensyn til de reelle utgiftene man har under samvær slik som f.eks husvære og strøm. Før dette er fradraget nesten imaginært. Men hva skal man med samværsfradrag når man ikke har samvær???
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #238 Skrevet 21. mars 2012 Men hva skal man med samværsfradrag når man ikke har samvær??? Mener du at åtte dager i mnd ikke er samvær? Da er vel åtte av mors dager heller ikke "samvær" eller tid sammen med barnet? I såfall må man stryke 16 dager pr mnd fordi disse dagene ikke teller. Så har man 14-15 dager igjen, altså mindre enn åtte dager delt på mor og far, så da kan vel ikke disse dagene heller telle? Ergo: Ingen av foreldrene har barna... Ja, tullete, ikke sant? Men det er jo det som blir resultatet av det du roter rundt med.
Gjest "gjest" Skrevet 21. mars 2012 #239 Skrevet 21. mars 2012 Mener du at åtte dager i mnd ikke er samvær? Da er vel åtte av mors dager heller ikke "samvær" eller tid sammen med barnet? I såfall må man stryke 16 dager pr mnd fordi disse dagene ikke teller. Så har man 14-15 dager igjen, altså mindre enn åtte dager delt på mor og far, så da kan vel ikke disse dagene heller telle? Ergo: Ingen av foreldrene har barna... Ja, tullete, ikke sant? Men det er jo det som blir resultatet av det du roter rundt med. I de siste postene så forholder jeg meg til innlegg #225. Slik jeg forstår TS var ønsket om 4000,- i bidrag etter samværsfradrag. Korriger meg om jeg tar feil... Nå er ikke samværsfradrag akkurat de helt store beløpene. Eksempel dersom far har samvær med sin 4 år gamle sønn 3 dager per måned vil dette medføre et fratrekk på bidragsplikten med kr. 185,- per måned. Så et godt råd til deg, les diskusjonen før du svarer.
Kontormus Skrevet 21. mars 2012 #240 Skrevet 21. mars 2012 Javel sier du det. Dette er totalt feil. Det gies ekstra barnetrygd. Overgangsstønad og studiestøtte, banretylsyn med prioriterting av plass. Div andre stønader som bostøtte. Er en ikke fornøyd med dette kan en for f... komme seg ut i en jobb der en tjener det en synes en må. Ikke bare klage og sutre på BY som ikke gjør nok for BM. BY skal faktisk forsørge etter lover og forskrifter og ikke en eller annes BM velbefinnede synsende meninger om ditt og datt. Det er IKKE totalt feil. Må det skjæres ut i papp til deg??? Alle enslige forsørgere får èn barnetrygd mer enn det antallet barn de har. Stønad til barnetilsyn dekker bare 64% (maks, og dette er behovsprøvd. Dvs. det gjenstår fremdeles 36 %, som må dekkes! OS er maks 3 år. Bostøtte har INGENTING med enslige forsørgere å gjøre, det går på inntekt!! FÅ NÅ DET INN I HODET! Med så lite samværsfradrag har en ikke samvær for å få fradrag. Skal en ha noe samvær som gir fradrag må en ha samværsklasse 3 minium. Så argumemtet om at samværsfradraet er så høyt holder ikke. Dette ser selv de mest kritiske om de vil innrømme det faktiske forholdet. Hvem er kritiske? Ikke du hvertfall!! Må visst skjære ut i papp det også at samvær med en 15-åring medfører 300 kr pr natt hvis samværtsforelder har denne hos seg 9 netter i måneden (samværsklasse 3). Hvis det hadde vært reelt at en 15 åring hadde koset så mye, hadde utgiftene for bostedsforelder vært stipulert til 6300 for de 21 nettene denne sover hjemme. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå