somla Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Gud så det irritere meg,jeg synes regelrett det er dyreplageri,når hunden(e) står ute og gneldrer hele dagen,virker som det er så lett å bare plassere hundene ut i hundegården og bare la de står der å gneldre.Ser her hvor jeg bor,det er enormt mange som har slike jakthunder,når jakta er så hører du ikke hundene eller ser dem,men med engang jakta er over så er det på an igjen med gneldring hele døgnet...Akkurat der synes jeg faktisk at enkelte jegere driver med dyremishandling. Hva slags liv er det for en hund å være ute i en hundegård,får slengt inn litt mat og vann om dagen,men ikke noe mer...borsett fra når jakta begynner... Og oppe i gata her er det noen som har 5 hunder,de løper løs i hagen og hvergang en går forbi så kommer de springene mot deg og gneldre noe så innfor jævlig,de skremmer jo både dyr og mennesker. Har aldri hørt de har ropt eller snakket til hundene..og de går aldri på tur med dem,de springer rundt i hagen,får vist kun være inne om natta og når de er bortreist ellers så er de ut.(ja nærmeste naboen til hundene sa det,greit det e 2.mannsinfo men tror nok litt på naboen) Jeg sa at hadde jeg vært nabo med dem,og hundene hadde gneldret hele tiden så hadde jeg politanmeldt dem for ordensforstyrrelser. En bør ta hensyn til naboer og sine medmennesker og dyr.Første gang jeg og hunden min gikk forbi der skvatt hunden min så enormt,at han spratt ut i veien,(han gikk i bånd,og hadde heldigvis kortbåndet på han siden vi gikk får å bli kjent i gata og evt turområder.)og hadde det kommet en bli og han hadde langbåndet på seg så hadde han blitt påkjørt i værste fall.Jeg kvapp like mye jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Like irriterende med naboer som har jakthundene sine stående INNE og gneldre... Som du sier, det er stille den ene uka i året når de er på jakt, resten av året står hundene der og kjeder seg, og bjeffer som gale på alt og alle som rører seg.. Synes det er en smule egoistisk, jeg, å ha holde hund bare for jakta. Greit hvis du stimulerer hundene og orker å trene dem resten av året (som feks trene på å være alene hjemme), men når det virker som de bare er til jatkbruk..
Majott Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Bor en tett ved andre, så bør det være en selvfølge å ta hensyn. Vi bor i byggefelt, og her er det ingen hunder som får stå ute og bjeffe. Mine hunder har ikke hundegård. De er vakthunder, og skulle de stått ute, ville det blitt leven hver gang noen passerte. Så de er inne hele tiden, men får nok av turer hver dag. Så jeg ser ikke behovet for at de skal stå ute heller. De vil helst være sammen med meg uansett, så å stå ute alene, hadde de ikke likt heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå