Gå til innhold

Del dine små og store skuffelser som barn og tenåring!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en tråd der man kan dele store og små skuffelser man opplevde som barn og tenåring. Det kan være alt fra ganske uskyldige til de mer alvorlige - så alle skuffelser er velkomne!

Jeg kan begynne med en liten, dum skuffelse ..

Husker jeg var med på noe, men husker ikke hva. Vi var iallfall en gruppe barn på 7-8 år som møttes en gang i uken for å lage ting og å tegne og sånt.

Det var en kveld en konkurranse, der alle fikk utdelt hver sin muffins. Og vi fikk utdelt tuber med tykk konditorfarge. Med fargene skulle vi pynte muffinsen slik vi ville - lage noe kreativt.

Husker at det var veldig gøy og jeg ville lage et høyt fjell. Så jeg brukte ektra mye konditorfarge for å få en fjelltopp på muffinsen min.

Da vi var ferdige med å pynte gikk læreren rundt og så på alle muffinsene og jeg trodde jeg skulle vinne siden jeg var så kreativ :fnise: , men en jente som hadde tegnet et jentefjes på muffinsen vant. Jeg ble så skuffa for jeg trodde fjelletoppen mitt skulle slå an, men det hadde rent utover muffinsen og ned på fatet mitt og var flatt og øde. Prøvde å skjule skuffelsen :sjenert:

Men så fikk vi lov å spise muffinsen, da :spise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde gruppeprosjekt der vi skulle lage en modell av solsystemet, og min gruppe fikk den ideen å bruke objekter i forskjellige størrelser som tilsvarte planetenes størrelse i forhold til hverandre. Dette syns vi jo var fryktelig genialt, da de andre gruppene ikke gjorde dette. Vi satte igang.. en appelsin her, en ert der også videre. Malte, styrte og sto på i mange timer. Vi tenkte jo ikke på at prosjektet måtte stå til over helgen.. Trenger vel ikke beskrive hvordan den modellen så ut da vi kom mandag morgen :gjeiper: farvel, god karakter!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Åååh husker fortsatt den massive skuffelsen når jeg tenker på denne!

Jeg var veldig liten så jeg antar jeg var tidlig barneskolealder/sen barnehage og foreldrene mine og jeg skulle på ferie så vi kjørte gjennom Lillestrøm(?) Så sier pappa at oi nå må du se ut av vinduet for nå kjører vi forbi sesam stasjon!

Hjertet mitt knuste da det gikk opp for meg at alle karakterene og hele sesam stasjon bare var tull og fanteri for sesam stasjon i virkeligheten var milevis unna sånn sesam stasjon så ut på tv :tristbla:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde gruppeprosjekt der vi skulle lage en modell av solsystemet, og min gruppe fikk den ideen å bruke objekter i forskjellige størrelser som tilsvarte planetenes størrelse i forhold til hverandre. Dette syns vi jo var fryktelig genialt, da de andre gruppene ikke gjorde dette. Vi satte igang.. en appelsin her, en ert der også videre. Malte, styrte og sto på i mange timer. Vi tenkte jo ikke på at prosjektet måtte stå til over helgen.. Trenger vel ikke beskrive hvordan den modellen så ut da vi kom mandag morgen :gjeiper: farvel, god karakter!

Holder ikke erter og appelsiner seg over lengre tid? Hvilken karakter fikk du? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig liten så jeg antar jeg var tidlig barneskolealder/sen barnehage og foreldrene mine og jeg skulle på ferie så vi kjørte gjennom Lillestrøm(?) Så sier pappa at oi nå må du se ut av vinduet for nå kjører vi forbi sesam stasjon!

Hjertet mitt knuste da det gikk opp for meg at alle karakterene og hele sesam stasjon bare var tull og fanteri for sesam stasjon i virkeligheten var milevis unna sånn sesam stasjon så ut på tv :tristbla:

Lørenskog stasjon er forresten Sesam stasjon, på grensa til Oslo, men det er nå ikke så langt ifra Lillestrøm... :kose:

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Lørenskog stasjon er forresten Sesam stasjon, på grensa til Oslo, men det er nå ikke så langt ifra Lillestrøm... :kose:

Lørenskog var det! Visste det var noe på L i relativ nærhet til Oslo!

Uff det stakkars barnehjertet mitt :fnise:

Gjest Raindrops
Skrevet

aaaw, jeg fikk bittelitt vondt inni meg nå kjente jeg :fnise:

Skrevet

Når jeg skjønte at mamma ikke het mamma :(

• Liker 1
Skrevet

Holder ikke erter og appelsiner seg over lengre tid? Hvilken karakter fikk du? :fnise:

Aner ikke, men de var helt skrukkete og skrumpet inn :fnise: tror vi fikk 4-, husker ikke helt. "Godt forsøk", skrev læreren :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I 5. klasse skrev jeg et 17. mai-dikt jeg ble kjempefornøyd med. Læreren skulle velge ut et dikt, og jeg var sååå klar for at NÅ var det endelig min tur til å "skinne". Men så klart valgte læreren heller diktet til en av favorittelevene sine isteden.. Jeg ble kjempelei meg, hadde aldri gjort noe sånt før, og jeg var så utrolig fornøyd, også fikk jeg den rett i trynet. Heldigvis for meg, så var "favoritteleven" en som ikke egentlig ville være favorittelev og som mente at denne gangen var det min tur, hun hadde jo fått gjort så mye annet, mens jeg aldri hadde fått gjort noe, så hun fikk læreren til å la meg lese diktet mitt isteden for henne. Det kommer jeg aldri til å glemme.

Skrevet

Da jeg va 6 år (enda ikke begynt på skole), og julenissen kom ikke til oss det året, og det gikk opp for meg at han ikke fantes :sukk: :gjeiper:

Skrevet

Jeg husker da vi skulle få nytt kjøkken og mamma snakket så fint om "karusellen" vi skulle få i hjørneskapet. Jeg så for meg en flott karusell med hester på og at det skulle være nesten som på Tusenfryd. Gjett om jeg ble dritsur/skuffet da jeg oppdaget at det bare var en svingbar hylle til mors kasseroller. :snurt:

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble storesøster da jeg var 3 år, og hadde "bestilt" ei lillesøster.....hadde sett for meg ei søt lita søster jeg kunne pynte med pene kjoler og leke med, nesten som ei dukke..

Stor var skuffelsen da en brælende lillebror dukket opp! Ikke syntes jeg han var søt heller :sjenert:

Så jeg gjorde en avtale med postmannen (vokste opp på bygda, og der var det gammeldags landspostbud), om at hvis jeg fikk en stor pakke fra han, så kunne han få lillebroren min i bytte.....

Hører med til historen at en dag så kom postmannen med en stor postordrepakke som mamma hadde bestilt, og han sa til meg at "her er pakken, så nå må jeg få lillebroren din".. Men da våknet storesøsterinstinktene! Aldri i livet om han fikk lillebroren min :fnise:

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Jeg var i ferd med å fylle 6 år og følte meg veldig stor, for jeg hadde lest på tannkremtuben at barn over 6 år skulle få en "æresstor" porsjon! :jepp:

Fortalte dette til storesøsteren min, som svarte tørt: "Ertestor." :snurt:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...