Gå til innhold

Voldtekt i nærmiljøet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ble ei jente voldtatt i blokken jeg bor i. Han fulgte etter henne og tvang seg inn til henne da hun låste opp døren inn til leiligheten. Det virket som om han visste om at hun var alene hjemme. Jeg var hjemme da det skjedde men var ute og gikk en time tidligere. Nå tenker jeg mye på det og er redd for å gå ut etter det blir mørkt. Og jeg har en avtale i kveld jeg ikke kan avlyse.

Hva kan jeg gjøre for å bli trygg igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har all min medlidenhet!!!

Hva med å forsøke å lære selvforsvar av noe slag??

Skrevet

Ja, det funker jo på sikt, men jeg er redd i DAG. Hun jeg bor sammen med er bortreist til fredag, og hun som ble voldtatt var også hjemme alene. Jeg har en teori om at han bor i blokken rett over for da kan han lett se inn til oss og finne ut hvem som er alene eller ikke.

Men det er vel lite sannsynlig at det skjer to ganger i samme blokk...

Skrevet

Hva med kamerater som kan følge deg?? Noe som kan bo hos deg??

Tror jeg hadde hivd meg på telefonen og omtrent tvunget noen til å komme.

Ser jo at det hjelper lite med selvforsvar når man trenger det helst i går. Men pepperspray og slikt??

Svigerinna mi har det fast som en del av veska/lommeinnholdet når hun er aleine...

Skrevet

Ei venninne av meg viste meg en slags alarm hun har i veska si i dag. Men jeg vet ikke om noen plutselig hiver seg over meg om jeg rekker å rote i veska etter den da. Men hvis noen følger etter meg går det vel.

Ex'en min bor i nærheten og har sagt han skal passe på meg, men han er også bortreist. Tror jeg ringer mamma jeg.

Skrevet

Jeg går bestandig hjem fra jobb når jeg har stengt med trygghetsalarmen i hånda. Har blitt litt paranoid av å stenge i disse ranstidene. Og jeg tror ikke den virker så langt unna butikken (500 meter) men det luller meg inn i en falsk trygghet.

Det går ann å finne frem slike ting og ha de i hånda el når du er aleine. Tross alt ingen som kan se rart på deg av den grunn.

Uansett - lykke til med hvordan du ordner deg!!

Skrevet

Fy, så guffent!

Ring noen du kan snakke med på veien når du går ute. Og kan du ikke det, lat som du ringer noen, dvs at du snakker høyt og forteller at "ja, nå er jeg nesten hjemme eller her eller der...."

Har du låst døren kommer ingen inn til deg.

Gjest Seleena
Skrevet

Så frykteleg! Eg ville nok spurt ein kamerat om å komme å hente meg. Det hadde han nok forstått. Ellers er eg enig med dei andre her. Få deg ein alarm som du HELD i handa, ikkje i veska, til du føler deg trygg igjen.

Også er den ringegreia til Tusenfryd ein god idè sjølv om du må være litt modig då.

På ei anna side, så kan det jo hende at det var kun HENNE han skulle følge etter og at det heile var ganske så planlagd.

Kjente du denne dama kanskje?

Kanskje du kan bu hos ei venninne i nokre dagar til det roar seg litt?

Skrevet

Har vært hos mamma helt til hun jeg bor hos kom hjem. Jeg vet ikke hvem hun som er blitt voldtatt er men det er ikke så mange som bor her så alle kan finne ut hvem det er om de vil. Det vil ikke jeg, tror ikke hun setter pris på det.

Den ringegreia har jeg brukt et par ganger før når jeg har følt meg usikker. En gang gikk en fyr bak meg på et ganske øde sted og jeg ringte personsvar og "pratet" med den. Han som gikk bak meg var dritings men skjønte at jeg ble litt redd. Han gikk forbi meg og lo og sa at han ikke var farlig. Da ble jeg litt flau.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...