Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt sommerjobb og jobb, har søkt litt forskjellige plasser, men jeg har bare fått svar på at de har motatt søknaden min. Men bør jeg ringe og mase og virke innteresert eller er det lurt å ikke mase, å bare vente til de ringer vis de eventuelt vil ha meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har søkt sommerjobb og jobb, har søkt litt forskjellige plasser, men jeg har bare fått svar på at de har motatt søknaden min. Men bør jeg ringe og mase og virke innteresert eller er det lurt å ikke mase, å bare vente til de ringer vis de eventuelt vil ha meg? :)

Bare vent. :) Du vet jo de har søknaden, nå bruker de tid på å velge ut kandidater.

Er du heldig blir du innkalt til intervju.

Jeg søkte en sommerjobb i Oslo, det var 110 søkere til stillingen og 7 ble kallt inn til intervju! Altså har de sikkert nok å drive med i sortering av søknader. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder å ringe til potensiell arbeidsgiver, så har jeg noen kjøreregler.

Ikke ring uten at det er noe du lurer på. Unngå mas. Ikke ring og spør om ting som står i søknaden, da kaster du bare bort tiden til arbeidsgiver. Ting man kan ringe og spørre om (om det ikke står i stillingsannonsen) er blant annet arbeidstid, stillingsprosent, arbeidssted, arbeidsmiljø og en bedre beskrivelse av jobben. Men IKKE spør om det om det står i annonsen.

Ikke ring og spør om du får inn på intervju når du allerede har fått bekreftelse på mottatt søknad. Prosessen tar lang tid, og om de har fattet interesse for din søknad, så får du på intervju. Eneste unnskyldningen for å ringe og spørre om dette slik jeg ser det er om man har fått tilbud om annen jobb og vil finne ut om man får begge jobbene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...