ponni Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Hei, jeg har blondt hår, og vil prøve å farge det brunt, men ikke permanent. Lurer på om glansvask bare er for å fremheve din egen hårfarge, eller om jeg kan bruke en brun glansvask for å få brunt hår? Endret 11. mars 2012 av ponni
Lykkelitenen Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Om du er blond og vil bli brun er det ikke nok med en glansvask. Du må først forpigmentere med røde pigmenter (dette kan gjøre med glansvask) og så farge over med brunt, og selv dette kan du risikere å måtte gjøre gradvis over flere omganger for å få ordentlig brunt hår. Glansvask brukes for å friske opp farge, dekke de første grå eller for de som bare vil ha litt forandring. Er du på utkikk etter en stor endring i fargen er ikke glansvask beregnet til dette. Det du risikerer er at fargen blir rosaish og blass eller brunish med grønnskjær, helt avhengi av utgangspunktet og hvilken farge du har i. Du risikerer også at fargen falmer fort og blir enda blassere og skikkelig skitten i fargen, samt at fargen ikke går helt ut (mørk glansvask vil nemlig ikke vaskes helt ut i lyst hår). Med andre ord, don't do it!
Adalin Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Jeg vet ikke hva som er meningen, men en venninne som hadde blondt hår farget det brunt med glansvask. Det ble veldig pent, men selv om det var glansvask gikk det ikke ut etter den angitte tiden på pakken - så ikke satse på at fargen går ut etter åtte uker, hvis det er den typen du skal bruke. Den som sies å skal gå ut etter et visst antall vask vet jeg ikke noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå