Gå til innhold

HJEEEELP!!! Trenger SANGHJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære,kjære med-bruder!!!!

Tenkte jeg skulle prøve meg på å skrive en sang til min kjære ( "brudgom-sang" ), men innser etter et par forsøk at jeg stinker i dette! :roll:

Er det noen der ute - gifte som snart-gifte som kan hjelpe meg litt på vei?? Er ikke ute etter å kopiere, men å la meg inspirere!!! Ønsker en personlig vri, ikke av den typen man kan kopiere overalt på internett!

Håper på mange gode forslag, for jeg vil så gjerne glede min elskede!!

Klem

Ninach

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg vil ikkje legge songen til min kjære ut her, fordi den inneheld ein del info. om oss - og eg vil gjerne vere aldri så lite anonym... Men viss du sender meg e-postadressa di på PM, skal eg sjå kva eg kan få til! :wink:

Skrevet

Hva har du selv lyst til å ha med i sangen til ham da?

-En litt artig sang kan du få til med å ta gode minner/ litt morsomme hendelser fra deres felles liv,

-kanskje begynne med noen du har hørt om hans liv fra før dere møttes,

-bestem melodi først, så har du noe å gå etter, helst en kjent en som de fleste kan

-har han barn fra før, takk dem for å få pappaen deres?

Da jeg diktet sang til en brudgom fra forlover bestemte jeg meg først for melodi, dro en masse stikkord om ham og morsomme hendelser fra brudgommens liv, både ting han bare visste og hendelser de hadde vært sammen om. Satt en del timer med disse stikkordene og planla og prøvde meg frem. Da jeg følte meg ferdig (6 vers) fikk jeg sambo til å lese den, min kommende svigerfar som er utrolig flink til å spille selv og da de syntes den var bra lot jeg være å jobbe videre med den. "Leave well enough alone" er det noe som heter. Og går man gjennom det for mye ender man med å rette på det er som bra.

Sangen var mest morsom, både brudgommen og de fleste gjestene (så vidt jeg så og hørte) synes den var kjempefin, jeg hørte selv mange som skrøt av den og brudeparet fikk høre mye fint om den i ettertid også.

Lykke til med sangskrivingen. Det er moro når man lager noe man er virkelig fornøyd med selv og det blir mer personlig enn å betale noen for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...