missvikki Skrevet 13. januar 2004 #1 Del Skrevet 13. januar 2004 Nå kommer vist P-lasteret til norge i neste uke lanseres det. noen som vet noe mer om det, for eks. om det er resept fritt eller hva det koster og hvilken dag det lanseres på?... noe info i det hele tatt? *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. januar 2004 #2 Del Skrevet 13. januar 2004 Enkelte steder står det at det allerede har vært i salg siden oktober 2003, mens andre steder står det at det kommer i neste uke. Det koster 90 kr mnd. Jeg vet ikke om det er reseptfritt, men det regner jeg ikke med. Den skal ha samme bivirkninger og sikkerhet som p-pillene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 13. januar 2004 #3 Del Skrevet 13. januar 2004 Det er reseptpliktig i samme grad som all annen hormonell prevensjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 13. januar 2004 #4 Del Skrevet 13. januar 2004 Det ser da max usexy ut og løpe rundt med det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 13. januar 2004 #5 Del Skrevet 13. januar 2004 Så om sommeren - da er det vel ikke noe annet valg enn å ha det på rumpa for at det ikke skal synes når man soler seg? Blir sikkert kult å ha det blant noen fjortiser.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missvikki Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 13. januar 2004 da er det vel bare å gå på apoteket og forhøre seg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 13. januar 2004 #7 Del Skrevet 13. januar 2004 P-plasteret heter Ortho Evra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 14. januar 2004 #8 Del Skrevet 14. januar 2004 Det plasteret skulle jeg gjerne prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 14. januar 2004 #9 Del Skrevet 14. januar 2004 Plasteret er sikkert helt OK og en god løsning for mange, men jeg blir utrolig provosert når det presenteres på TV (dagsrevy) som det ble i går. Skiløper Vibeke Skofterud stiller opp med plasteret på armen og reporter babler i veg om hvor fordelaktig det er med et slikt plaster for idrettsjenter på høyt nivå, for da slipper de å ha lavere prestasjoner i løypa noen dager i måneden på grunn av hormoner på avveie i kroppen... Hallooooo - alle jenter har mens og om er et krav i eliteidrett at du skal ta mest mulig lovlige hormoner for å dempe de naturlige hormonelle svingningene i kroppen for å lykkes. Vel da sender idrett ut nok et signal om at alt som er naturlig er noe dritt og bør motarbeides! :x Provosert!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 14. januar 2004 #10 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg må si jeg er litt skeptisk. Det virker liksom litt for enkelt å kliatre på en lapp og så kan man ungå å bli gravid. Men det hadde vært kjempekjekt om det var til å stole på da. Jeg kunne godt tenke meg å prøve, men siden det ennå er så nytt, hvor sikkert er det da? Hva om det kommer vann på, hvor ofte må det skiftes. Kanskje man finner svar på noe av dette på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 14. januar 2004 #11 Del Skrevet 14. januar 2004 Man skal kunne dusje, bade, ta badstu og alt mulig uten at dette påvirker plasteret. Plasteret skal visstnok byttes ut hver 7. dag, men skulle man glemme det, har man et par dager å gå på uten at det gjør noe. Det virker jo lettvint, da. Men sommerstid er det ikke så mange steder igjen å gjøre av det enn nettopp under bikinibuksa... Eller kanskje på den ene puppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 14. januar 2004 #12 Del Skrevet 14. januar 2004 http://www.lommelegen.no/art/art664.asp Her fant jeg en del opplysninger som kanskje kan være interessante for flere. Kunne godt tenke meg å prøve dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missvikki Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 15. januar 2004 p-plasteret ble vist lansert på mandag folkens, og koster 90,- i mnd. må til lege for å få resept på det. heilsen en som allerede har fått seg time hoss legen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #14 Del Skrevet 15. januar 2004 Man skal kunne dusje' date=' bade, ta badstu og alt mulig uten at dette påvirker plasteret. Plasteret skal visstnok byttes ut hver 7. dag, men skulle man glemme det, har man et par dager å gå på uten at det gjør noe. Det virker jo lettvint, da. Men sommerstid er det ikke så mange steder igjen å gjøre av det enn nettopp under bikinibuksa... Eller kanskje på den ene puppen? [/quote'] Ikke på puppen! Fant noen linker som kunne være intr. å kikke på: http://www.oestrogen.dk/visArtikel.asp?PageID=7693 http://www.orthoevra.com/about_ortho_evra/wearing.html Skal til legen på mandag - tenker da å spørre etter denne formen for prevensjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 15. januar 2004 #15 Del Skrevet 15. januar 2004 Skal til legen på mandag - tenker da å spørre etter denne formen for prevensjon.... Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 15. januar 2004 #16 Del Skrevet 15. januar 2004 jeg har også legetime mandag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 16. januar 2004 #17 Del Skrevet 16. januar 2004 Håper dere kommer med erfaringer etter hvert da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå