Gjest siri77 Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 hei, hva betaler dere i barnebidrag for barnet som dere har annenhver helg+ en dag i uken? 1
kokkosmamma Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 hei, hva betaler dere i barnebidrag for barnet som dere har annenhver helg+ en dag i uken? Jeg får barnebidrag jeg, lurer på hvorfor?? fordi jeg bor sammen med barnefaren, vi har sakt fra til nav, men likevell kommer dem inn. barnet er bare her 6 timer i mnd... Er det sånn at vi får baksmell på skatten da? er bare snakk om 100 lapper da
milfdigger Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Jeg får barnebidrag jeg, lurer på hvorfor?? fordi jeg bor sammen med barnefaren, vi har sakt fra til nav, men likevell kommer dem inn. barnet er bare her 6 timer i mnd... Er det sånn at vi får baksmell på skatten da? er bare snakk om 100 lapper da barnebidrag???? bare 100 lapper hva er det du snakker om 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Jeg mottar 5500 for 2 barn i måneden. Dette kom vi frem til i 2006. Regner med eksen har steget vanvittig i lønn siden den gang, men kommer ikke til å kreve noe mer likevel. Han skal ha et liv han og(er etablert på ny). Dessuten har jeg fått samboer siden den gang og med begge to i full jobb har vi god økonomi. Det er viktigere å beholde et alright forhold til eksen enn å suge han tom for penger. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Hadde barnefar betalt skulle han betalt 2800kr for ett barn.
kokkosmamma Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 barnebidrag???? bare 100 lapper hva er det du snakker om Det står i hvertfall det når jeg ser de pengene kommer inn. barnebidrag står det, som er på 300 kr. jeg fårstår ikke det, men nav sier det er riktig... forstår ikke...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 barnebidrag???? bare 100 lapper hva er det du snakker om Kokkosmamma er et annet tilfelle da hun er fratatt omsorgen for barnet sitt, ergo skal hun ikke ha bidrag som andre. 3
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 4500 for 7åring .. Samvær: 3 uker sommer, annen hver av de andre og en helg i måneden. Nav rekner bare helgen som samvær da mor løy til dem og nektet å skrive under på samværskontrakten..
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 4500 for 7åring .. Samvær: 3 uker sommer, annen hver av de andre og en helg i måneden. Nav rekner bare helgen som samvær da mor løy til dem og nektet å skrive under på samværskontrakten.. Innkall til mekling på familievernkontor. Møter hun ikke eller ikke vil skrive kontrakt kontakter du advokat. 1
Sophie-Ann Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Vil bare informere om at NAV har gjort om på kalkulatoren sin, hvor man legger inn faktisk samvær.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Vil bare informere om at NAV har gjort om på kalkulatoren sin, hvor man legger inn faktisk samvær. Ja de har endret for en tid tilbake slik at ferier og lign. kan legges inn slik en slipper regne manuelt etter rundskrivet. Dette er maneg som har glippet på etter det ble anledning til private avtaler. Dette har far som regel ikke tenkt på og ofte kommet i samværsklasse 2 i stedet for 3 slik som når ferier er med. Tipper det er mange som har blitt "lurt" med på feile avtaler av mødre som har vist til dette. VET DET OFFENTLIGE ER FLINKE PÅ DET SOM DEN BIDRAGSPLIKTIGE SKAL BETALE. SÅ HAR DE VÆRT PASSIVE I LANG TID OG IKKE INNFORMERT TYDLIG NOK OM AT ALT SAMVÆR SKAL MED.DETTE MÅ VÆRE UNNLATELSE AV INNFORMASJONSPLIKTEN? Synes det er fint Sophie-Ann tar med dette.
Gjest Vettel Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Jeg betaler ingenting. Barnet er hos pappa i Norge på heltid. Hos oss når barnet ønsker og kan i forhold til skole og venner. Barnet er 13 år. Jeg betaler all reise til/fra oss, kjøper inn mye klær/sko (billigere her enn i Norge) og annet h*n ønsker/trenger (datamaskin, julegaver/bursdag gaver til ørten venner av barnet, etc)), samt så betaler jeg skolepenger annen hver mnd. Og når barnet bodde hos oss på fulltid, betalte pappan ikke bidrag, og der gjør han nok ikke når barnet flytter hit senere. (når barnet var hos oss på full tid, betalte nok pappan mindre enn jeg gjør idag, men krangle orker vi ikke. Vi har begge familier og forsørge og vil heller det beste for vårt barn)
Gjest tom Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 hei, hva betaler dere i barnebidrag for barnet som dere har annenhver helg+ en dag i uken?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Jeg mottar 1900 i mnd for jente på ti år. Pappaen har ho kun i enkelte skole ferier grunnet mer enn 100 mil avstand. Han er under gjeldsordning og har tre andre barn som bor hos han og samboeren. Så derfor prøver vi bare og overse at han betaler lite. Ifølge Nav skulle han nok betalt 1000 kr mer. Men kommer nok til å ta det opp med han når vi føler han har kommet seg på beina igjen ( postes som anonym for å unngå å bli gjenkjent)
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 Jeg mottar 1900 i mnd for jente på ti år. Pappaen har ho kun i enkelte skole ferier grunnet mer enn 100 mil avstand. Han er under gjeldsordning og har tre andre barn som bor hos han og samboeren. Så derfor prøver vi bare og overse at han betaler lite. Ifølge Nav skulle han nok betalt 1000 kr mer. Men kommer nok til å ta det opp med han når vi føler han har kommet seg på beina igjen ( postes som anonym for å unngå å bli gjenkjent) Merkelig sagt av NAV ... For saken er jo det at å betale barnebidraget går forann all anna gjeld han har. Er barna som nor hos ham hans ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå