Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg er 11 uker og går inn i min tolvte uke i morgen. For en liten stund siden kjente jeg boblinger i magen som var meget velkjent.

Er jeg helt tullete nå, eller kan jeg ha kjent liv? Dette er definitivt ikke noe jeg verken har håpet eller ventet på så tidlig, og jeg skvatt skikkelig til her jeg satt :sjenert:

Er forøvrig mitt andre svangerskap.

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Kan jo være at det er noe der, men å kjenne spark fra noe som veier 15 gram tviler jeg på at det er.

Sikkert tarmen, eller slikt ;)

• Liker 2
Gjest Sobril
Skrevet

Kan jo være at det er noe der, men å kjenne spark fra noe som veier 15 gram tviler jeg på at det er.

Sikkert tarmen, eller slikt ;)

Tenkte ikke spark akkurat, men at noe beveger seg. Veldig likt som da jeg var gravid sist ihvertfall, og jeg ble like "tatt på senga" liksom - men det er sikkert innbilning :)

Skrevet

Det blir vel sagt at flergangsfødende kan kjenne liv rundt uke 15-16 fordi de vet hva de skal lete etter, imens førstegangsfødende ofte ikke kjenner noe før rundt uke 18-20.

I ditt tilfelle så vil jeg nok tippe at det er tarmsystemet som lurer deg. :)

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg har hvertfall etter svangerskapet kjent en del som absolutt kunne virke som liv. Men det er nok bare tarmene som jobber.

• Liker 1
Skrevet

Som et perlekjede som dras ned på innsiden av magen? Sånn kjentes det ut for meg når jeg følte første tegn på liv med begge mine. Etter ca. 14-15 uker. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var gravid første gang trodde jeg ikke at jeg hadde kjent liv da jeg var på ordinær ultralyd, men skjønte at det var babyen jeg hadde kjent en uke eller to da jeg så babyens bevegelser som sammenfalt med det jeg hadde kjent i magen tidligere. Det viste seg da også at jeg var halvannen uke kortere på vei enn jeg trodde, hvilket betyr at jeg hadde kjent liv fra uke 15 omtrent, med foranliggende morkake. Å kjenne spark på utsiden tok imidlertid lang tid, pga. morkaken.

Som andregangsgravid (16+1 i dag i følge UL uke 12), så har jeg kjent liv i 2-3 uker omtrent. Jeg er helt sikker på at det er det, og ikke tarmbevegelser el.l. Men det kan fort gå par-tre dager mellom hver gang jeg kjenner noe. Denne gangen ligger morkaken bak.

Jeg oppfatter heller ikke dette som spark, mer som noe som beveger seg. Det kan kanskje sammenlignes med en liten fisk som spreller litt...?

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg oppfatter heller ikke dette som spark, mer som noe som beveger seg. Det kan kanskje sammenlignes med en liten fisk som spreller litt...?

Ja, det føltes litt slik. Og det er verken for å gjøre meg spesiell eller at jeg håper på noe så tidlig, men følelsen var litt sånn "shit, der var den". Ikke til å ta feil av liksom. Men for all del. Jeg er intet geni, så det kan jo hende det var noe annet tross min overbevisning.

Skrevet

Jeg kjenner stadigvekk "spark" og bevegelser som er nøyaktig slik jeg kjente under graviditeten, men jeg er ikke gravid ;) Så jeg har konkludert med at en god del av det jeg tolket som bevegelse mens jeg har gått gravid rett og slett er tarmbevegelser ol. Ting som man har hatt hele tiden, men som man ikke har lagt merke til før man faktisk har en grunn til å legge merke til det. Utifra hva jeg har lest så er slike fantomspark rimelig vanlig.

Skrevet

Jeg kjente mye rart i magen på den tiden faktisk, så jeg forstår godt at du begynner å lure. :)

Nå denne uken kjenner jeg svak aktivitet etter jeg har spist noe, eller drukket appelsinjus.

Skrevet

Ja, det føltes litt slik. Og det er verken for å gjøre meg spesiell eller at jeg håper på noe så tidlig, men følelsen var litt sånn "shit, der var den". Ikke til å ta feil av liksom. Men for all del. Jeg er intet geni, så det kan jo hende det var noe annet tross min overbevisning.

Jeg synes du skal stole på din egen "magefølelse" ! :)

• Liker 1
Skrevet

Tidligste jeg har kjent er uke 13, men det er uvanlig for meg iallfall.

Skrevet

Jeg er 15+2 nå og tror jeg har kjent noen bevegelser di siste dagene - er annengangs.

Skrevet

I mitt andre svangerskap begynte jeg så smått å kjenne noe fra uke 12 som jeg ikke var helt sikker på hva var. Det kjentes ut som luftbobler som sprakk.

Om det var bevegelser fra fosteret eller luft er ikke godt å si, men fra uke 14-15 var det ikke tvil om at det var fosteret jeg kjente.

Det minnet uansett om de aller første tegnene til liv som jeg kjente igjen fra første svangerskap. Da begynte jeg å kjenne de fra uke 15-16, men skjønte ikke det var det jeg kjente før jeg var på ultalyd og så den lille sparke/bevege seg samtidig som jeg kjente det.

Skrevet

Jeg kjente liv første gang i uke 17 + 4. Det var litt boblende følelse etterfulgt av et tydelig dunk når jeg bøyde meg fremover for å ta på meg sko. De skikkelig tydelige sparkene og oftere kjente jeg fra uke 20-21

Pappa kjente spark utenpå magen i uke 21 første gang.

Herlig følelse:)

• 1 år senere...
Skrevet

Tråden ryddet for krenkelser.

Bond, adm

Skrevet

Tråden ryddet på nytt ang innlegg som omhandler slettet innhold.

Bond, adm

Skrevet

tråden ryddet for spørsmål ang slettet innhold.

Av hensyn til de omtalte brukere ber jeg dere la saken ligge. Tråden stenges.

Bond, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...