AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Onkelen min slaktet okse i vinter, og vi endte opp med en god del indrefilet, ytrefilet, kjøttdeig, og diverse. Nå tenkte jeg at jeg skulle imponere kjæresten, og diske opp med den indrefilet middagen. Det er bare det at jeg er skikkelig amatør, og trenger alt dette med teskje. Noen som tar på seg jobben..?
Gjest navnelapp Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Viss du skal lage indrefilet til deg og ein til vil eg anbefale å steike det som biffar. Her er ein beskrivelse av elementær biffteknikk. Det kan virke komplisert, men er eigentleg ganske enkelt. Sjekk med onkelen din om indrefileten var ferdig mørna før den vart frosen, eller om den vart frosen med ein gong. Viss den vart frosen umiddelbart bør du la den ligge i kjøleskapet i to-tre dagar etter at den er tint. Har du fått indrefileten heil, så la den tine halvvegs,og skjer av det du skal ha. Så kan du fryse resten og bruke det ein annan gong. 1
Pialill Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Skal du steke biffer eller er det helstekt indrefillet du skal lage?
OhMickey Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Har lært av min mor at man skal steke i smør på høy varme, smøret skal bli nøttebrunt i panna, og biffen skal oppi, noen sekunder bare på ene siden(bare til det blir en brun skorpe), snu den og stek den på andre siden til du ser blod pipler ut fra overflaten, trekk så stekepanna av varmen. Da blir den medium
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Åh, folk har svart i tråden min, begynte å lure på om jeg var helt alene om dette Kjøttet ble fryst umiddelbart etter slakting, så jeg burde la den tine, og mørne i kjøleskapet, det er notert. Jeg har tenkt å steke bitene som biff, det er i allefall det jeg tok sikte på, så jeg takker for alle råd tips, synsvinkler og meninger om det, og jeg SKAL imponere, om så meg selv bare Noen tips til tilbehør, og slikt? ts 2