AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Vi må bli litt flinkere til å ha ingredienser i skapet sånn at vi ikke må ut og handle omtrent daglig. Så nå skal jeg ta en skikkelig storhandel der jeg kjøper inn sånt som kan ligge lenge og som er kjekt å ha som basisvarer. På handlelista så langt står: Hermetiske tomater, gode i supper og gryter Hermetiske bønner Hermetiske maiskorn Kokosmelk Pasta Ris Nudler Mel (både fint og grovt) Tørrgjær Krydder Men så kommer jeg ikke på mer. Noen som vil hjelpe meg med handlelista? Og gjerne si hva dere bruker de forskjellige tingene til i tilfelle det er nytt for meg. PS: Er ikke noe glad i hermetiske grønnsaker som bønnespirer, wokblanding, asparges osv. Slikt velger jeg heller ferskt eller frossent.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Jeg pleier ikke å ha noe særlig mer enn det, men kan legge til: Tomatpure Sukker (hvitt og/eller brunt) Honning Kakaopulver Hvis du tenker å bake en del: Hvetekim Kruskakli og/eller havrekli Linfrø, solsikkefrø og liknende (byggryn - kan erstatte ris i risotto, brukes i gryter/supper og i bakst, fullkorn hvete) Tørkede linser og bønner. Jeg er ikke så veldig flink til å bruke dette, men hender jeg koker opp en del og fryser ned. Jeg bruker det vel stort sett i ulike supper eller salater...
gladidag Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har alltid (nesten)i kjøkkenskapene Hermetikk; tomater, mais,tørka erter, kokosmelk,kidneybønner, surkål, tomatbønner, tomatpure, kikerter. Tørrvarer; div. buljongterninger( høns, kjøtt, grønnsak) pasta, ris, nudler, div nøtter og frø,mel,kli, noen kryddermixer( feks Santa Maria ) , sukker/sukrin, maizena, knekkebrød,havregryn, pofiber( til panering), etpar poser m Toro saus ( pepper og kjøttkake)og tomatsuppe;) honning og masse krydder . I fryseren/kjøleskapet er det kjekt å ha koteletter, kylling, kjøttdeig/karbonadedeig, bacon, scampi, fiskefileter, fiskekaker, grønnsaker, bær , tyrkisk/ gresk yoghurt, eplejuice , egg , ost, sitron, smør, olivenolje, rapsolje.... Da har en dekket alle måltider;)
Gjest Ludovie Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 I tillegg til mange av de tingene som er nevnt, er hermetisk tunfisk supert å ha stående. Kan blant annet brukes i tomatsaus til pasta, og i mange ulike typer salater. Frosne erter er det også veldig greit å ha, ettersom det er svært anvendelig, og dessuten tar omtrent null tid å koke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå