Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en g-test i går ettermiddag egentlig bare fordi jeg ikke hadde noe bedre å finne på og har en hel haug med billigtester liggende. Den var ved første øyekast negativ, og jeg kastet den i søpla etter 4-5 min (mulig det gikk noe kortere tid for jeg forventet jo egentlig ikke å se noen strek). Etter noen timer måtte jeg jo selvfølgelig ta den opp av søpla for å titte på den, og til min store forskrekkelse var det en strek der teststreken skal være! :sjokkert:

Den var ganske svak, men helt klart mulig å se uten å stirre testen "ihjel". Er litt usikker på om det var farge på streken eller om den var grå, for den var ganske svak. I dag tidlig når jeg tittet på testen igjen når testen var tørr var streken blitt til en godt synlig men veldig tynn strek. Jeg tok en ny test i dag tidlig, men den var helt hvit. Den har også holdt seg hvit etter "testtiden" var gått ut.

Jeg har vanskelig for å tro at jeg kan være gravid, for jeg er ferdig med mensen for kun et par dager siden, men jeg begynner jo å lure nå.... Er det noen andre som har erfaringer med skyggestreker/lurestreker på billigtester? Og er det vanlig at teststreken blir tynnere når testen har tøket ut?

Vet selvfølgelig at jeg bare må vente noen dager og ta en ny test, men ble veldig nysgjerrig og en hel dag med googling har ikke gjort meg særlig mye klokere :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ofte skyggestreker etter tidsfristen på billigtester, ca 1/3 blir svakt positive etter tidsfristen. Billigstrimler er notoriske for dette, i og med at man alltid har et visst nivå av hcg i blodet vil enkelte oppleve at testen stort sett blir positiv etter at den har tørket litt. Mine ble aldri slik før, men det siste året har jeg opplevd det ofte.

Hovedregelen er at man aldri skal se på testen etter tidsfristen, resultater man ser da teller ikke. Men en strek etter tidsfristen kan også tyde på at hcg nivået er litt høyere enn normalt, men ikke høyt nok til å gi positiv test (ennå).

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente 1-2 dager og teste på nytt. Basert på egne erfaringer hadde jeg ikke fått opp håpet ennå.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Som alltid så gir du gode og konstruktive svar Athene! :)

Som sagt så tror jeg ikke at jeg er gravid i og med at jeg hadde mensen for noen dager siden, men saken er at vi hadde en runde i høyet noen dager før mensen hvor vi glemte å hoppe av i svingen, og det gjør jo at tvilen får ekstra grobunn...

Men dersom billigtestene er notoriske for skyggestreker tror jeg at jeg slutter å tenke på det og avskriver den streken som falsk positiv. Man kan jo bli tullete av mindre :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...