AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 For en 3 måneder siden, fant jeg ut min kjæreste hadde vært utro med en annen dame. Jeg slo opp med han så fort jeg fant det ut, men litt etter litt kom vi nærmere hverandre igjen. Etter 2 måneder ble vi sammen igjen og vi hadde nesten bedre da enn vi hadde det før han var utro. Vi hadde vært sammen i 5 år før han var utro, så når vi hadde blitt sammen igjen etter 2 måneder, viste han sin troskap med å fri til meg. I dag, va 4,5 måned siden han var utro, har mitt verste mareritt blitt realitet. Kvinnen han hadde sex med har tatt kontakt med han og sier hun gravid. I følge henne har hun ikke hatt sex med noen andre etter han, så det er han som er faren. Herregud for en ekkel situasjon jeg har kommet opp i... Jeg har ikke tenkt å gå fra kjæresten min, fordi det med utroskapet har vi lagt bak oss. Er det noen som har noe erfaring det som har skjedd meg nå, eller som har noen gode råd til hvordan jeg burde takle situasjonen? Takk. 1
Japp Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 For en 3 måneder siden, fant jeg ut min kjæreste hadde vært utro med en annen dame. Jeg slo opp med han så fort jeg fant det ut, men litt etter litt kom vi nærmere hverandre igjen. Etter 2 måneder ble vi sammen igjen og vi hadde nesten bedre da enn vi hadde det før han var utro. Vi hadde vært sammen i 5 år før han var utro, så når vi hadde blitt sammen igjen etter 2 måneder, viste han sin troskap med å fri til meg. I dag, va 4,5 måned siden han var utro, har mitt verste mareritt blitt realitet. Kvinnen han hadde sex med har tatt kontakt med han og sier hun gravid. I følge henne har hun ikke hatt sex med noen andre etter han, så det er han som er faren. Herregud for en ekkel situasjon jeg har kommet opp i... Jeg har ikke tenkt å gå fra kjæresten min, fordi det med utroskapet har vi lagt bak oss. Er det noen som har noe erfaring det som har skjedd meg nå, eller som har noen gode råd til hvordan jeg burde takle situasjonen? Takk. Jeg har (heldigvis) ikke vært borte i det samme. Det er en litt lei situasjon som har oppstått. Først av alt burde vel kanskje forloveden din kreve DNA-test slik at det er helt på det rene at han er faren. Hvis det viser seg at han er faren, han vil stille opp som far og ikke bare bidragsyter, og du er helt bestemt på å fortsette forholdet så må du bare ta imot ungen med åpne armer. Den babyen som kommer kan ikke noe for dette som har skjedd og har all sin rett til at alle voksne involvert i livet hans/hennes oppfører seg og er omsorgspersoner for han/henne Det er min mening Lykke til! 10
Gjest Maruwan Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Er det ikke strengt tatt litt vel ego-sentrert av hun andre dama å beholde barnet? Dersom hun kjenner til situasjonen, mener jeg? 12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Er det ikke strengt tatt litt vel ego-sentrert av hun andre dama å beholde barnet? Dersom hun kjenner til situasjonen, mener jeg? Barnet skal hun da få beholde om det er dette hun velger. Herregud. 13
PuppyEyees Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 For en 3 måneder siden, fant jeg ut min kjæreste hadde vært utro med en annen dame. Jeg slo opp med han så fort jeg fant det ut, men litt etter litt kom vi nærmere hverandre igjen. Etter 2 måneder ble vi sammen igjen og vi hadde nesten bedre da enn vi hadde det før han var utro. [...] Jeg har ikke tenkt å gå fra kjæresten min, fordi det med utroskapet har vi lagt bak oss. Er det noen som har noe erfaring det som har skjedd meg nå, eller som har noen gode råd til hvordan jeg burde takle situasjonen? Takk. Jeg har ingen erfaring med situasjonen, men vil prøve å komme med mine input og tanker rundt det her. Først, det er synd at du (og forloveden din) har kommet opp i denne situasjonen, da det jo blir en påminnelse om noe man kanskje vil legge mest mulig bak seg. Åpenhet rundt følelser og tanker blir viktig fremover, og du må finne ut inni deg selv om du kan takle det. Ikke la det gå inn på deg, men støtt han - og la han ta sin del av ansvaret for barnet. Selv om barnet ikke er ditt, er det jo avkommet til mannen du elsker. Det er ikke barnet sin feil at faren var utro mot deg, så hvis du vil fortsette forholdet med han må du prøve å akseptere at det kommer til å komme et barn, og at du sannsynligvis må takle å ha det rundt deg. Synes forøvrig som barn av en mann som aldri var der at det er viktig at han er en far for dette barnet, og at du må prøve å akseptere barnet og behandle det med respekt og kjærlighet, selv om det sikkert kan bli utfordrende. Du kan prøve å se på det som om han har hatt dette barnet før du kom inn, og at det blir litt mer skilsmissebarn. Huff, vet ikke om dette hjalp så mye, men jeg håper det ordner seg for dere. 3
eva-80 Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 huff, ja det her var litt kinky, men dessverre fint lite å gjøre noe med ... Ganske dårlig gjort av damen å beholde et barn etter et samleie ( eller få ) , men fulle ansvaret er jo hos din mann. Han burde i hvartfall hatt vett nok til å bruke kondom, om ikke for graviditet,men pga sykdom som han kunne tatt med " hjem " . Kan det være at hun andre sier dette bare for å prøve å få han i det lange løp? Gjort er gjort uansett, og det eventuelle barnet kan ikke for at den er laget. Om din man vil ha kontakt er jo opp til han, men behagelig blir dette ikke for deg uansett.
Japp Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Er det ikke strengt tatt litt vel ego-sentrert av hun andre dama å beholde barnet? Dersom hun kjenner til situasjonen, mener jeg? Må si meg enig med Maruwan her altså. Helt seriøst? "Opps, det var visst feil far, deg kan jeg ikke beholde så jeg må bestille time til abort". Edit: skrivefeil Endret 11. mars 2012 av Japp 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har ingen erfaring med situasjonen, men vil prøve å komme med mine input og tanker rundt det her. Først, det er synd at du (og forloveden din) har kommet opp i denne situasjonen, da det jo blir en påminnelse om noe man kanskje vil legge mest mulig bak seg. Åpenhet rundt følelser og tanker blir viktig fremover, og du må finne ut inni deg selv om du kan takle det. Ikke la det gå inn på deg, men støtt han - og la han ta sin del av ansvaret for barnet. Selv om barnet ikke er ditt, er det jo avkommet til mannen du elsker. Det er ikke barnet sin feil at faren var utro mot deg, så hvis du vil fortsette forholdet med han må du prøve å akseptere at det kommer til å komme et barn, og at du sannsynligvis må takle å ha det rundt deg. Synes forøvrig som barn av en mann som aldri var der at det er viktig at han er en far for dette barnet, og at du må prøve å akseptere barnet og behandle det med respekt og kjærlighet, selv om det sikkert kan bli utfordrende. Du kan prøve å se på det som om han har hatt dette barnet før du kom inn, og at det blir litt mer skilsmissebarn. Huff, vet ikke om dette hjalp så mye, men jeg håper det ordner seg for dere. Takk for svar. Joda, det var godt å lese venlige råd. Jeg tar virkelig til meg det du har skrevet. Vi satt oss ned før i dag og snakket om situasjonen, så vi skal nok få ting på plass etter hvert.
Japp Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 huff, ja det her var litt kinky, men dessverre fint lite å gjøre noe med ... Ganske dårlig gjort av damen å beholde et barn etter et samleie ( eller få ) , men fulle ansvaret er jo hos din mann. Han burde i hvartfall hatt vett nok til å bruke kondom, om ikke for graviditet,men pga sykdom som han kunne tatt med " hjem " . Kan det være at hun andre sier dette bare for å prøve å få han i det lange løp? Gjort er gjort uansett, og det eventuelle barnet kan ikke for at den er laget. Om din man vil ha kontakt er jo opp til han, men behagelig blir dette ikke for deg uansett. Strengt tatt vet vi vel ikke om den gravide damen var klar over at mannen hun lå med egentlig var i et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 men er han mannen din så dum at han ikke bruker prevensjon :s gikk hun andre på pillen eller? høres ut som om hun andre dama og mannen din var ganske så uforsiktige.. med mindre de brukte prevensjon da, da har de bare max uflax!! men til deg TS klem! dette er en vanskelig situasjon og du må ta et valg på om du vil være i denne situasjonen eller gå.. å bringe et barn til verden uten en far syns jeg er uansvarligt å dumt!! 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Som Indra her inne vil si, så har ikke utroskapet noen betydning. At mannen var utro, var fordi du kvalte han, og han ikke kunne gjøre akkurat som han ville. Så dette er visst din skyld. Når han nå venter barn med en annen, må du bare ta det til deg som det var dit eget. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 huff, ja det her var litt kinky, men dessverre fint lite å gjøre noe med ... Ja, jævlig kinky situasjon, det må jeg si. 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 Som Indra her inne vil si, så har ikke utroskapet noen betydning. At mannen var utro, var fordi du kvalte han, og han ikke kunne gjøre akkurat som han ville. Så dette er visst din skyld. Når han nå venter barn med en annen, må du bare ta det til deg som det var dit eget. Regner med at dette var ironi? 1
Gjest Indra Skrevet 11. mars 2012 #17 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Som Indra her inne vil si, så har ikke utroskapet noen betydning. At mannen var utro, var fordi du kvalte han, og han ikke kunne gjøre akkurat som han ville. Så dette er visst din skyld. Når han nå venter barn med en annen, må du bare ta det til deg som det var dit eget. Haha, er det mulig? Ser bort fra idiotien og kommer med mitt innspill. Jeg tror at en sånn type utroskap med det resultatet alltid vil påminne en om hva han gjorde. Så spørs det hva TS er i stand til å leve med. Vil han ha barn med henne? Eventuelt når? Hva om han sier nei nå, vil hun takle det? Det er faktisk endel styr med barn som man må ta stilling til og om hun vil være sammen med ham må hun være en del av dette barnets liv. Endret 11. mars 2012 av Indra 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #18 Skrevet 11. mars 2012 Som Indra her inne vil si, så har ikke utroskapet noen betydning. At mannen var utro, var fordi du kvalte han, og han ikke kunne gjøre akkurat som han ville. Så dette er visst din skyld. Når han nå venter barn med en annen, må du bare ta det til deg som det var dit eget. Hvordan du kan få dette til å være min skyld, skjønner jeg ærlig talt ikke. Vi hadde kanskje ikke det beste forholdet, men hvem har vell det! Den ene parten har ikke grunnlag til å være utro av den grunn. Da avsluttet du forholdet. Vi ryddet opp i sakene våre, og har det helt fantastisk nå. Herregud. Og om innlegget ditt var ironi. Ikke morsomt! 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 12. mars 2012 #20 Skrevet 12. mars 2012 Er det ikke strengt tatt litt vel ego-sentrert av hun andre dama å beholde barnet? Dersom hun kjenner til situasjonen, mener jeg? Må si meg enig med Maruwan her altså. enig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå