Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 Har lyst på 10cm lenger hår, men hver gang jeg er hos frisøren for å friske opp hårfargen, klipper frisøren bort det lille jeg har fått spart. Vet jo i utgangspunktet at man skal klippe det i tuppene hver 6-8 uke for at det skal holde seg sundt og friskt, men på den måten får jeg jo ikke lenger hår heller. Så hva kan jeg gjøre? Jeg må jo friske opp fargen hver 6-8 uke, for jeg kan ikke gjøre det selv. Men hva skal jeg si til henne, vedr. at jeg vil spare til 10 cm lenger hår, når hun skal begynne å ta fatt på tuppene?
Gjest Ethereal Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 Du må i hvertfall forklare hva du vil-at du sparer håret og kun vil ta bort det som er slitt... Det er en mulighet for at håret ditt er slitt nederst, og da nytter det lite å kun klippe tuppene. Men i så fall bør du være flink å bruke kur så håret ditt blir friskere og ikke slites så lett.
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #3 Skrevet 13. januar 2004 Takk for svar! Nå har det seg slik at hun kun har klippet tuppene til nå, fordi jeg hver gang har sagt at kun skal ta så lite som mulig av lengden. Så hun har til nå kun klippet et minimum av det slitte, altså tuppene, og overhåret, siden håret mitt er klippet opp (slites pga. bruk av strikk i jobben, må nemlig ha oppsatt hår der). Men tuppene er likvel nok til at det aldri blir lengre, for det er jo det som har vokst ut som klippes bort da Hva gjør andre som sparer til langt hår? lLar de være å klippe seg på en stund?
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 Du er ikke bare veldig utålmodig da?? For to år siden skulle jeg gifte meg og sparte ut håret for å ha noe å sette opp. Fra frieriet på nyttårsaften til bryllupet i august sparte jeg fra kortklippet til ned på skuldrene. Og jeg var hos frisøren med vanlig intervall. Men det hjelper nok som Ethereal sier å pleie håret godt. Er det ikke ølgjær/B-vitaminer som skal styrke håret også? Hilsen Lille meg
Orthia Skrevet 13. januar 2004 #5 Skrevet 13. januar 2004 Hvis du vil spare fra kort til langt, så må håret rett og slett klippes mindre enn det vokser, ergo kan du ikke klippe 1-2 cm hver sjette uke. Det er heller ikke alle hår som må klippes hver sjette eller åttende uke. Jeg har langt hår, som stripes og blir satt i strikk etc. Klipper tuppene hver tredje eller fjerde måned, alt ettersom.
Skusla Skrevet 13. januar 2004 #6 Skrevet 13. januar 2004 Frisøren din bør få tatt det som er slitt slik at det friske håret kan vokse ut.. Ta heller alt det som er slitt, å klipp deg deretter litt sjeldnere. Som nevnt over- pass på håret ditt, ta en kur en gang i uka eller så sånn at det holder seg pent.
14062003 Skrevet 13. januar 2004 #7 Skrevet 13. januar 2004 Min frisør har hjulpet meg med å spare. Jeg synes hun har klippet for mye hver gang, men gud så fin jeg har vært på håret selv om jeg har spart! Det har ikke gått fort og jeg skulle ønske at jeg hadde noe lengre hår til bryllupet, men håret ble satt opp uansett så det er ikke så nøye lenger. Jeg har også slitt hår, men ikke fått surra meg til frisøren på et halvår (håper ikke hun dreper meg neste gang) og nå skal jeg love deg at håret vokser! Og så spiser jeg b-vitaminer for det blir håret sterkere og tjukkere av.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 hei, jeg har klippet håret mitt nå for ca ett år siden ,og har prøvd å spare det men det vokser jo nesten ingenting.jeg bruker kur altså ( vanlig olje)påfører det en gang i uka og vasker med shampoo og balsam. jeg har ikke noe fast shampoo. men jeg synes det er utrolig dumt og bruke masse penger på hårprodukter o.s.v så er det noen som har tips til hvordan jeg kan få langt hår uten og bruke extension og kjøpe masse dyre hårprodukter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå