Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det finnes Kanebo i Trondheim? Tenker spesielt på primeren og Sensai fluid foundation. Skal til Oslo i helga da, så noen som evt. vet hvor man kan kjøpe det der? Eller kanskje på nett? Ser de har noe på Strawberrynet, men jeg stoler ikke helt på den siden.

Kanskje noen har prøvd disse produktene, og kan si hva de synes? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har Kanebo på de aller fleste Estetique-butikker. Det som nå har bytta til Kicks, da.

Skrevet

Eller så har de på Make Up i Stjørdal hvertfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Satser på en tur innom Kicks og Estetique imorgen da :)

Skrevet (endret)

Mener de har kanebo på Trondheim torg. Den estetique butikken eller hva det er for noe. Evt har Cubus på torget masse bra sminke, kanskje de har Kanebo og?

Edith: skriveleif

Endret av Cammomille
Skrevet

Cubus på Torget har, ja :) Kicks på Byhaven har også, og det samme har antagelig Esthetique på Torget.

(Og dette er forresten ikke ment som pirk, men jeg mener og tror at Kanebo har skiftet navn til Sensai. Både "standen" på Cubus og det faktum at nettadressen kanebo.com videresender meg til sensai-cosmetics.com leder meg til å tro at det stemmer.)

Skrevet

Sensai er et undermerke fra den store produsenten Kanebo, som spesielt i Asia også markedsfører en lang rekke andre undermerker. Her hos oss finnes kun produkter fra de ulike Sensai-linjene.

Skrevet

Noen som vet om det finnes Kanebo i Trondheim? Tenker spesielt på primeren og Sensai fluid foundation. Skal til Oslo i helga da, så noen som evt. vet hvor man kan kjøpe det der? Eller kanskje på nett? Ser de har noe på Strawberrynet, men jeg stoler ikke helt på den siden.

Kanskje noen har prøvd disse produktene, og kan si hva de synes? :)

Strawberrynet er pålitelig, vet av mange som bruker siden. men husk at du må betale toll hvis du handler for over 200,-

• Liker 1
Skrevet

Men sminken heter vel Kanebo, også har hudpleieartiklene byttet navn til Sensai?

Skrevet

Men sminken heter vel Kanebo, også har hudpleieartiklene byttet navn til Sensai?

Nei, sminken heter vel også Sensai, tror jeg? Jeg har i hvertfall Sensai 38°C mascara, Sensai Fluid Finish Foundation, og Sensai Cellular Performance presset pudder og primer. Navnet Kanebo henger nok ved fordi vi er vant til at de heter det, rett og slett.

(Og jeg synes foundation og pudder fra Kanebo/Sensai er det aller, aller beste som finnes.)

Skrevet

Jeg var på parfymeriet på lørdag, og det stod fremdeles Kanebo på all sminken... Kanskje de er i en overgangsfase?

Enig i at foundation og pudder derfra er fantastisk. Når jeg har tørr hud kan jeg dessverre ikke bruke dem, men da jeg var i 20årene gjorde jeg det. Herlig konsistens!

Skrevet

Sminkestanden på Cubus har i alle fall Sensai som merke, mulig det er "gamle" produkter parfymeriet ditt har da, altså at det er snakk om en overgang ja :-)

(Og jeg er veldig nysgjerrig på pudderfoundationen kjenner jeg.... Det er Total Finish dere liker så godt? Eller?)

Skrevet

Jeg liker igrunn alle pudderne til Kanebo, eh, Sensai. De er så silkemyke og gir herlig finish. Jeg har planer om å kjøpe meg et nytt pudder nå, som jeg kan bruke til å sette sminken med.

Mulig at det bare er meg, men jeg synes pudderet deres spesielt, passer best til yngre/mer spretten hud. Jeg er 32 og har gått ned masse i vekt, og merker at det ikke ser like pent ut på meg som før. Men siden jeg vet at jeg så bra ut med det før så liker jeg det fremdeles. Om det ga noen mening ;)

Skrevet

Jeg likte aldri Total Finish, men har hatt tørr hud hele livet. Jeg har nylig kjøpt Sensai Cellular Performance presset pudder til å sette foundation, men prisen (625 kroner eller noe der omkring) gjør nok at jeg tenker meg om før jeg kjøper det på nytt). Løspudderet skal også være veldig bra. :)

Total Finish husker jeg som veldig dekkende og det legger seg veldig lett i tørre flak og linjer i huden. Dersom du vil ha porselensdukkefinish, kan det nok hende du blir fornøyd. Jeg liker bedre pudderfoundationer fra andre merker, som Glominerals (mineral), eller Guerlain og La Prairie.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar igjen! Jeg var innom Kicks på Byhaven idag og fant det jeg lette etter - Fluid finish foundation, og Smoothing water make-up base. Måtte selvfølgelig teste med en gang jeg kom hjem... og great success! Disse to produktene ga meg en helt utrolig glødende finish, og det ser skikkelig naturlig ut! De hadde selvfølgelig ikke den aller lyseste fargen (hvorfor tar aldri norske parfymerier inn de lyseste fargene forresten? Er ikke vi av verdens lyseste folkeslag? Synes det er litt merkelig..), men den nest lyseste passet også bra, selv om den er biiittelitt for mørk (blir nok perfekt til sommeren!). Men jeg er foreløpig skikkelig fornøyd i alle fall, håper holdbarheten er like bra! :)

• Liker 1
Skrevet

Okei, tusen takk dere :-) Tror ikke at Total Finish er noe for meg, jeg foretrekker naturlig over dukkehud, men jeg skal researche de andre produktene litt, gøy med litt "fancy" produkter av og til.

Og så bra, TS! *google produktene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...