Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg blir ferdig studert til jul, og så tenker jeg at det kan jo hende det går noen mnd før jeg får meg en jobb etter det, har jeg da krav på penger fra NAV i mens jeg søker? Har hus og bil å betale på så det blir veldig vanskelig om jeg blir gående flere mnd uten penger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Krav for dagpenger: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger/893.cms Om du har krav på dagpenger så utgjør de ca 62% av inntekten som legges til grunn. Har du ikke krav på det, så må du på sosialen. Så da spørs det jo litt om bilen må ryke. Sosialen kan godta at man har bil, men den må i grunnregel ikke være verdt mer enn 10.000 kr og kun ha ansvarsforsikring og aller nødvendigste kjørelengde, for eksempel til og fra barnehage om man må kjøre og hente barn.

AnonymBruker
Skrevet

PS: Mente inntektsåret 2012, så klart. Så du bør jobbe så mye som mulig dette året for å få mest mulig dagpenger.

PS2: Du bør begynne å søke jobb rimelig kjapt. For allerede nå begynner bedrifter å ansette folk som skal begynne å jobbe til høsten og vinteren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha tjent nok til å få dagpenger :/ og vil helst ikke miste bilen, den er verdt 50 000 kr.. drit.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja da får du få deg jobb da. I butikk eller barnehager eller på sykehjem trenger de alltid ringevikarer. Og sier man ja til alle vakter man får går man raskt i 100% stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Ja da får du få deg jobb da. I butikk eller barnehager eller på sykehjem trenger de alltid ringevikarer. Og sier man ja til alle vakter man får går man raskt i 100% stilling.

Ja, det er jo kanskje mulig å gjøre mens jeg venter på en mer passende jobb for meg.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å søke jobber tidlig, også jobber som ikke er relevante. Ta det du får mens du søker på det som er relevant for din utdannelse. Bilen ryker nok før du får sosialpenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...