Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe leilighet og ser i boliganonnsen at det står at boretslaget skal gjøre ne kostnadsberegning på instalasjon av lufteventiler i stuen, kostnadsoverslaget er ikke utført enda, så da lurer jeg på en ting:

Hvor mye sånn ca vi dette koste? jeg regner med at det er husleia/fellleskostnadene som da vil stige, og jeg vet jo ikke om jeg vi ha rå til dette da jeg ikke vet sånn sirka hvor mye det er sankk om at den da vil øke. Er det noen som har et ca tall? Jeg har jo ikke peiling i det hele tatt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Jeg ville kontaktet borettslaget og hørt med dem.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ringe styret? Står det noe om når de vet utgiftene?

Jeg ville ikke ha kjøpt hvis jeg ikke visste hvor mye det vil bli.. men så må du også se ann hva fellesutgiftene er nå og hvor mye du tåler at de øker.

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan ikke ring å høre om dette når de ikke har gjort kostnadsberegningen enda! Er det noen som har vært borti noe liknennde og vet ca hva det vil komme på?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe leilighet og ser i boliganonnsen at det står at boretslaget skal gjøre ne kostnadsberegning på instalasjon av lufteventiler i stuen, kostnadsoverslaget er ikke utført enda, så da lurer jeg på en ting:

Hvor mye sånn ca vi dette koste? jeg regner med at det er husleia/fellleskostnadene som da vil stige, og jeg vet jo ikke om jeg vi ha rå til dette da jeg ikke vet sånn sirka hvor mye det er sankk om at den da vil øke. Er det noen som har et ca tall? Jeg har jo ikke peiling i det hele tatt...

Hei!

En lufteventil i stuen kan umulig koste mange tusenlappene... Om de ikke er av gull og besatt med diamanter. Helt ærlig, hvis en slik detalj vipper deg av pinnen ift leiliehets-kjøp, så tror jeg kanskje du skal vurdere om du skal kjøpe noe... Det vil alltid komme kostnader man ikke forventer, og som eier av en borettslagsleilighet kan du heller ikke nekte på slike installasjoner. Du må ta høyde for utgifter, uansett :-)

Hvis jeg skal gjette på hva det kan koste med ny lufteventil, så er det maks 2.500 kroner pr leilighet. Da forutsetter jeg at det bare er snakk om å lage et hull i veggen og sette i ventilen.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

En lufteventil i stuen kan umulig koste mange tusenlappene... Om de ikke er av gull og besatt med diamanter. Helt ærlig, hvis en slik detalj vipper deg av pinnen ift leiliehets-kjøp, så tror jeg kanskje du skal vurdere om du skal kjøpe noe... Det vil alltid komme kostnader man ikke forventer, og som eier av en borettslagsleilighet kan du heller ikke nekte på slike installasjoner. Du må ta høyde for utgifter, uansett :-)

Hvis jeg skal gjette på hva det kan koste med ny lufteventil, så er det maks 2.500 kroner pr leilighet. Da forutsetter jeg at det bare er snakk om å lage et hull i veggen og sette i ventilen.

Tusen takk for svar! Du skjønner de skal pusse opp andre deler av boligen også, det er derfor jeg er litt bekymret får husleieøkningen. Men du tror ikke det koster mer enn noen få tusenlapper altså? Jeg tenkte de kanskje måtte rive deler av veggen/taket og sette inn rør etc. for lufteventilen, men det er ikke så omfattende altså? :)

Skrevet

Dette er en vedlikeholdskostnad som i de fleste tilfeller vil bli finansiert via opptak av lån (fellesgjeld) , og det som da vil bli din kostnad er avdrag og renter på din andel av lånet.

Skrevet

jeg kan ikke ring å høre om dette når de ikke har gjort kostnadsberegningen enda! Er det noen som har vært borti noe liknennde og vet ca hva det vil komme på?

De burde ha en viss idé om hva det vil medføre for beboerne selv om kostnadsberegningen ikke er gjort ennå. De har iallfall en bedre idé om det enn vi på KG har, siden vi bare kan anta hva arbeidet går ut på.

Ring styret uansett, så kan de sikkert si noe om det vil bli 200 eller 2000 i økning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...