Gjest Herr Drue Skrevet 11. mars 2012 #21 Skrevet 11. mars 2012 Dette burde være greit. Jeg skjønner ikke hva makkeren din maser om. Det skal være komma. Det er ikke engang valgfritt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #22 Skrevet 11. mars 2012 Han forutser nok min framtidige berømmelse, og ville sikre seg et bilde av forfatteren i aksjon! Skal, kan, må eller bør det være komma her? Greier noen å finne (på nett) den kommaregelen som sier noe om dette? Jeg trodde det skulle være komma, ettersom subjektet er utelatt i den andre setningen, men kan det rett og slett hende at det er omvendt? Det jeg reagerer mest på er at setningen er i to forskjellige tider. Jeg mener at enten må du skrive forutså, eller vil sikre. Ikke forutser og ville. Og der skal selvsagt være komma.
Gjest Ludovie Skrevet 11. mars 2012 #23 Skrevet 11. mars 2012 Jeg ville heller ropt på Ludovie. Takk for tilliten, men jeg er helt elendig på kommaregler. Jeg bare setter komma der jeg synes det passer, hehe. Men TS ser uansett ut til å ha fått svært gode svar.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #24 Skrevet 11. mars 2012 Det jeg reagerer mest på er at setningen er i to forskjellige tider. Jeg mener at enten må du skrive forutså, eller vil sikre. Ikke forutser og ville. Og der skal selvsagt være komma. Vel, da tror jeg du mener feil. Les det lengre avsnittet jeg skrev, og du skjønner kanskje. Da er jeg overbevist. Det skal være komma, og jeg akter å bruke komma. Takk for innspill, alle! ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå