Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren farget håret hos frisøren i går, og fargen ble ikke som hun håpet på.

Hun ville ha "mørkebrunt hår som får litt rødskjær i sola". Hun ble ikke vist noe fargekart, så jeg mistenker at frisørens bilde av "mørkebrunt hår som får litt rødskjær i sola" ikke var det samme som datterens, og når frisøren heller ikke stilte oppfølgingsspørsmål, ble ikke misforståelsen oppklart.

Resultatet ble en jente som er veldig misfornøyd med sitt kopperfargede hår, hun ville jo ha "mørkebrukt hår, ikke rødt.

Vi har nå vasket håret hennes to ganger, og har fått ut masse rød overskuddsfarge, men det er fremdeles veldig rødt.

Er det noen som har noe tips til hva vi kan gjøre for å dempe rødheten i håret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med dattern tilbake til frisøren og forklar?

• Liker 1
Skrevet

Som Kårky seier. Det må nok fargast på nytt, om eg ikkje tek feil

Skrevet

Tilbake til frisøren. Det er en ærlig misforståelse, og jeg har aldri møtt en frisør som ikke har vært villig til å rydde opp etter seg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det var det jeg var redd for.

Vi skal ta oss en tur til frisøren i morgen, men jeg liten tro på at det vil endre noe.

Ut i fra hva jeg har forstått er en misforståelse om hvilken farge hun ønsket egentlig ikke klagegrunn, og at tilbud om nyfarging er kun ekstraservice. Frisøren hun var hos er ikke kjent for å gi ekstraservice, og vi har ikke råd til å betale for ny farging nå, så jeg er redd for at hun må akseptere at fargen er slik, fram til hun kan farge på nytt igjen om noen uker.

(selv om jeg mener misforståelsen kunne vært unngått hvis frisøren hadde vist henne et fargekart for å få bekreftet hvilken farge hun ønsket)

AnonymBruker
Skrevet

Røde pigmenter er det første som forsvinner ut av håret, som regel. Vet du hvilken farge hun ble frget med? Jeg farger selv med Wella, og den rødfargen går ikke ut...

Men, uansett, hot oil-treatments skal også hjelpe til med å fjerne farge fra håret.

Skrevet

Om håret er kopperfarget så er det jo ganske langt fra å være såpass mørkt som mørkebrunt (som hun ba om?), da bør dere gå til frisøren og prøve å ordne opp.

I verste fall får dere kjøpe en billig mørkebrun farge (uten rødtoner) på butikken, og farge hjemme. Min erfaring er at selv om rødfarge falmer fort så sitter de røde pigmentene lenge i håret.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...