Jeanine Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 Jeg lurte bare på om noen har lyst til å fortelle noe om seg selv og hvilke planer dere har for den store dagen? Jeg er ganske fersk her inne og har gjerne lyst til å "bli bedre kjent" med dere! Selv er jeg 24 år og har vært sammen med kjæresten min i litt over tre år. På toårsdagen vår ble vi foreldre til en nydelig liten gutt som i dag er femten måneder. Jeg er student (skal bli lærer), mens kjæresten min er styrmann på cruisebåt i Karibien. Dette betyr at jeg er mye alene med sønnen vår, men det går veldig fint. På bursdagen min som var i oktober tok kjæreten min meg med ut på en fin resturant og fridde til meg! Det var helt overraskende og veldig romantisk! Så nå skal vi gifte oss 28 august, på Nøtterøy. Vi bor på Vestlandet, rett utenfor Haugesund, men har bodd lenge i Tønsberg og har sommersted på Tjøme så derfor har vi valgt å gifte oss der. Vi er ikke helt sikre på enda om det blir kirkebryllup eller om vi tar en borgerlig vielse utendørs, men festen skal vi ha på et nydelig hotell (en gammel gård fra 1700-tallet) som ligger helt nede ved sjøen. Jeg tror virkelig at jeg får det drømmebryllupet jeg har sett for meg siden jeg var ganske liten! Vi skal ha rundt 80 gjester, så vi blir en fin gjeng, og de fleste gjestene skal bo på hotellet hvor vi skal ha festen. Da blir det jo ekstra sosialt utenom bryllupsfesten også, og begge familiene får en fin sjanse til å bli kjent med hverandre. Vel det var litt om meg og våre planer for dagen! Så hvem er dere da?!?
Holly Hobbie Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 Jeg er også 24 år, snart 25, og skal gifte meg med forloveden min som er 28. Han er engelsk og vi skal bosette oss i Skottland. Vi har vært sammen i fire år. Han fridde på nyttårsaften, men vi begynte planleggingen av bryllupet i høst. Jeg flytter snart over til Edinburgh, inn i ny lielighet som vi har kjøpt. Det blir bra å bo i samme land (det har vi gjort før, da jeg studerte i England, men nå har jeg boddd i Norge i snart ett år)! Det blir kirkebryllup på oss. Vi er begge kristne så noe annet var uaktuelt. Festen feires på Bjørnsgard: http://www.bjornsgard.no Det ligger rett ved Bogstadvannet, veldig idyllisk og bonderomatisk! Kjolen får jeg sydd av en kjemepsnill venninne av moren min som er syerske. Jeg slipper å betale noe, litt av en bryllupspresang! Hvis du vil vite mer er det bare å ta en titt innom dagboken min! Velkommen til KG!
April Skrevet 13. januar 2004 #3 Skrevet 13. januar 2004 Jeg kan godt fortelle litt.. Vi er 25 og 28 når vi gifter oss, har da vært sammen i 10 år! Vi er fra samme sted, bor ca.30 min unna der nå. Men skal ha bryllupet vårt der, på stedet som stefaren min eier..I bryllupet blir det ca. 80 gjester som alle kommer til full pakke. Dagen etter bryllupet skal vi ha brunsj med den aller nærmeste familien. Håper på å skape en romantisk og eventyrlig stemning rundt bryllupet! Jeg elsker alt sukkersøtt og griner av hver eneste kjærlighetsfilm jeg ser Jeg ble ikke fridd til, men vi fant ut i fellesskap at vi skulle gifte oss! Bryllupsreisen blir sannsynligvis en uke på cruise i Karibien og en uke i Fort Lauderdale! Det er nå 5 mnd igjen og jeg gleder meg kjempe masse!!
Ingeborg Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 Jeg er 24, snart 25, og samboeren min blir 24 til søndag. Vi har vært kjærester i drøyt 6 år. Vi gifter oss 7. august i Trondheim, byen vi begge kommer fra, men ikke bor i. Det blir kirkebryllup i min barndoms kirke, der jeg både er døpt og konfirmert. Svigerfar er prest og skal forrette vielsen. Så skal vi ha selskap på Ringve Museum. Kjole er kjøpt og mye er planlagt, vi gleder oss veldig.
Isiselin Skrevet 13. januar 2004 #5 Skrevet 13. januar 2004 Hei! Kan godt fortelle litt jeg også. Vi er altså 23 og 26 år og skal gifte oss den 26. juni. Vi kommer begge fra Nordland; Jeg fra Nord-Helgeland (ei ordentlig kystjente) og han fra Sør-Helgeland. Nå bor vi Trondheim og det ser ut som det er her vi skal være... Bryllupet skal feires på hans hjemsted med brask og bram og 100 gjester (hvis alle kommer da selvfølgelig). Jeg elsker å planlegge ting og når det er bryllupet vårt som skal planlegges går jeg til tider litt av hektene og blir ganske vill. Foreløpig er det ikke så mye som er kjøpt inn, men det blir brudekjoleprøving i slutten av denne måneden og invitasjonene er ferdiglaget og snart i posten slik at jeg får se dem på ordentlig og ikke bare på data (min kjæres svoger er grafisk designer og veldig flink!!) Bryllupet vårt blir en stor familie og vennefest. Vi legger til rette for alle barna som kommer og alle de voksne som kommer. Her skal folk kose seg glugg ihjel. Kanskje vil noen mene at vårt bryllup mangler noe av høytideligheten som er vanlig hos mange, men duverden vi skal ta deg igjen med latter og glede! Vi planlegger sprell og morsomme påfunn og jeg regner med at det ikke er bare vi som planlegger ablegøyer; vi har en hysterisk familie! Jeg elsker romantikk og hele bryllupet vil gjennomsyres av gode ord og ingen av gjestene våre skal dra uten å vite hvor ufattelig glad i vi er i dem alle sammen! Vi gleder oss!!
Gjest Muslingen Skrevet 13. januar 2004 #6 Skrevet 13. januar 2004 Jeg er 22 år, min kjære er 27. Vi har vært sammen i 2 måneder, tror jeg. Men vi har kjent hverandre i snart 5 år. I romjula fridde jeg til ham, fordi jeg visste han ville si ja. Vi hadde pratet mye om å gifte oss, barn osv. Alt det flotte vi har sammen skal feires med et lite og koselig bryllup den 3 juli, på hans hjemsted. Etter bryllupet blir det flytting til Tromsø. Bryllupsreisen utsettes litt. Vi har eksamener og husbygging og bryllup omtrent samtidig. Blir mye styr! :o Vi gleder oss veldig veldig mye. Godt å ha dere jenter her, når man lurer på ting og tang. Kos dere med forberedelsene!
Gjest Madley Skrevet 13. januar 2004 #7 Skrevet 13. januar 2004 Jeg er ei nordlandsjente på 24 og kjæresten min er 25. Vi har vært sammen i 3 år nå i mars. og egentlig skulle vi inngå partnerskap nå 13 feb. Men det er av ulike årsaker utsatt til august. Det blir bra det også. :D Ingen av oss fridde egentlig. Jeg bare hadde veldig lyst til at vi skulle gjøre det og maste og maste. Så en kveld mens vi satt å så film spurte jeg: skal vi ikke bare gifte oss til vintern da? joda det kan vi vel. Også var det avgjort liksom. kjeeemperomantisk.. :oops: jeg er sykemeldt for tiden på ubestemt tid, mens kjæresten min jobber i barenhage. Vi har bodd sammen i 2 1/2 år og det var vel det, i grove trekk.
jea Skrevet 13. januar 2004 #8 Skrevet 13. januar 2004 Heisann..Jeg er 25år og sambo er 28år..Vi har en datter på 15mnd.. Vi har vært sammen i 3år,sambo fridde til meg i feb-02 i london..Jeg jobber som firsør.. Vi skal gifte oss 29mai ,skal ha festen på lobsy gods. Og vi gleder oss masse til den store dagen.Datteren vår skal være brudepike sammen med sine 3 søskenbarn... Og vi drar på bryllupsreise til florida,fort lauderdale mandagen etter bryllupet..Og det gleder vi oss til ja Lykke til med alt.....
Alida Skrevet 13. januar 2004 #9 Skrevet 13. januar 2004 Jeg og Annamannen forlovet oss i oktober og gifter oss 18 september i år Jeg er 27 år, han er 29 og vi har vært i sammen i 5 år. Vi skal gifte oss i kirken der han er fra. Har ca 60 gjester til middag + ca 15-20 til kaffe. Har ikke ordnet så mye ennå , men de viktigste detaljene er på plass. I disse dager bestiller vi vel bryllupsreise (som mest sannsynlig blir til Mauritius ) Gleder meg som et lite barn
Vestlandsbrud Skrevet 14. januar 2004 #10 Skrevet 14. januar 2004 Jeg er 24' date=' snart 25, og samboeren min blir 24 til søndag. Vi har vært kjærester i drøyt 6 år. Vi gifter oss 7. august i Trondheim, byen vi begge kommer fra, men ikke bor i. Det blir kirkebryllup i min barndoms kirke, der jeg både er døpt og konfirmert. Svigerfar er prest og skal forrette vielsen. Så skal vi ha selskap på Ringve Museum. Kjole er kjøpt og mye er planlagt, vi gleder oss veldig.[/quote'] Der har jeg vært på bryllup, det er helt fantastisk nydelig bra å ha bryllupet sitt der! Eneste ulempen de fortalte om var at de ikke fikk stå for drikken selv, men selve stedet er jo overlegent flott.
sommerbrud04 Skrevet 1. mars 2004 #11 Skrevet 1. mars 2004 Jeg er 22 og han er 25 når vi gifter oss. Har vært sammen i 6 år nå :-) Flyttet sammen i fjor sommer, og skal gifte oss i august! Han fridde da vi var på ferie i Egypt! Gleder meg masse til den store dagen, og planlegginga er i gang for fullt!
Aelwyn Skrevet 1. mars 2004 #12 Skrevet 1. mars 2004 Jeg er 25, sambo blir 31 om 4 uker,vi har en gutt sammen som blir 1 år om to uker. :-) Vi bor i Vestfold og er egentlig begge nordfra. Jeg har skrevet historien vår (Om hvordan vi møttes) som et bidrag til kjole konkurransen. Jeg har en sønn fra før på straks 5 og han har ei datter fra før på straks 6år. Vi håper på utendørs vielse, men får se det an litt. :-)
*Lene* Skrevet 1. mars 2004 #13 Skrevet 1. mars 2004 Vi er begge fylt 32 når bryllupet skal være! Vært sammen i 1. år og 7 mnd og er BOMBESIKRE på hva vi gjør! Vi har begge erfaring i livet og etter 2 samboerskap fra før er alle gode ting 3 Vi bor i Bærum, vi har hvert vårt barn fra tidligere av, jente på 6 og gutt på 10. De skal være brudesvenner og gleder seg vannvittig mye! Det var kjærlighet ved første blikk da vi traff hverandre. Vi ble samboere etter 2 mnd, vi kjøpte leilighet sammen etter 5 mnd, og jeg ble fridd til på vår halvt års dag! Vi elsker hverandre så mye at det gjør vondt! (Men på en good måte da..hehe) Dette kommer til å bli den beste dagen i mitt liv uansett hvordan ting går denne dagen!
Monimos Skrevet 1. mars 2004 #14 Skrevet 1. mars 2004 Jeg er snart 32 år, og har vært sammen med Monimosmannen som er snart 33 år i 13 år. Vi har 3 barn, 2 gutter på 10 og 6 år, og ei jente på snart 2 år. Vi bestemte oss for å gifte oss for 1 1/2 år siden, men ble enige om datoen, og startet planleggingen først i november i fjor. Siden vi gifter oss litt utenom sesong, og det i tillegg er en fredag(26. mars)så har ikke det vært noe problem. Vi skulle egentlig gifte oss på tinghuset, men flyttet vielsen til kirken for noen uker siden. Etter kirken blir det middag med nærmeste familie, og forlovere, og på kvelden blir det stor fest med alle vennene våre og en del søskenbarn. To dager etter reiser vi på bryllupsreise til Tenerife, bare vi to. Vi gleder oss veldig til den store dagen, og det eneste vi angrer på er at vi ikke har gjort dette for lenge siden.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2004 #15 Skrevet 1. mars 2004 Kan fortelle litt om oss og dagen vår.. Jeg er 22 år og har bodd sammen med "han" i litt iver 1 år. Han fridde etter dag 2!! Men det tok litt tid før jeg tok det seriøst. Vi gifter oss 10 april i dan gammle kirka her oppe. Og festen skal vi ha på menighets huset. Vi har invitert nærmeste familie og venner, så vi blir rundt 35 vist allt går etter planen. Vi begge gleder oss masse, dette kommer til å bli den beste dagen i våre liv!!!
Bente Skrevet 1. mars 2004 #16 Skrevet 1. mars 2004 Heisann jenter :D Vil fortelle litt jeg også: Jeg er 26 og min kjære er 25. Jeg er fra Sør-Troms mens min samboer er sogning. Han fridde 21. desember 2002 og vi gifter oss 26. juni 2004på min hjemplass. Vi skal ha tilsammen 105 gjester (om alle kommer da). Kjolen henger i skapet til naboen og jeg holder på å sy slør Neste prosjekt er sambos klær.. Vi gleder oss skikkelig
Gjest MrsL Skrevet 1. mars 2004 #17 Skrevet 1. mars 2004 Hei Jeg er 32 og min mann snart 37. Vi traff hverandre gjennom internett i februar 2002. Vi møttes RL i slutten av mai og ble sammen 23. juni 2002. På julaften 2002 fridde han. Og vi satte dato ikke lenge etter det. Jeg er fra Nordland, mens min tilkommende er "ækt trondhjemmer." Vi gifter oss i Trondheim - byen vi skal bo i resten av vårt liv. Vi har ingen barn, men håper......håper............. Datoen 26. juni er valgt av min tilkommende fordi det var den lørdagen som var nærmest den dagen han fikk meg.......som han så romantisk sier :-)
Cajsa Skrevet 1. mars 2004 #18 Skrevet 1. mars 2004 Jeg er 23 og min kjære 26 når vi gifter oss neste vinter. Han fridde i august 2003. Da hadde vi vært sammen i 5 år. Vi er begge fra samme sted, et tettsted rett utenfor Oslo. Vi skal gifte oss der, selv om vi bor i Oslo. Har ikke planlagt så mye ennå, men har bestilt kirke, prest og lokale. Kjolen skal jeg få sydd, skal snart på prøving. Gleder meg! Velkommen!
Anne-Elin Skrevet 1. mars 2004 #19 Skrevet 1. mars 2004 Hei alle sammen! Jeg er ny på disse sidene, og her er litt om oss: Vi er begge 28 år, og til sommeren har vi vært sammen i 11 år. Vi har bodd sammen i 7 år. Vi har 2 barn på 1 og 3 år. Vi gifter oss i Oslo 24. april, og det meste er i orden. Får litt sommerfugler i magen av å tenke på at det bare er litt over 7 uker igjen :-)
helenaa Skrevet 2. mars 2004 #20 Skrevet 2. mars 2004 Heisann! Jeg er 26 år, og Mannen er 28. På dagen vi gifter oss har vi vært sammen i tre år. Vi flytter sammen i forbindelse med bryllupet, og jeg må si at det er det jeg gleder meg mest til. Han fridde 03.03.03, så nå har vi vært forlovet i ett år. (Og JA, vi er litt opptatt av datoer!) Vi skal gifte oss i min hjemby på vestlandet, og har det meste i orden. En kamerat av oss skal vie oss, en annen skal være organist, venner av oss skal spille og synge både i kirka og på festen. Vi skal ha ca 50 gjester til 3-retters middag på hotell + fest. Jeg har laget invitasjoner o.l. selv, men synes det er deilig å slippe å tenke på å organisere maten. Helenaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå