Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til alle dere med sensitiv hud og som gjerne har testet seg frem litt. Kan dere anbefale et fint hudpleieprogram som har vært god for sensitiv hud?

Merker jeg liker godt er så klart de som er mest kjent her. Decleor, MATIS, Priori, Dermalogica og MD formulations.

Din anbefaling:

Rens

Maske

Peeling

Toner

Krem/fuktighetskrem

Nattkrem

Serum

Øyekrem

Skriv gjerne litt hvorfor. Å finne noe nå til dags er veldig vanskelig. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har temmelig sensitiv hud, tørr og sensitiv i kinnene og litt kviser på haken og ingen problemer i pannen.

De eneste rensene som har fungert for meg er matis delicate- serien, rens og toner, samt REN-rensen for sensitiv hud. Da jeg oppdaget matis lime blossom toneren ble jeg imponert, ettersom huden min ser ut til å reagere på vann.

Etter at jeg oppdaget gleden ved toner fant jeg ut at huden min takler flere typer fuktighetskremer. Nå er jeg blakk og bruker green people masken som fuktighetskrem, den irriterer huden min litt, men gir meg iallefall ikke kviser. Favoritten min er matis sin delicate krem og serum. Da eksisterte ikke rød og irritert hud. På haken og kjevepartiet bruker jeg glykoseserumet fra md.(husker ikke det lange navnet,)det gav meg masse kviser i starten men nå etter et halvt års bruk har jeg ingen lenger:)

jeg bruker skrubben fra md på haka, og det fungerer greit. Den eneste rensende masken som har fungert i kinnene er dermalogica sin. (Husker ikke navn, men den bare ligger på huden og innholder melkesyrer )ellers funker hydrafloralmasken fra decleor på gode dager og som sagt greenpeople vitafix maske.

Endret av roselunden
  • Liker 1
Skrevet

Ja, matis er jo veldig trygt uansett. Har aldri reagert på noe derfra. Brukte decleor harmonie calm en stund, men fikk røde flekker av den. Ellers fungerte REN sin serie serie for sensitiv hud, jeg kjøpte et sånt startkit til 125 kr. Jeg reagerte ikke på noen av produktene, , men følte ikke at de gjorde så mye for huden min sånn ellers. Måtte smøre meg ofte, ellers ble jeg tørr. Da jeg var rik og hadde full hudpleierutine fra matis kunne jeg glemme rutinen i noen dager og fortsatt ikke ha problemer med huden. Matis<3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også veldig sensitiv hud, og har prøvd en del produkter. Kan skrive litt om noen av de jeg har likt best. Ja, dette blir et langt innlegg.

Rens:

- Matis delicate cleansing cream (+ lime blossom lotion som toner) - veldig god rensekrem! Særlig bra hvis du ikke tåler vann (jeg tåler vann godt, så jeg skyller bare rensen av, men ikke noe problem å bruke bare toner til å fjerne rensen. Særlig bra hvis du har litt tørr hud, for den gjør huden myk og god. Irriterer ikke huden.

- Dermalogica sin rens for sensitiv hud - denne er også god. Lett gelerens. Skylles bort med vann. Irriterer ikke huden, men huden blir ikke såå myk etterpå i forhold til andre renser. Huden kan føles litt strippet for fukt.

- Decleor cleansing water - dette er en tynnflytende væske (nesten som vann) som man tar på en bomullspads og stryker over huden, føles nesten som en toner, men det er en rens. Skal ikke skylles av. Fungerer greit, men har ikke blitt noen kjempefavoritt, kanskje mest pga at jeg synes lukta er for sterk. Irriterer ikke huden, men roer den heller ikke nevneverdig ned hvis den er irritert fra før, synes jeg. Grei å bruke på morgenen, går veldig raskt (anbefaler den ikke på kvelden hvis du bruker sminke, det tar for lang tid å få alt av).

- Elixir gentle cleanser - denne bruker jeg per nå. Lett gelerens som fjerner alt av sminke og renser huden godt uten å irritere, vaskes av med vann. Huden blir veldig myk og god etterpå. Stripper ikke for fukt, men tilfører heller ikke noe fukt. Denne + Matis sin er mine favoritter.

Serum:

- Matis sitt serum for sensitiv hud var fin. Tilførte huden noe fukt, og roet fint ned. Ikke noe WOW-produkt, men jeg likte den godt. Hvis du kun vil roe ned irritert hud er denne den beste.

- Matis purete serum - dette er et serum for uren hud, men jeg synes den er veldig god på sensitiv hud også. Huden blir supermyk og fresh, og lukter godt. Fjerner døde hudceller og huden min har blitt mer jevn. Irriterer ikke huden. Liker denne bedre enn sensitiv-serumet, men hvis du ikke er ute etter noe mer enn noe som roer ned huden er kanskje sensitiv-serumet å foretrekke.

- Elixir Antioxidant toning pads - dette er en slags blanding av toner og serum, tror jeg. Det er ferdigfuktede pads som man stryker lett over huden etter at jeg har brukt rensen i samme serie. Ikke laget spesielt for å roe ned sensitiv hud, mer for å holde huden ren og fin, men irriterer ikke. Dog roer den heller ikke spesielt ned hvis huden er irritert fra før. Denne bruker jeg per nå.

- Dermalogica sitt serum for sensitiv hud - en stund siden jeg prøvde denne, men jeg var ingen fan. Luktet litt grønnsåpe? Kan ikke huske at den gjorde noe spesielt for huden min, verken fra eller til.

- Decleor sin sensitiv hud-olje - god til å gi ekstra næring, og man våkner opp med litt glødende hud dagen etter. Roer ned huden godt, men kanskje ikke like godt som Matis sin. Lukter litt vel sterkt, men bruker den når jeg føler huden trenger litt ekstra pleie.

Peeling:

- Matis delicate peeling - ingen over, ingen ved siden av for sensitiv hud. Denne smøres på som en maske, har ingen "peelingkorn", lar den sitte på en stund før man skyller den av. Peeler godt, samtidig som huden roes veldig godt ned. Huden blir veldig myk og god! Har prøvd en del andre peelinger, f.eks den fra MD formulations, og flere fra Dermalogica, men alt med korn blir for røft. Denne er best!

Maske:

Tror kanskje ikke jeg har prøvd noen masker for sensitiv hud. Eller, jeg prøvde en gang Dermalogica sin, men jeg var ingen fan, tror ikke jeg merket noe som helst forskjell etter at jeg brukte den. Akkurat nå venter jeg på Carita Cotton Mask i posten, som er for sensitiv hud. Jeg kan si fra hvis jeg liker den!

Krem:

- Her er Matis sine kremer kjempegode! Delicate moisturizing krem hvis du trenger fukt, SOS nutrition hvis du trenger mer fett. Begge er kjempegode og roer ned huden godt. Hvis huden din trenger enda mer næring er Matis Climatis-kremen god (bruker den ofte til kvelds), den irriterer ikke, men roer ikke ned huden like godt som de to andre. Alle disse er med parfyme da, så hvis du reagerer på det er de kanskje ikke de beste.

- Elixir Rich Moisturizing cream - veldig god krem, som gir mye næring og fukt. Tror ikke denne er tilsatt parfyme (lukter bare..eh.. KREM..). Roer ned huden godt. Per nå bruker jeg denne på morgenen.

- Dermalogica sin krem for sensitiv hud - ikke å anbefale som fuktighetskrem, for den gir omtrent ikke noe som helst fukt eller næring! MEN jeg synes den funker knall som en primer for sensitiv hud - fordi den er silikonbasert har den gode primeregenskaper. Irriterer ikke huden.

- MD formulations sin behandlende krem for rød hud (husker ikke navnet) - jeg var ikke kjempeimponert over denne. Synes den var for klissete, i allefall for dagbruk. Roet ned huden greit, men ikke like godt som andre kremer. Alt i alt en helt grei krem.

- Decleor sin balm for sensitiv hud - denne gir mye fukt. Er veldig fet og klissete, så egner seg bare for nattbruk. Roer ned huden godt, men lukter ALT for sterkt. Våkner med fin og glødende hud. Bruker denne en gang i blant for å være ekstra snill med huden, men bare de gangene jeg kan holde ut den sterke parfymelukta.

Hva du velger kommer litt an på huden din, om den tåler vann, hvor mye fukt/næring den trenger, og om den evt. har andre behov. Hvilken type produkter og konsistenser du liker spiller også en stor rolle. Hvis du kun er ute etter å roe ned huden din tror jeg at jeg ville kjørt Matis all the way. Har ingen øyekremforslag, tror ikke jeg har prøvd noen. Husk at når det gjelder sensitiv hud er det om å gjøre å stresse den minst mulig. F.eks hvis jeg har en sminkefri dag der jeg bare går hjemme bruker jeg bare å rense/smøre den en gang (altså kun på kvelden), bare for å la den hvile litt. Merker også at huden min blir veldig mye mer sensitiv hvis den blir tørr eller fuktfattig - derfor er det essensielt å gi huden mye næring og fukt. Håper noen av disse tipsene kan hjelpe, bare å si fra hvis du lurer på noe mer ang. produktene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen tusen takk, dere! :)

:kaffekopp:

Skrevet

Eg er 18 år, og eg sleit med kviser sida eg gjekk i 5.klasse. Eg trudde at eg aldri kom til å miste dissa forbanna kvisene, men det har jo dempa seg masse etter kvert år som har gått då.

Men i høst så fant eg en serie fra Boots Apotek som heite Botanics. I dissa produkta er det berre heilt naturlige ingrediensa, som skal fjerne urenheter og døde hudceller, samt gi en fornyet glød, osv. Eg starta med ett produkt, og blei veldig overraska. Sia eg har så senstitiv hud, så trudde eg at eg kom til å få en eller anna negativ reaksjon først-men neida, eg såg at huda var på bedringens vei allerede. Og sia den dag har eg berre hamstra inn produkter fra Botanics, og alle av dei er så milde og egna for sensitiv og urein hud, og gir gode resultat med en gang.

Huda mi har alltid reagert på sånne drittprodukt på vanlige apotek og vitusapotek. I dei produkta for kviser er det berre sterke ingrediensa som irriterer huda. Eg råda deg til å prøve ut Botanics, det er dødsbillig og eg garantera deg gode resultater.

Linkane til produkta eg bruka mest:

Kveld;

https://www.boots.no...alse&ref=search

Morgen;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...