daemonia Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Nå har søsteren til pusen med nyresvikt begynt å tisse inne. Helst bortgjemt og på steder vi ikke legger merke til det med en gang. Og i dag morges var det også oppkast på bordet ute på terassen.... Jeg lurer ikke på hva som skjer nå. Det vet jeg jo. Dyrlege skal undersøke, urinprøver, blodprøver, og alt mulig skal tas og sjekkes, og antakelig blir det en ny runde med antibiotika. Det positive er jo at det i det minste ikke er blodig urin. Enda... Men det jeg lurer på er noe så dumt som om Feliway kan forhindre lille Kimmi i å tisse over alt når det ikke er på grunn av markering men sykdom? Ikke akkurat noen god helg det her
Gjest Lille-pus Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Uff da Kjenner jeg blir så trist på dine vegne... Var det liksom ikke j***lig nok forrige gang... Holdt det ikke med en ? Det er jo ikke sikkert at det er det samme... vi kan jo håpe... men du var der i fjor, du så hva som forgikk... og du er den aller beste til å se likheter og ulikheter her Så til saken: Min erfaring er nok at Feliway har mye større virkning på pykososiale forhold i katte-gjengen (forholdet mellom kattene som individer) siden det er en meget vennlig duft. På fysiske problemer kan det gi en mentalt beroligende effekt, men det reduserer ikke opplevd smerte eller ubehag. Det skader ikke å prøve, men ikke forvent noen effekt. Blir det en liten effekt så vær glad for det, men ikke forvent at det blir det. - og alt det visste du fra før....
daemonia Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2012 Uff da Kjenner jeg blir så trist på dine vegne... Var det liksom ikke j***lig nok forrige gang... Holdt det ikke med en ? Det er jo ikke sikkert at det er det samme... vi kan jo håpe... men du var der i fjor, du så hva som forgikk... og du er den aller beste til å se likheter og ulikheter her Så til saken: Min erfaring er nok at Feliway har mye større virkning på pykososiale forhold i katte-gjengen (forholdet mellom kattene som individer) siden det er en meget vennlig duft. På fysiske problemer kan det gi en mentalt beroligende effekt, men det reduserer ikke opplevd smerte eller ubehag. Det skader ikke å prøve, men ikke forvent noen effekt. Blir det en liten effekt så vær glad for det, men ikke forvent at det blir det. - og alt det visste du fra før.... ja jeg hadde vel ikke forventet at det ville ha noen effekt nei. Det store spørsmålet nå er om vi skal ta sjansen på å prøve oss frem igjen, eller om vi skal spare oss for å gjennomgå det samme enda en gang. Når Mercedes begynte å bli skikkelig dårlig så var det jo gutten i huset som fant de nesten rene blodflekkene. Og jeg unner ham ikke den opplevelsen igjen... Nei, dette var fælt. Spesielt med tanke på at hun har kastet opp også
Ryvre Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Har kattene hvert sitt område? Altså sengeplass, mat og vann på hver sine steder, eller deler de matskål osv? Finn gjerne to separate sengeplasser til kattene og da gjerne i høyden slik at de får hvert sitt sted. Ha to kattedoer et stykke fra hverandre. Om det er et system på hvor katten tisser, altså faste plasser, så kan du prøve å legge aluminiumsfolie på de stedene til katten har skjønt at man skal gå på doen. Også viktig å utelukke sykdom selvfølgelig.
daemonia Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2012 Har kattene hvert sitt område? Altså sengeplass, mat og vann på hver sine steder, eller deler de matskål osv? Finn gjerne to separate sengeplasser til kattene og da gjerne i høyden slik at de får hvert sitt sted. Ha to kattedoer et stykke fra hverandre. Om det er et system på hvor katten tisser, altså faste plasser, så kan du prøve å legge aluminiumsfolie på de stedene til katten har skjønt at man skal gå på doen. Også viktig å utelukke sykdom selvfølgelig. Vi har bare den ene katten nå. Søsteren til den som måtte avlives for et halvt år siden pga nyresvikt Nå har hun begynt å få samme symptomer og samme rare atferd. Og med tanke på at slike ting kan være genetisk så blir det jo en ny runde med dyrlege osv. Eneste positive med det er at denne gangen vet vi hva vi skal be om... Men takk for gode råd uansett
Ryvre Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Ååå Snakk om å tråkke i salaten Ja, det eneste positive ved å ha vært gjennom det før er jo at man nå vet hva man skal forholde seg til...har hatt en slik type erfaring med mine dyr også. Uff...ønsker dere masse lykke til.
daemonia Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2012 Ååå Snakk om å tråkke i salaten Ja, det eneste positive ved å ha vært gjennom det før er jo at man nå vet hva man skal forholde seg til...har hatt en slik type erfaring med mine dyr også. Uff...ønsker dere masse lykke til. Ikke tenk på det. Jeg regner jo ikke med at alle skal ha lest akkurat det jeg har skrevet til en hver tid Men med vår nylige forhistorie og generelle uflaks med katter så er det uansett å få si det et sted Tusen takk, jeg håper at det ordner seg, men såvidt jeg har skjønt så begynner det å bli dårlig når de kaster opp i tillegg? Hun har vært under streng bevoktning, og dessverre har jeg nettop funnet ut at hun har gått ned i vekt. Fra 3,65 kg til 3,2 kg på et par uker. Men det kan jo være noe helt annet, men tiden vil vise.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 HVa forer du med? mtp at begge kattene dine har fått nyresvikt....
daemonia Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2012 HVa forer du med? mtp at begge kattene dine har fått nyresvikt.... De har fått mat fra Royal Canin. Jeg kjøper aldri billigprodukter hverken til katten eller hunden.
bobbi Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Huff da - har ingen råd til deg bare en Håper pusen din blir frisk! 1
daemonia Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2012 Huff da - har ingen råd til deg bare en Håper pusen din blir frisk! Takk for det Om det er det som er galt så finnes det vel ikke noen kur mot det. Men vi kan forhåpentligvis begrense sykdomsforløpet med spesielt tilpasset for. Men det kommer jo an på hvor langt det har kommet. Foreløpig så håper vi på det beste, men med vår erfaring så ser det jo mørkt ut...
daemonia Skrevet 20. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2012 Vi har ikke sett Kimmi siden i går ettermiddag. Men vi har hørt henne. Hun mjauer og klager ett eller annet sted inn i mellom, men hvor enn vi går så finner vi henne ikke Jeg håper hun bare er blitt innelåst i en garasje eller i en kjeller, men da burde vi kanskje hørt henne mer enn bare en gang i blandt. Vi krysser fingrene for at stakkars lille pus kommer hjem igjen.
daemonia Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2012 Pusen er lokalisert og hentet. Hun hadde gjemt seg i taket av alle steder, så i dag har vi holdt på å rive ned deler av undersiden av taket for å lokke henne ut. Nå ligger hun helt i ro og er totalt uinteressert i både mat og kontakt. Vi må prøve å få en dyrlegetime i løpet av dagen.....
Ryvre Skrevet 21. mars 2012 #14 Skrevet 21. mars 2012 (endret) Uff :( Lykke til hos dyrlegen Endret 21. mars 2012 av Ryvre
Aurora M. Skrevet 21. mars 2012 #15 Skrevet 21. mars 2012 Pusen er lokalisert og hentet. Hun hadde gjemt seg i taket av alle steder, så i dag har vi holdt på å rive ned deler av undersiden av taket for å lokke henne ut. Nå ligger hun helt i ro og er totalt uinteressert i både mat og kontakt. Vi må prøve å få en dyrlegetime i løpet av dagen..... Stakkar.. Men det var da enda godt dere fikk tak i henne! Håper du kommer inn og oppdaterer. Tenker på dere..
daemonia Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 23. mars 2012 Vi fikk time til dyrlege til slutt. For et par dager siden. Hun kastet fremdeles opp da, og i buret hennes var det både oppkast og urin med spor av blod i Vi bestemte oss for at hun skulle undersøkes, og prøvene bekreftet at også hun var syk. Da valgte vi å la henne slippe å ha det vondt. Det var det beste både for pusen og for barna. Vi så for lenge på at Mercedes-gutten vår hadde det vondt, og denne gangen var vi innstilt på at hun ikke skulle ha det slik. Nå har hun fått en fin og solrik plass ved siden av broren sin. En ting har vi i det minste lært: Vi skal aldri mer ha dyresøsken. Blir en syk så blir den andre det også
Ryvre Skrevet 23. mars 2012 #18 Skrevet 23. mars 2012 Uff så leit å høre men jeg mener dere gjorde det riktige valget ved å la henne slippe å lide mer. Håper dere aldri opplever noe lignende igjen.
Måndagsbarn Skrevet 23. mars 2012 #19 Skrevet 23. mars 2012 Uff, beklager:( Så leit å lese dette.. får helt vondt av å tenke på hvordan det må føles. Klem til deg!
daemonia Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #20 Skrevet 23. mars 2012 Uff så leit å høre men jeg mener dere gjorde det riktige valget ved å la henne slippe å lide mer. Håper dere aldri opplever noe lignende igjen. Takk for det. Vi mener det samme selv på grunn av hvordan broren hadde det. Men det er uansett godt å høre at vi har tenkt rett. Vi kommer ikke til å ha katt igjen på lenge. Og da er det snakk om år fremover i tid. Nå skal vi fokusere på hunden og se om vi ikke klarer å dytte ham mot en championtittel og kanskje få en av hans fremtidige valper. Tusen takk igjen for gode ord. Uff, beklager:( Så leit å lese dette.. får helt vondt av å tenke på hvordan det må føles. Klem til deg! Tusen takk, det er snilt av dere, og ikke minst godt å få høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå