Gå til innhold

Vondt i hele venstre side av ryggen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg la meg i går merka jeg at jeg hadde litt vondt i venstre side av korsryggen, men jeg tenkte det ville gå over i løpet av natta (Har aldri hatt problemer med vondt rygg før). Da jeg våkna idag hadde jeg vondt fra korsryggen, og hele veien opp til nakken. Jeg merker det ikke hvis jeg ligger stille, men smertene er der hvis jeg beveger meg.

Jeg skjønner virkelig ikke hva dette kan være! Kjennes ut som en ømhet, og ligner litt på stølhet. Jeg trente i går på Zumba, og den timen har jeg vært på 2 ganger i uka i 2 år omtrent, og aldri fått vondt i ryggen etterpå, så tviler på at det er det. Dessuten så er det jo utrolig rart at all smerten sitter på venstre side, og ingenting på høyre?

Tenkte å ringe legekontoret i morgen, hvis det ikke gir seg. Men vet noen hva det kan være? Har prøvd å google, men ikke funnet noe som kan ligne på det jeg har =(

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/638118-vondt-i-hele-venstre-side-av-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg la meg i går merka jeg at jeg hadde litt vondt i venstre side av korsryggen, men jeg tenkte det ville gå over i løpet av natta (Har aldri hatt problemer med vondt rygg før). Da jeg våkna idag hadde jeg vondt fra korsryggen, og hele veien opp til nakken. Jeg merker det ikke hvis jeg ligger stille, men smertene er der hvis jeg beveger meg.

Jeg skjønner virkelig ikke hva dette kan være! Kjennes ut som en ømhet, og ligner litt på stølhet. Jeg trente i går på Zumba, og den timen har jeg vært på 2 ganger i uka i 2 år omtrent, og aldri fått vondt i ryggen etterpå, så tviler på at det er det. Dessuten så er det jo utrolig rart at all smerten sitter på venstre side, og ingenting på høyre?

Tenkte å ringe legekontoret i morgen, hvis det ikke gir seg. Men vet noen hva det kan være? Har prøvd å google, men ikke funnet noe som kan ligne på det jeg har =(

Vanskelig å si hva det er.. Men noen alternativer er.

- Selv om du har gått på Zumba trening regelmessig i 2år så kan det være den som er skyldig at du har vondt.

- Det kan være at du har ligget forkjært. Dette i en kombinasjon med at du har strukket musklene i denne regionen på trening.

- Det kan være en betendelse

Uansett så bør du oppsøke din fastlege og få en vurdering. I de fleste tilfeller hvor det er snakk om ryggsmerter vil legen undersøke deg, men ikke gjøre så mye annet en å gi deg en voltarenkur.

Høres ut som en forstrukket/overbelastet sene eller muskel, evt muskelbetennelse.

Overbelastninger og forstrekkelser går som regel over av seg selv etter et par-tre dager, er det like vondt hver dag i flere enn tre dager, er det lurt å kontakte legen da du kan ha overbelastet så mye at du har fått en betennelse.

Spiller ingen rolle om du har trent zumba lenge, det kan skje den beste.

Du kan også som nevnt tidligere, ha ligget forkjært og strekt muskelen på den måten.

Se det an en dag eller to, og kontakt legen om det ikke blir bedre overhodet.

Gjest Gjest

Velkommen i klubben, jeg fikk vondt på akkurat samme sted da jeg skulle måke av takraset på trappa mi for 3 uker siden.. Jeg må fremdeles ta smertestillende selv om d ikke lenger er like intenst :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...