Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har i de senere årene merket at jeg sliter i sosiale sammenhenger, jeg får ofte følelsen av at folk syns jeg er uinteressant, og ikke har så mye lurt og komme med. Jeg sliter virkelig med å holde igang smalltalken. Dette gjelder forsåvidt på hjemmebane også der jeg føler at jeg ikke klarer å holde samtaler gående med min egen kjæreste.

Jeg har følelsen av at jeg fokuserer for mye på å si no som kan være interessant. Jeg merker selv at jeg fokuserer alt for mye på hva jeg skal si osv. Jeg ser på meg selv som en helt gjennomsnittlig person, med kunnskap på mange forskjellige områder, men jeg klarer liksom aldri å få vist meg fram.

Et godt eksempel er at jeg ofte føler at folk avbryter eller at det jeg sier faller for døve ører. Det kan virke som om jeg har latt meg selv bli en person som andre syns det er greit å "tråkke" på.

Jeg tror det kunne være godt for meg å lese en eller flere bøker om selvutvikling, lære nye måter og tenke på, hvordan håndtere sosiale situasjoner bedre etc. Det er bare å skyte inn viss dere har noen tips, eller gode erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Har ikke så mye erfaring med slike bøker, men kan anbefale en som heter "selvbilde nå". Den er skrevet av en svensk forfatter, Mia et-eller-annet. Hun er ganske kjent, så det skulle ikke være no problem å finne boka :)

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Har ikke så mye erfaring med slike bøker, men kan anbefale en som heter "selvbilde nå". Den er skrevet av en svensk forfatter, Mia et-eller-annet. Hun er ganske kjent, så det skulle ikke være no problem å finne boka :)

Akkurat den jeg også skulle foreslå - Mia Tørnblom :)

Skrevet

^ Den heter selvfølelse nå *pirke*

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...