AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Hei! Jeg har en veninne som er opprinnelig fra Afrika. Hun har det man kan kalle krøllete (afrikansk) hår. Helt fantastisk fint hår, men det jeg reagerer litt på er at hun vasker håret sitt under en gang i uken. Jenta er kjemperenslig av seg til vanlig, så jeg lurer bare på om det ikke er nødvendig å vaske krøllete (afrikansk) hår, like mye som de som har europeisk hår? Hun har ikke noe extensions i håret. Takk.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Slikt hår er veldig tørt i utgangspunktet, så det er ikke bra å vaske så ofte. 6
Gjest Indra Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Vel. Jeg vet at denne hårtypen blir tørr og utslitt om du vasker den for ofte. Faktisk anbefales det å la det gå rundt to uker mellom hver gang. Noen kan vaske det flere ganger i uka uten å få problemer, dette er litt avhengig av indviduell hårkvalitet. Men uhygienisk er hun ikke Så lenge hun ikke røyker vil det ikke lukte vondt av håret. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Slikt hår er veldig tørt i utgangspunktet, så det er ikke bra å vaske så ofte. Okay, takk for svar. Da er jeg litt klokere i natt
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Vel. Jeg vet at denne hårtypen blir tørr og utslitt om du vasker den for ofte. Faktisk anbefales det å la det gå rundt to uker mellom hver gang. Noen kan vaske det flere ganger i uka uten å få problemer, dette er litt avhengig av indviduell hårkvalitet. Men uhygienisk er hun ikke Så lenge hun ikke røyker vil det ikke lukte vondt av håret. Takk for svar! Nei uhygienisk vet jeg at hun ikke er. Bare noe jeg har fundert litt på, og så er jeg så redd for at hun skal bli fornermet om jeg spør henne Så takk for godt svar nok en gang!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Sier meg enig i de to over her. Afrikansk hår er mye tørrere enn det europeiske håret
Binta Ba Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Mannen i huset er afrikaner, med dreads, og vasker håret hver dag. Men, så har han veldig fine, myke krøller, hans stamme har litt mer og litt mykere hår enn de andre i vest-afrika..har vel noe med det å gjøre.
Mooria Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Jeg for min del ville mye heller hatt tørt hår, enn skittent og uvasket hår med millioner av bakterier kravlende rundt.
Gjest Indra Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Det går fint an å skylle det uten å bruke sjampo. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #10 Skrevet 12. mars 2012 Jeg for min del ville mye heller hatt tørt hår, enn skittent og uvasket hår med millioner av bakterier kravlende rundt. Tror du virkelig alle bakterier forsvinner med sjampo? Så lenge håret ser og lukter rent er det ikke noe poeng å vaske det oftere, bakterier eller ikke. Med mindre du ligger og gnir håret i bakken blir ikke håret skittent før fett fra hodebunnen bygger seg opp, og det skjer ikke med det første hos de med tørt hår. 6
Pria Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Afrikansk hår/afro krever helt annen pleie og stell enn hva vi er vant til. Noe av det beste for den hårtypen er å kure den med produkter som inneholder avocadoolje, kokosolje eller sheasmør. Det er helt kurant og vaske det kun en gang i uken, mange vasker også hodebunnen litt oftere og ikke hele håret.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Det vil si at Maya Vik ikke vasker håret sitt så ofte?
Pria Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Det vil si at Maya Vik ikke vasker håret sitt så ofte? De bildene av Maya hvor hun har det enorme håret er ikke slik hun ser ut til vanlig. Hun har endel naturlige krøller men ruller det opp på små spoler innimellom for å få en afro-look.
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 Krøllete hår som det ligger jo heller ikke inntil hodet i like stor grad som f.eks. mitt typisk nordiske hår og vil derfor bruke lenger tid på å bli fett. Mitt hår holder jo også lenger uten vask når jeg har krøller i det som løfter det fra hodebunnen. 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 De bildene av Maya hvor hun har det enorme håret er ikke slik hun ser ut til vanlig. Hun har endel naturlige krøller men ruller det opp på små spoler innimellom for å få en afro-look. Synes ikke det er noe pent, men så har hun sagt at hun vil skille seg ut, så da er vel de afrokrøllene nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 Synes ikke det er noe pent, men så har hun sagt at hun vil skille seg ut, så da er vel de afrokrøllene nødvendig. Du kom altså inn i denne tråden som handler om noe helt annet (Maia har ikke afrikansk hårtype), bare for å trekke inn håret til Maia Vik og si at du ikke synes det er pent? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå