Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Jeg skal omskolerer meg, men jeg sliter med å velge yrke..... Jeg vurderer enten å velge helseassistent eller skoleassistent .

Helseassistent: etter endt utdanning kan man kan få jobb innen pleie- og omsorgssektoren (som ekstravakt, støttekontakt eller fast ansatt i omsorgsbolig, sykehjem eller hjemmetjenesten.)

Skoleassistent: arbeid i skolen, skolefritidsordningen og barnehager.

Lurer på om det er noen som har erfaring fra noen av disse jobbene som nevnes her.

Lurer bla annet på om dersom jeg utdanner meg som helseassistent om jeg da må regne med å jobbe i helger å på kveldstid, eller om det kan velges vekk? Lurer fordi jeg har et barn og er alenemor. Er det evt noen av disse yrkene som helseassistent utdannelsen kvalifiserer til, som man ikke trenger å jobbe helger og kvelder?

Når det gjelder skoleassistent, så lurer jeg på om det er veldig utfordrende å jobbe i SFO? Jeg har hørt at det er ganske tøft å jobbe i skolen for tiden, pga at det er mye uro blant barna/ ungdommene og at det ikke passer for alle.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man utdanner seg vel ikke til en assistent? Hvor er disse utdanningen?

Ja, som assistent i helsevesenet så må du også regne med å jobbe turnus.

AnonymBruker
Skrevet

assistentstillinger som dette har ingen særskilte krav til utdanning.

Så det er bare ¨søke slike stillinger :-)

Tipper du ganske raskt kan få deg vikarvakter både innen skole/sfo og helsesektoren hvis du melder din interesse.

Du må regne med turnus, og det er svært få 100% assistentstilling i helsesektoren.

Skolesektoren er ikke for alle nei, men hvilke arbeidsfelt er for alle sånn egentlig? ;-)

Ønsker du en utdannelse innen dette på du på videregående nivå se på ulike helse og sosial utdanninger eller barne -ungdoms arbeider utdannelse.

Høyere utd: helse eller sosialutd., eller pedagogiske fag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...