Gjest dove Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 Hei! Er det noen som vet hvordan det er å reise til Gran Canaria eller Tenerife i slutten av desember/begynnelsen av januar? Kjæresten min og jeg planlegger en reise om 1 år til. Hvordan er temperaturen på Kanariøyene da? Går den an å bade i havet, eller? Er det noen som har noen andre forslag til hvor man kan reise på den årstiden?
Gjest Poirot Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 Jada, man kan bade og det er varmt (ca 20-24 grader). Kjølig om kvelden. Været er litt mer ustabilt enn om våren/sommeren.
Orthia Skrevet 14. januar 2004 #3 Skrevet 14. januar 2004 Var på Gran Canaria (sydsiden) i januar i fjor. Været var stabilt med rundt 25 grader på dagtid, og vi var på stranden hver dag. Det var imidlertid kaldt (brrrrrr..) i vannet, og ikke mange badere. Mange hoteller har dog oppvarmete svømmebasseng, for dem som helst vil ha over 18 grader når man bader. Kveldene var temmelig svale; typisk bukse+ langarmet genser.
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2004 #4 Skrevet 14. januar 2004 Kom hjem fra Gran Canaria idag jeg. Dagstempen lå på rundt 25 grader, ca 20 grader, eller rett under 20 om kveldene. Blåste en del. så brukte bukse og genser hver kveld, men bikini og strandkjole om dagene. Var ikke på stranda og badet, men badet i bassenget som var oppvarmet. Herlig med en uke eller to i varmen om vinteren, anbefales virkelig!
Gjest Lea Skrevet 14. januar 2004 #5 Skrevet 14. januar 2004 Som flere har sagt her; Det er helt grei temperatur på Gran Canaria i januar. Nesten som en god, norsk sommer. Men det kan bli kaldt på kvelden og det blåser en del ved havet, så det er lurt å ha med seg litt varmere klær. Har vært der mange ganger i perioden desember-februar tidligere og har som regel hatt fint vær og blå himmel hele tiden. Toppen 1-2 dager med dårlig vær i løpet av 2-3 uker.
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2004 #6 Skrevet 15. januar 2004 Mine besteforeldre reiser hvert år til Kanariøyene og tilbringer januar der, og det kommer alltid tilbake sjokolade-brune, så været er det sikkert ikke noe og klage på! Clea
Emy Skrevet 20. januar 2004 #7 Skrevet 20. januar 2004 Svigerforeldrene mine har leilighet der nede og vi var der i desember. Varmt,strålende vær og deilig badetemperatur. De bruker å reise dit i januar og februar også og kommer alltid brune og fine hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå