AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Hei! Har i den siste perioden jobbet mye, oppimot 12 timer per dag. Blir ikke mye tid til middag da, pleier alltid å lage all mat fra bunnen av. Kjører da på med ferdigmat på jobben, á lá Velbekomme eller Fjordland. Holder på å slanke meg ved hjelp av kaloritelling, så det er viktig for meg å ikke få i meg altfor mange kcal i disse ferdigmiddagene. Har derfor alltid gått for Velbekomme Spaghetti med kjøttsaus, som bare inneholder ca 300 kcal. Men nå har jeg spist den veldig ofte, og man går jo lei av den samme maten. Er det noen andre produkter fra disse som er bedre? Jobber i matbutikk, men vi har dessverre ikke det største utvalget, og ingen av Fjordland som er nøkkelhullsmerket. Vi har dog steikeovn, så kanskje jeg kunne ha valgt en fiskegrateng? Eneste er at jeg kan lett spise en hel grateng uten å bli noe særlig mett, føler spaghettien er mer mettenes. Så har dere noen forslag til hva jeg kan kjøpe? Orker ikke å lage middag hjemme for så å ta den med på jobb, så må være noe som kan steikes eller puttet i microen På forhånd takk.
OhMickey Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 De dærre "ett lettere valg" fra fjordland(?) Laks + fullkornsris er en av dem, relativt sunt og som navnet tilsier "ett lettere valg" Pøs på med grønnsaker i tillegg, disse kan du jo ha med hjemmefra og bare varme opp sammens med middagen.Skal vel være relativt kaloriattig?
minigriis Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Neinei, et lettere valg fra Fjordland er ikke et kalorifattig alternativ om det er det du ønsker! Men et alternativ fra Fjordland kan være Kjøttkaker i brun saus,som de nå har begynt å selge i liten pakke med to kjøttkaker, to poteter, og gulrot! Den lille pakken holder greit som middag for meg (er riktignok ikke veldig storspist) og inneholder bare 284 kcal! Andre gode alternativer fra Fjordland kan være disse suppene: Tomatsuppe med pasta og kjøttboller (250 kcal) Fiskesuppe (270 kcal) Kjøttsuppe (168 kcal) Kyllingsuppe (234 kcal) Indisk Kylling-Og Linsesuppe (163 kcal) Blomkålsuppe(248 kcal) Og om du har tilgang på kokt vann kan du jo også vurdere Toro's Rett i Koppen pastaretter, som inneholder mellom 250-300 kcal per stk!
Gjest SnowLeopard Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Du kan ikke lage store porsjoner på en fridag da, av feks kylling og ris, som du lager middagsporsjoner av,og så varme de opp i mikro på jobben? Da får du jo litt hjemmelaget noen av dagene iallefall.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 sånne ferdigmiddager er FULLE av salt! ikke bra!
Belle de Jour Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 Jeg tar ofte med en pakke egg og noen grønnsaker, så har jeg en omelett på 123.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #9 Skrevet 12. mars 2012 Sushi da? Mange matbutikker som selger det nå. Den sushien er jo ikke særlig god da. Jeg kjøper meg ofte ferdigmat som kyllinglår og karbonader. Spiser uten noen til. Du kan lage eggerøre hjemme og plusse på med røkelaks eller spekeskinke og et grovt rundstykke. Hva med en pastasalat som du har gjort i stand i forkant?
effy Skrevet 12. mars 2012 #10 Skrevet 12. mars 2012 Den sushien er jo ikke særlig god da. Det spørs jo litt hvilken leverandør butikken bruker. Der hvor jeg bor er sushien veldig bra. Men smaken er som baken...
FruLuna Skrevet 12. mars 2012 #11 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har også ofte lange dager på jobb, gjerne uten mulighet til å ta så lange matpauser heller. Jeg prøver å unngå Fjordland, og har løst problemet med å lage store porsjoner mat i helgen og fryse ned i porsjoner i bokser. Har også bakt opp en del minipizzaer/piroger som jeg også kan spise kalde hvis jeg ikke rekker å varme de. Lager deigen med grovt mel (Fibra), havregryn, vann, gjær og litt olje. Kjevler tynt så det ikke blir så mye deig, og fyller med karbonadedeig, sopp, skinke, kokt egg eller hva jeg nå skulle finne på + litt ost.
Solbærsaft Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Hva med å kjøpe en liten kjølebag og kjøleelementer? Jeg har en med meg kjølebag på skolen hver dag. Har med meg pålegg, ferdig oppskjært agurk og paprika (pakket inn) og knekkebrød. Og den er jo super til å oppbevare restene etter middagen i forveien så den ikke blir dårlig av å være i romtemperatur i alt for mange timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå