Cindy Skrevet 13. januar 2004 #1 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei! Jeg skal til utlandet med min 2-åring, og flytiden er beregnet til 9 timer. Må si jeg gruer meg litt, ettersom han er en aktiv kar som ikke liker å sitte rolig. Noen der ute som har tips/ erfaring om hva man kan gjøre for at timene skal gå litt fortere i flyet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 14. januar 2004 #2 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg fløy en syv timers tur da krabaten min var to, og grudde meg fælt. Heldigvis gikk flyturen over all forventning. Barn er utrolig tilpasningsdyktige! Noen tips: La barnet stå opp tidlig om morgenen, så er sjansen for at h*n sover en god lur stor. Dermed får flyturen et avbrekk. Ikke" tving" barnet til å sitte stille hele turen, gå heller litt opp og ned i midtgangen osv. De fleste medpassasjerer har heldigvis forståelse for at lange flyturer er kjedelig for småbarn. Ha med små overraskelser som posjoneres ut med jevne mellomrom: en ny bok, puslespill, tegnesaker. Du kan også vurdere discman e.l. med lydbok eller barnemusikk. Noe godt å spise er også greit, men unngå ting med mye sukker, som fort gjør småbarn gira. Prøv heller f.eks. rosiner, fruktbiter eller chips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå