Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal til utlandet med min 2-åring, og flytiden er beregnet til 9 timer. Må si jeg gruer meg litt, ettersom han er en aktiv kar som ikke liker å sitte rolig. Noen der ute som har tips/ erfaring om hva man kan gjøre for at timene skal gå litt fortere i flyet?

Skrevet

Jeg fløy en syv timers tur da krabaten min var to, og grudde meg fælt. Heldigvis gikk flyturen over all forventning. Barn er utrolig tilpasningsdyktige!

Noen tips:

La barnet stå opp tidlig om morgenen, så er sjansen for at h*n sover en god lur stor. Dermed får flyturen et avbrekk.

Ikke" tving" barnet til å sitte stille hele turen, gå heller litt opp og ned i midtgangen osv. De fleste medpassasjerer har heldigvis forståelse for at lange flyturer er kjedelig for småbarn.

Ha med små overraskelser som posjoneres ut med jevne mellomrom: en ny bok, puslespill, tegnesaker. Du kan også vurdere discman e.l. med lydbok eller barnemusikk.

Noe godt å spise er også greit, men unngå ting med mye sukker, som fort gjør småbarn gira. Prøv heller f.eks. rosiner, fruktbiter eller chips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...