AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Først: Ja, vet jeg bør dra til lege. Er det ikke bedre i løpet av få dager så gjør jeg det. andre: Spør her uten å google først fordi når man googler helseproblemer kommer det så j**** mye kreft og elendighet som gir meg superangst. Tror jeg har fått sopp i munnen, er skikkelig sår, har hvitt ekkelt belegg på tunga, veldig dårlig ånde, og bakerst på tunga noen "klumper", nærmest. Ekstremt ekkelt. Kjøpt Corsodyl i dag. Noen andre tips til hva som kan "ta" dette...?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Som nødløsning så bruker jeg innimellom eddik. Tar litt på en q-tips og påfører der soppen er.
Mamma1 Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Hmm, du må dra til legen og kreve at han sender inn og får sjekket om det faktisk er sopp.. Jeg hadde tjukt, gulhvitt belegg på tunga son jeg kunne skrape av. Var nesten som semulegryn i konsistens. Hadde ekkel smak i munnen og dårlig ånde. Hadde også disse klumpene bakerst på tunga. Gikk til legen og fikk beskjed om at jeg hadde sopp.. Fikk mycostatin som jeg gikk på lenge uten bedring og enden på visa var at jeg faktisk ikke hadde sopp. Var bare naturlig belegg, keratin tror jeg de kalte det. Ikke skrap tunga uansett, det anbefaler ikke legene lengre.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Som nødløsning så bruker jeg innimellom eddik. Tar litt på en q-tips og påfører der soppen er. Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Hmm, du må dra til legen og kreve at han sender inn og får sjekket om det faktisk er sopp.. Jeg hadde tjukt, gulhvitt belegg på tunga son jeg kunne skrape av. Var nesten som semulegryn i konsistens. Hadde ekkel smak i munnen og dårlig ånde. Hadde også disse klumpene bakerst på tunga. Gikk til legen og fikk beskjed om at jeg hadde sopp.. Fikk mycostatin som jeg gikk på lenge uten bedring og enden på visa var at jeg faktisk ikke hadde sopp. Var bare naturlig belegg, keratin tror jeg de kalte det. Ikke skrap tunga uansett, det anbefaler ikke legene lengre. Kommer til å dra til lege om det ikke blir bedre i løpet av kort tid. Problemet er mest at alt er så sårt i munnen, på tunga, særlig. Og ekstremt vond smak i munnen. Tror ikke det er normalt, da det skjedde ganske plutselig og ikke hatt det sånn før...?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Hmm, du må dra til legen og kreve at han sender inn og får sjekket om det faktisk er sopp.. Jeg hadde tjukt, gulhvitt belegg på tunga son jeg kunne skrape av. Var nesten som semulegryn i konsistens. Hadde ekkel smak i munnen og dårlig ånde. Hadde også disse klumpene bakerst på tunga. Gikk til legen og fikk beskjed om at jeg hadde sopp.. Fikk mycostatin som jeg gikk på lenge uten bedring og enden på visa var at jeg faktisk ikke hadde sopp. Var bare naturlig belegg, keratin tror jeg de kalte det. Ikke skrap tunga uansett, det anbefaler ikke legene lengre. Ikke skrape tunga? Ok, trodde det var sånt man "burde gjøre", så takk for tips
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 Corsodyl tok soppen jeg hadde i munn på noen dager. Sopp i munn er fryktelig vondt! Det er sårt, brenner og smertefult. Grusomt! Jeg skylte 4 ganger om dagen i de første dagene til symptomene hadde forsvunnet og holdt på morgen og kveld i noen dager til.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 Corsodyl tok soppen jeg hadde i munn på noen dager. Sopp i munn er fryktelig vondt! Det er sårt, brenner og smertefult. Grusomt! Jeg skylte 4 ganger om dagen i de første dagene til symptomene hadde forsvunnet og holdt på morgen og kveld i noen dager til. TAKK! Trengte å høre dette På pakningsvedlegget står det "morgen og kveld", men det er kanskje ingen krise om jeg bruker det oftere en periode...?
bobbi Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 Tror også Corsodylen vil ta knekken på soppen - men hvis det ikke blir bedre om noen dager kan det være streptokokker, det ligner litt, og da må du ha penicillin....
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 TAKK! Trengte å høre dette På pakningsvedlegget står det "morgen og kveld", men det er kanskje ingen krise om jeg bruker det oftere en periode...? I følge min tannlege så var ikke der farlig i perioder. Jeg sliter med betennelser i tannkjøttet rundt visdomstennene og når det dukker opp så kunne jeg skylle 4 ganger om dagen uten noe problem. Det eneste jeg merket til så ofte skylling var en lett brenning på tungespissen etter noen dager. Men det går fort over. God bedring, sopp er grusomt!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 I følge min tannlege så var ikke der farlig i perioder. Jeg sliter med betennelser i tannkjøttet rundt visdomstennene og når det dukker opp så kunne jeg skylle 4 ganger om dagen uten noe problem. Det eneste jeg merket til så ofte skylling var en lett brenning på tungespissen etter noen dager. Men det går fort over. God bedring, sopp er grusomt! Tusen takk
Mamma1 Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har det faktisk slik ennå.. Vond smak i munnen, sår, spesielt på sidene av tungen, belegg på tungen, maten smaker ikke det samme, men etter besøk hos to leger og to øre nese hals leger forteller de meg at det er normalt. Har også brukt corsodyl, men uten virkning.. Nei, på apoteket anbefalte de meg å skrape tungen, men alle legene sa at det skal man ikke gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå