Gå til innhold

Har sendt UCAS-søknad, hva skjer nå? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har sendt UCAS-søknad (altså søkt på skoler i Storbritannia) og lurer på hva som skjer videre? Det sto noe om at man fikk brev i posten og deretter logget seg inn og så om man var blitt akseptert ved universitetene eller ikke. Stemmer det? Eller får man brev i posten fra universitetene? Noen som vet hva som skjer videre eller ca hvor lang tid det tar før man får svar?

Dør av spenning og sover dårlig om nettene :fnise:

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får beskjed på mail når det skjer endringer på søknaden din :) Du logger deg inn med et nummer du sikkert har fått, samt brukernavn og passord. Jeg fikk beskjed om at det kunne ta 3-8 uker å få svar, men jeg fikk første svaret etter 4 dager :)

Skrevet

Det er veldig lenge siden jeg selv søkte igjennom UCAS, så jeg husker ikke så godt. På ucas-siden står jo listen med skoler du har søkt på? Også står det vel noe ved siden av? Etter hvert vil skolene legge inn svar der, og i mitt tilfelle var det forskjellige tider hos hver enkelt skole som svarte- i motsetning til norsk samordna opptak hvor du får endelig svar på hele søknaden en viss dato. Jeg tror det tok rundt en måned, kanskje litt mer før jeg så forandring på nettsiden. Jeg fikk tilbud/katalog om bomulighet (campus halls) i posten fra skolene som hadde godtatt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...