Auroressa Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Skal bestille noen varer derfra, og det kommer på ca 2000 norske kroner.. Jeg har egentlig aldri bestilt noe stort fra utlandet før, så vet ikke hvordan dette foregår? Eller hva som skjer videre? Vil jeg bare få pakken på posten og kunne hente den? Eller må jeg betale noe der Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Du betaler for varene med kort (eller paypal?) npr du handler, og siden du handler for 2000kr så må du betale 25% moms + tollavgift. Er det en ting du skal handle eller er det mange små ting? Da ville jeg heller vurdert å dele bestillingen opp i flere små bestillinger. Bestiller du under 200 NOK så er det momsfritt.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Oi, jeg glemte å forklare av den momsen og avgiften den betaler du når du henter pakken på postkontoret. Den blir stoppet i tollen på vei inn og så må du betale for å få den ut på postkontoret.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Alle varene har verdi over 200 kr? Om så er det best å ta i en bestilling ja, henter på posten og må betale 25% moms og litt over 200 kr tror jeg det var til posten for fortollingen. Eller du kan fortolle pakken selv på TVINN så ting går kjappere. Noen får korrigere meg om jeg tar feil.
Auroressa Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2012 Varene kommer tilsammen på 255,60 pund, skal bestille diverse hudpleie og hårprodukter. Fant ut at jeg sparer noe på det? Er ingen fraktgebyr? Vist jeg har forstått siden riktig..
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Siden det er gratis frakt, så kjøper du de produktene som koster 22£ og nedover hver for seg. Altså gjør en bestilling på hver vare (eller legg sammen flere til det blir opp til 22£). Da slipper du alt av avgifter på disse. De produktene du sitter igjen med som bikker den prisen, de legger du sammen i en bestilling. Om disse varene er å få tak i på feelunique, så kan du være heldig med at de betaler tilbake momsen om du handler der. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå