Gjest Lurer Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Vi fikk høre om delt fast bosted på familievernkontoret. Det skal visstnok bety at den barna bor mest hos ikke kan flytte uten den andre forelders samtykke. Vi skal ikke ha delt omsorg, 50/50. Den ene forelder skal ha barna boende mest hos seg, fordelinga er enda ikke avklart. Jeg har googla og søkt, men finner fint lite informasjon om begrepet fast delt bosted. Har noen av dere kunnskap å dele?
Gjest gjest Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Hei, her praktiserer vi delt fast bosted for sønnen vår. Har man delt fast bosted kan ingen av foreldrene flytte uten den andres samtykke, samværsbrøken har ingen ting å si men 50/50 samvær er vel vanligst tror jeg. Delt fast bosted innebærer ikke noe mer enn det. Når det er sagt skal det svært mye til for å få gjort om på en delt fast bosted- ordning senere hvis man først har den. Vi ble også anbefalt ordningen på familievernkontoret, og jeg godtok det uten å egentlig tenke meg særlig godt om, senere har ting forandret seg og jeg angrer veldig men får ikke gjort noe med det. Moralen må vel være å tenke seg godt om og vurdere ulike alternativer grundig, både med tanke på nåtid og fremtiden, før man inngår en avtale.
Mumsebums Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Til gjest: Hva har forandret seg? Hvorfor angrer du? Har dere 50/50? Hilsen TS
Gjest gjest Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Til gjest: Hva har forandret seg? Hvorfor angrer du? Har dere 50/50? Hilsen TS Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare alt som har forandret seg på en kort og enkel måte, jeg kunne skrevet side opp og side ned om det. Men det baserer seg på at de tingene som lå til grunn for at jeg gikk med på delt fast bosted ikke lenger gjør det, muntlige avtaler som ikke eksen vil lenger for å si det kort. Hadde jeg visst at han skulle bryte de avtalene som var mellom oss hadde jeg aldri blitt med på det. Jeg har skjønt/ han har sagt i ettertid at det fra hans side aldri var noen avtale/ han lurte meg rett og slett, og jeg var dum som ikke skjønte bedre den gangen. I dag er jeg derfor bundet av en avtale om delt fast bosted (skriftlig sådan og derfor det som gjelder i motsetning til muntlige avtaler og løfter), noe som igjen gjør livet ganske mye mer komplisert ift at jeg nå har ny samboer og nytt barn på vei. Dette igjen gjør at barnet mitt lider og har problemer som kunne vært unngått hadde jeg ikke gått med på delt fast bosted. Jeg får heller ikke gjort noe med det siden far ikke (overfor andre enn meg) viser sitt "sanne jeg".. Nå regner jeg ikke med at alle har en slik far til barnet/ barna sine som jeg har, hele greia er ut av en annen verden egentlig, men jeg bare håper andre tenker grundig gjennom de valgene man tar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå