Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begge meldt oss ut av statskirken, og ønsker ikke å døpe barnet vårt. Vi har derfor tenkt på navnefest.

Har fått med meg at en kan ha navnefest i regi av humanetisk forbund, men også uten.

Noen som har erfaring med noen av delene? Hva vil dere anbefale?

Vil jo at det skal være en dag å markere. Ikke bare noe tull. Føler jo at dåp gjør det mer høytidelig, og er litt redd for at dagen til gutten min ikke vil bli like "viktig" dersom det ikke er dåp. Er dette teit? :sjenert:

Noen som kan gi oss noen tips om hvordan vi kan arrangere en fin navnefest/dag for gutten vår? Vært evig takknemlige :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Vi kalte det "Velkommen til verden"-fest, og vi gjorde det helt uten innblanding av noe trossamfunn, det var viktig for oss fordi besteforeldrene på farssiden er religiøse og vi ville ta hensyn til alle.

Vi lånte lokale og serverte buffet med forskjellige typer varmmat, og kaffe og kaker etterpå. Faren til sønnen min holdt en liten tale, og det samme gjorde farmoren hans. For oss ble dette mer enn høytidlig nok, alle hadde pyntet seg og det var en utrolig fin feiring.

En ting jeg er veldig glad vi gjorde, var å kjøpe en bok med hvite, tomme ark i, legge frem fargestifter og penner, og oppfordre alle gjestene til å skrive og/eller tegne til sønnen vår. På de tomme sidene som ble igjen, har jeg limt inn bilder fra dagen. Den boka er et utrolig kjært minne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...