Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tenkt å begynne å spille Tera?

Har gått lei av WoW, og leter vel egentlig etter noe som minner litt. Spiller for tiden SWTOR, og selv om det er en kjekk avveksling så føler jeg ikke at det er helt det store for meg i lengden.

Har lest litt om Tera, sett litt på youtube, og det virker ganske interessant. Liker tanken på true action combat, og det ser ut som et estetisk pent spill, men er som alltid litt usikker til nye spill (spesielt når det ikke har kommet ut ennå) ;)

Hva mener dere? Noen tanker? Noen som har prøvd det ut i beta? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å prøve det, samt noen andre i SWTOR guilden min.

SÅvidt jeg vet er det ingen europeisk beta enda, kun US, Australia etc, men det finnes en god del tilbakemeldinger på nætet :)

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å prøve det, samt noen andre i SWTOR guilden min.

SÅvidt jeg vet er det ingen europeisk beta enda, kun US, Australia etc, men det finnes en god del tilbakemeldinger på nætet :)

Noen fra WoW guilden min har prøvd beta (og de er fra europa) så det hørtes litt rart ut. Siden jeg linket til er den europeiske siden, og de nevner beta (men den var sist helg om jeg ikke husker helt feil) :)

Har du/dere tenkt å forhåndsbestille/kjøpe spillet eller vente på trial? Forstod det som om de beta testene som skal være fremover er lukket (man får tilgang om man forhåndsbestiller spillet), men kan være jeg tar feil.

Endret av Eld
Skrevet

Er sikkert jeg som har blanda da :)

Tror vel jeg forhåndsbestiller, men ser an litt.

Skrevet

Damn grafikken på karakterene ser veldig bra ut da. Men kommer nok ikke til å prøve det. Har både wow og swtor å spille akkurat nu. Orker ikke mer MMO spill.

Skrevet

Mm, men swtor er ikke helt overbevisende for mange så er nok mange som kan se seg etter noe annet da det står mange utgivelser på plakaten i år.

Får se hvordan Guild Wars 2 er også, fristende!

Skrevet

Damn grafikken på karakterene ser veldig bra ut da. Men kommer nok ikke til å prøve det. Har både wow og swtor å spille akkurat nu. Orker ikke mer MMO spill.

Grafikken ser bra ut ja! Dessuten virker det som man kan endre en del på utseende til karakterene når man lager dem (har sett på youtube), som er noe jeg egentlig alltid har savnet i WoW ;)

Er litt redd for å ende opp med å betale for x antall MMO spill som jeg går fort lei av (det koster jo tross alt en del) samtidig som jeg ønsker å finne noe nytt :sjenert:

Skrevet

Mm, men swtor er ikke helt overbevisende for mange så er nok mange som kan se seg etter noe annet da det står mange utgivelser på plakaten i år.

Får se hvordan Guild Wars 2 er også, fristende!

Er vel litt slik jeg har det, men gidder ikke gå tilbake til WoW foreløpig iallefall. Virker som om de prøver å lokke folk tilbake til spillet for jeg får mailer med tilbud og "ressurect a friend" :fnise:

Skrevet

Grafikken ser bra ut ja! Dessuten virker det som man kan endre en del på utseende til karakterene når man lager dem (har sett på youtube), som er noe jeg egentlig alltid har savnet i WoW ;)

Er litt redd for å ende opp med å betale for x antall MMO spill som jeg går fort lei av (det koster jo tross alt en del) samtidig som jeg ønsker å finne noe nytt :sjenert:

Det med grafikken på karakterene i wow er nok ein greie synes dei bruker for mye energi på våpen, dungeons og rustninger. Som etterkvart ser sykt bra ut no for tida. Trur blizzard balanserer med at fleste maskiner kan kunne spille det. Dei har sakte men sikkert økt grafikken. Trur nok ein dag so kommer muligheten til at ein kan fikse mer på ansiktene til karakterene og evt kroppsbygning ser betre ut. Dei har kom med litt betre hår eit par ganger.

Skrevet

Det med grafikken på karakterene i wow er nok ein greie synes dei bruker for mye energi på våpen, dungeons og rustninger. Som etterkvart ser sykt bra ut no for tida. Trur blizzard balanserer med at fleste maskiner kan kunne spille det. Dei har sakte men sikkert økt grafikken. Trur nok ein dag so kommer muligheten til at ein kan fikse mer på ansiktene til karakterene og evt kroppsbygning ser betre ut. Dei har kom med litt betre hår eit par ganger.

Har lagt merke til det du nevner, men for min del synes jeg ikke det er nok. Kanskje litt generaliserende, men jeg vil tro at slike ting som går på utseende av karakterer i større del er viktigere for jenter enn gutter? Jeg merker det godt på meg selv, at jeg har veldig lett for å velge belf enn de andre på horde siden fordi de andre rasene er så lite tiltalende :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve Tera ja. Men må si jeg ble litt skeptisk av den ene figuren, pikebarn liksom.

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve Tera ja. Men må si jeg ble litt skeptisk av den ene figuren, pikebarn liksom.

Det er vel ikke akkurat det det er ment som selv om det kan se slik ut. Synes de fleste karakterene var ganske avkledde, uten at det egentlig bryr meg nevneverdig, men leste en plass at de kom til å gjøre enkelte endringer til det europeiske og nord amerikanske markedet (ikke bare utseende av karakterer). Leste at den nord amerikanske versjonen av "Elin" (rasen du refererer til) kommer til å bli mer påkledd ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det håper jeg. Hadde jeg møtt et hannkjønn med den figuren hadde jeg nok tenkt pedofil i mitt stille sinn.

Skrevet

Det håper jeg. Hadde jeg møtt et hannkjønn med den figuren hadde jeg nok tenkt pedofil i mitt stille sinn.

Pedofil kan de vel være om de velger den uansett bekledning, og det blir jo litt som man kan tenke "han har sikkert aldri hatt dame før" om en som velger de sexy alvedamene. Altså ganske generaliserende og fordomsfult ;)

Men nok om det, jeg forstår jo egentlig hva du mener.

Skrevet

Faktisk las jeg at europerer er mer opptatt av korleis karakterene ser ut enn amerikanere. Noe som ein lett kan se utifra faction balance i amerika vs europa. Der europa velger karakterer som ser best ut. Asia er noe heilt for seg selv der går dei konsekvent utifra karakterer som ser sexy og bra ut. Nå vet jeg ikke kven som har laget Tera men noe sier meg at det er laget i asia kanskje?

Jeg har ca 50 karakterer i world of warcraft og 8-9 på swtor. Og har flere kvinnlige karakterer enn mannlige. Pga av i wow ser mannlige toons forferdlige ut..Draenei male tentacler i ansikter yikes. Male blood elf ser gay ut. Male Night elf ser ut som fjotter. Male gnome vel..starter chars ser fæle ut du kan redde dei med hår senere da hos barber.

Har noen male human da som jeg liker, dei ser bra ut etter kvart 10 første lvl not so much..stocky. OSV..+ det er noe med bevegelser på kvinnlige toons og mannlige som ikke heilt stemmer.

på swtor er mye det same. Sa til noen i guildet der at jeg ville heller se på ein toon i månedsvis som var female når jeg spelte enn ein mannlig klumsete toon. No mistenker jeg at asiatiske spill er flinkere til å lage grafikk og bevegelser på mannlige karakterer. Mer metrosexuelle, kulerer, penere, osv.

Skrevet

Faktisk las jeg at europerer er mer opptatt av korleis karakterene ser ut enn amerikanere. Noe som ein lett kan se utifra faction balance i amerika vs europa. Der europa velger karakterer som ser best ut. Asia er noe heilt for seg selv der går dei konsekvent utifra karakterer som ser sexy og bra ut. Nå vet jeg ikke kven som har laget Tera men noe sier meg at det er laget i asia kanskje?

Jeg har ca 50 karakterer i world of warcraft og 8-9 på swtor. Og har flere kvinnlige karakterer enn mannlige. Pga av i wow ser mannlige toons forferdlige ut..Draenei male tentacler i ansikter yikes. Male blood elf ser gay ut. Male Night elf ser ut som fjotter. Male gnome vel..starter chars ser fæle ut du kan redde dei med hår senere da hos barber.

Har noen male human da som jeg liker, dei ser bra ut etter kvart 10 første lvl not so much..stocky. OSV..+ det er noe med bevegelser på kvinnlige toons og mannlige som ikke heilt stemmer.

på swtor er mye det same. Sa til noen i guildet der at jeg ville heller se på ein toon i månedsvis som var female når jeg spelte enn ein mannlig klumsete toon. No mistenker jeg at asiatiske spill er flinkere til å lage grafikk og bevegelser på mannlige karakterer. Mer metrosexuelle, kulerer, penere, osv.

Interessant, selv om jeg i tillegg tror at kvinner bryr seg ennå litt mer enn menn sånn generelt sett. Altså tror jeg til en viss grad at WoW kunne lokket flere kvinner til spillet med å gjøre det penere med mer valgmuligheter.

Tera er allerede ute i Korea så det er asiatisk ja :Nikke:

Jeg synes mannlige karakterer i swtor er mye bedre enn i WoW, selv om jeg synes de kvinnelige er mest appelerende uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...