AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Hei Nabokatten har kastet opp litt rundt omkring i gangen (i vår etasje). Det er gult og ekkelt. Og det er en del. Skal jeg legge igjen en lapp til eieren? Det er ikke normalt de kaster opp så mye? Utenom en hårball her eller der?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Om det bare har skjedd en gang, så er det slikt som kan skje. Alle mine katter har hatt gult og rennende spy en eller annen gang uten at de har vært syke. 1
Vegas Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Ah om katter kunne holdt sølet sitt på en plass. Ene kattami spiser til hu spyr, hun spiser for fort og opp kommer det, mat, gult og gugge. Bare nevn det til eier, så de er obs på det
Jinta Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Katten min spyr når hun har mark eller orm i magen.
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Gamlekatten min pleide ofte å kaste opp 1-3 ganger på den måten der før han endelig fikk opp hårballen han kjempet med. Var vanlig prosedyre med noen måneders mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Jeg ble bekymret over at det kunne være noe, siden det er første gang han spyr i gangen. Den ville heller ikke hilse når jeg kom oppover, vanligvis er den kosete. Og når min katt kom ut i gangen, så freste han ikke som han pleier. Det var mest derfor jeg reagerte.
Nio Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Ah om katter kunne holdt sølet sitt på en plass. Ene kattami spiser til hu spyr, hun spiser for fort og opp kommer det, mat, gult og gugge. Bare nevn det til eier, så de er obs på det Hadde samme problemet med hun ene her, gikk over når jeg byttet til royal canin digestive siden det tar litt tid å tygge det.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Jeg ble bekymret over at det kunne være noe, siden det er første gang han spyr i gangen. Den ville heller ikke hilse når jeg kom oppover, vanligvis er den kosete. Og når min katt kom ut i gangen, så freste han ikke som han pleier. Det var mest derfor jeg reagerte. Katter blir gjerne litt skiplet når de spyr.
Jarmo Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Hepp! Spying av hårballer er nok helt normalt, spesielt med langhåra katter. Tidsperioder og kost kan variere fra mnd til mnd(sommer-høst-vinter-vår)
kaprifolen Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Ville vel uansett sagt ifra så eier fikk vasket opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå