Gå til innhold

Verdens mest fantastiske hunderase <3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at en av de rasene i verden som er aller mest pålitelig overfor mennesker, og spesielt barn, kan være så fryktet!! Vranglære til de grader!

Jeg blir så trist når jeg opplever at hunden min er fryktet! Hun er jo bare et lite koselokomotiv/minigris :rodmer:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Fordi rasen dessverre har blitt misbrukt på det groveste av dårlige eiere som vil ha en skummel hund, noe som har ført til at vi har fått skumle hunder som igjen har ført til at rasen dessverre ble sett på som farlig.

Hadde vi lagt ned forbud mot dårlige eiere så hadde denne rasen også hatt en sjans, men det er selvfølgelig enklere å bare forby hele rasen.

• Liker 4
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Og selvfølgelig har du verdens nest beste hunderase ;)

Gjest Bobler
Skrevet

Fordi rasen dessverre har blitt misbrukt på det groveste av dårlige eiere som vil ha en skummel hund, noe som har ført til at vi har fått skumle hunder som igjen har ført til at rasen dessverre ble sett på som farlig.

Hadde vi lagt ned forbud mot dårlige eiere så hadde denne rasen også hatt en sjans, men det er selvfølgelig enklere å bare forby hele rasen.

Staffordshire Bull Terrier er ikke forbudt..

• Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Staffordshire Bull Terrier er ikke forbudt..

Oi, sorry så bare tittelen på filmen jeg og tenkte am staff :fnise:

Da er det nok mer likheten til andre raser som slår til og setter i gang folks fordommer.

Skrevet

Som menneske har jeg ikke noe som helst i mot denne hunderasen, men som hundeeier skyr jeg dem som pesten. Jeg har nemlig ikke møtt ett eneste voksent individ som ikke har samkjønnsagresjon i bøtter og spann evt. ikke takler andre hunder i det hele tatt uansett kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

Som menneske har jeg ikke noe som helst i mot denne hunderasen, men som hundeeier skyr jeg dem som pesten. Jeg har nemlig ikke møtt ett eneste voksent individ som ikke har samkjønnsagresjon i bøtter og spann evt. ikke takler andre hunder i det hele tatt uansett kjønn.

Jeg skjønner at du er skeptisk til rasen som hundeeier! Men de aller fleste av rasens raseentusiaster er veldig opptatt av å fremstå som seriøse og ansvarsfulle, og å sette rasen i et godt lys. De fleste staffeeiere har hunden i bånd eller under full kontroll om de har tendenser til å vise tegn til hundeaggresjon. Desverre er det ikke de man ser og legger merke til, men de uansvarlige. Etter hva jeg har erfart er de hundene som er "utsatt for staffe-angrep" de hundene som flyr løse uten kontroll og som selv løper bort til Staffene.

Og jeg personlig vil mye heller ha en hund som potensielt kan vise agressjon mot hunder, og som er er spesielt hengivene og pålitelige overfor mennesker og da spesielt barn, enn en som går fint med alt av hunder, men som feks gjennom historien har blitt brukt til vakt, vokt ol der de er avlet til å være skeptiske til ukjente mennesker.

PS: Jeg har forresten møtt mange staffer uten hundeagressjon i det hele tatt :) Min tispe er heller ikke det, men hun kan bite fra seg om hunder kommer busende med høyt hode og hale og rett oppi ansiktet hennes... Det vil si at hun ikke er veldig glad i andre Staffer :gjeiper:

Skrevet

Det har jeg! :jepp: Faktisk fler enn jeg har møtt ålreite schäfere.;) Så de finnes, og jeg omgåes et par på ukentlig basis, Men særlig rasetypiske er de vel ikke.

De som ikke funker med andre hunder gjør ikke det fordi de ikke har noe ønske om å kommunisere høflig over tid, eller over hodet. De kan starte ut med godt språk og fine signaler, og plutselig klikke helt ut av det blå. De er dysfunksjonelle på mange plan, og det gjør at jeg ikke helt ser sjarmen med rasen.

Men gode staffer er virkelig gode.

Gjest Elyssa
Skrevet (endret)

:rodmer:

Jeg synes jeg ser mange eksempler på begge deler :)

Endret av Elyssa
Skrevet

Det har jeg! :jepp: Faktisk fler enn jeg har møtt ålreite schäfere.;) Så de finnes, og jeg omgåes et par på ukentlig basis, Men særlig rasetypiske er de vel ikke.

Jeg forfølger ikke akkurat schäfere for å la bikkja mi få hilse på dem heller... ;) Og at det finnes staffer som klarer å omgås andre hunder normalt tviler jeg ikke på, men mange er de ikke.

Og jeg synes i hvert fall det er greit å ha en hund som fungerer normalt sammen med andre hunder på trening, utstilling, offentlig kommunikasjon etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...