Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Noen her som har rutiner og gode tips på dette?
Gjest -J- Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 I vaskemaskinen på 30 grader. Ullprogram med Milo. Deretter på varmluft i stekeovnen på 20 grader i noen timer. Eventuelt kan du bruke en fuktig klut med såpe e.l., våtserviett og til slutt tørke over med tørt papir. Tror jeg hadde satset på sistnevnte. 2
OneLove Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Vask det godt i dusjen og la det tørke på badet. Det er faktisk et seriøst råd.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Vask det godt i dusjen og la det tørke på badet. Det er faktisk et seriøst råd. Hmmm.. Kanskje verd å prøve?? Takk for tipset.
Hoppetaujenta Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Er dere spik, spenna gale hele gjengen her inne? 2
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Først kobler jeg det fra PCen. (For den står som regel alltid på). Så snur jeg det opp-ned og rister det (ikke filleristing). Så bruker jeg trykkluft mellom tastene. Fuktet og godt oppvridd klut, og drar godt over tastene og så godt mellom tastene som jeg klarer. Kobler det til igjen. Success! 3
OneLove Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 Er dere spik, spenna gale hele gjengen her inne? Vaske det godt og tørke det etter fungerer veldig bra. Særlig om man har sølt cola eller annen guffe i tastaturet.
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 (endret) Jeg skal holde OneLove langt unna mitt kjære G19 Endret 10. mars 2012 av Tirkes 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 Jeg kjørte mitt i oppvaskmaskinen en gang, og det ble så skinnende rent. Skrudde ut 6 skruer på undersiden, skilte delene slik at jeg satt igjen med gummimatte med alle tastene på og plastikkhuset på utsiden. Selve krettskortet med kabelen lå altså igjen på benken. Etter vask monterte jeg det sammen igjen. Det ble så godt som nytt! 1
OneLove Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Jeg skal holde OneLove langt unna mitt kjære G19 Ja, pass deg, for jeg har en trang til å vaske alle tastatur jeg har framfor meg. :gjeiper: Men du har et poeng, må jo så klart være et enkelt tastatur uten ekstra "stæsj" og elektronikk. 1
Minya Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Plukk det fra hverandre, bruk en fuktig fille til elektronikkmatta inni (plastmatte med kobbertråder i) og spyl resten av røkla i dusjen. Funker som bare det, og jeg har et billigtastatur fra Clas Ohlson XD
Lutetium 71 Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 Jeg hadde aldri giddet å demontere ett tastatur for å vaske det, om det ikke var veldig dyrt og spesielt. Trykkluft som noen nevner her, og en dæsj med JIF kjøkken/baderom/whathaveyou + litt tørkepapir gjør mer enn nok susen.
Minya Skrevet 11. mars 2012 #13 Skrevet 11. mars 2012 Har du sølt et par kopper te i tastaturet er demontering et must. Dessuten er det bare snakk om seks skruer før hele greia er åpen. Det morsomme er å få på plass de gummiknottene som ligger under selve tastene når du skal montere det igjen.
Sugerøret Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 (endret) antibaktrielle servietter! Bare trekk ut ledningen først. Og pass på at serviettene ikke er så våte at de drypper.De skal være så vidt litt fuktige. Funker fett. Ellers funker faktisk munnvann (med alkohol) om du dypper litt på bomull og vasker tastene. Lukter godt gjør det også. Q-tips er fint om du må innombakom enkelte steder der servietter/bomull ikke kommer inn. Endret 11. mars 2012 av Kårky
Lutetium 71 Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 En slik en får garantert bort smulene: Du trenger en kompressor i tillegg, men de kan du etterhvert få ganske rimelig.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 Hadde et ekkelt og grisete tastatur på en laptop engang, tok alle tastaturknottene fra hverandre og puttet dem i Zalo-vann så all driten forsvant. Benyttet anledningen til å vaske der hvor alle knottene var fjernet. Måtte google litt etterpå for å finne ut hvor på tastaturet de knottene skulle etterpå.
Hoppetaujenta Skrevet 12. mars 2012 #17 Skrevet 12. mars 2012 Er det ikke heller en god ide å lære seg til å ikke spise eller drikke med åpen munn i nærheten av tastaturet? Støvsug/tørk støv regelmessig og vask hendene før en setter i gang å knåtte. Skulle tro at det ville hjelpe veldig. Jeg har en gang ved et uhell kommet til å ta fra hverandre hele tastaturet og så plutselig sitte med alt innhold strødd utover fanget, gulvet, stolen og bordet. For å si det sånn; om jeg skulle få lyst på en pirkete konsentrasjonshobby, så finnes det utmerkede puslespill i handelen...
-Jiinxs- Skrevet 12. mars 2012 #18 Skrevet 12. mars 2012 Hadde heller aldri giddet å demontere tastaturet, for å rengjøre det. Jeg bruker trykkluft på boks, og en varm fuktig klut over tastene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå