Gå til innhold

henge opp bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en leilighet som har sånne lister høyt oppe på veggen, hvor det er greit å hamre inn spikere for å henge opp bilder. Men jeg har masse små og medium store bilderammer, og jeg kan jo ikke henge de så høyt oppe. Jeg vil ha en fin bildevegg, hvordan kan jeg få til det når jeg må hamre inn spikeren så høyt? kan det funke med tråder eller noe sånt, noen som har tips?

vil ha bildene litt hulter til bulter, a la dette AAAAAjaoe3IAAAAAAU8pCQ.jpg?v=1222036837000.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jytte
Skrevet (endret)

Det finnes helt tynne stifter med kroker til å henge bilder i. Disse etterlater seg omtrent ikke merker i veggen.

Pass på å ikke heng bildene for høyt på veggen. Legg dem gjerne ut på gulvet for å se hvordan du skal dandere de for å se best mulig ut.

Det anbefales at man følger en rett linje, enten nederst, øverst eller på midten. Men jeg ville testet det ut ved å legge bildene ut på gulvet først. Når du har lagt de ut på gulvet så stiller du deg opp slik at du ser rett ned på bildene - da får du omtrent lik fokus som du får når de henger på veggen.

Endret av Jytte
Skrevet

Jeg syns den måten du viser er en fryktelig rotete måte å henge bilder på. Det blir, etter min mening, mye finere hvis du har en rett linje (oppe eller nede) som du følger, så kan du heller fylle på oppover eller nedover, alt etter hvor "styrestreken" går.

Midtstilt, som Jytte foreslår, vil sikkert fungere bedre enn det jeg foretrekker, spesielt hvis et rotete inntrykk er det du går for.

Og ja, du kan henge bilder i fiskesen, men det vil nesten alltid synes litt.

:heks:

Skrevet

Takk for tips :) Enig i at det bildet jeg viste var en veldig rotete måte. Det er sikkert bedre med litt struktur. Tenkte på å bruke fiskesnøre til å henge bildene i, men er redd det vil bli litt rart.. Hmm.. Tror ikke jeg har lov til å bruke sånne stifter, så må nesten henge bildene fra den listen :/

Skrevet

Om du ikke kan lage hull i veggen, må du tenke alternativt. Hva med å ha en type skjermvegg(som står på gulvet) og henge opp bildene på den? Eller henge én stor plate i lista, og feste bildene til den? Eller, eller... Om veggen er malt og du har fargekoden, er det bare å lage masse hull, så får du sparkle og male når du flytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...