Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster er verdens herligste, gift med en fantastisk mann. De ønsker barn. Pga en sykdom hun hadde i ungdomsårene, kan hun aldri bære frem et barn selv, men hun har én eggstokk igjen som sannsynligvis fungerer.

Jeg vet at surrogati er ulovlig i Norge, men jeg har fått de barna jeg vil ha og har veldig lyst å bære et barn frem for dem. Er det noen mulighet for å få gjort dette i utlandet, og hvor mye vil det i så fall koste? ?

Alternativet er vel at jeg "donerer" et egg i tillegg og blir inseminert med min svogers sperm, og at min søster adopterer barnet. Er dette noe man kan gjøre, eller er det restriksjoner for adopsjon også?

Er helt i starten av tenkeprosessen på dette, så skal selvsagt undersøke selv. Men kanskje noen har vært gjennom surrogati her og kan litt om det..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg kan desverre ikke svare på spørsmpålene dine men syns dette er veldig bra tenkt av deg =)

du er nok et veldog godt menneske :klemmer: :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan evt prøve å inseminere deg med mannens sperm selv, altså at du tar det i en sprøyte og sprøyter det inn i skjeden din. Hvis han har god (normal) sædkvalitet vil dere antakeligvis lykkes med denne metoden etter noen forsøk. Din søster og mannen kan jo så adoptere barnet etter fødselen.

Skrevet

Surrogati er ikke ulovlig i Norge. Enkelte prosesser som vedrører surrogati er ulovlig. Ønsker du å vite mer så ta kontakt pr pm.

Skrevet

Men da vil jo ungen være biologisk din. Er det ikke mulig å ta hennes egg og hans sperm og plante d inn i deg? Slik at ungen blir biologisk din søsters og mannen sin??

Skrevet

Surrogati med eget genmaterial er fullt mulig og kalles tradisjonell surrogati.

Det er fullt mulig å ta søsterens egg og sæd om man reiser utenlands. Barnet vil uansett være juridisk den som føder det sitt, ergo spiller ikke biologien noen rolle, så er det ett fett for de involverte hvem som er opphavet til barnets gener, så vil jeg påstå at den beste løsningen juridisk sett er TS fremfor GS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...