Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et ønske om å gå ned i vekt ved å bli sunnere og trene for å få mer energi og en bedre kropp. Hele uken har jeg spist og drukket sunt og er ganske fornøyd med meg selv. Men nå er det lørdag og det er en dag jeg har valgt at skal være frihet til å spise en god middag etterfulgt av godteri og noe godt å drikke. F.eks litt potetgull, smågodt og kanskje is-te. Det jeg lurer på er om dette kommer til å ødelegge hele opplegget mitt eller om jeg kan unne meg lørdagskosen? Hvor mye er det i så fall lov å unne seg? Jeg skal selvsagt ikke proppe i meg 200gramsplater med melkesjokolade, en pose chip og en 1,5 liters flaske med Cola. Men jeg er i utgangspungtet veldig glad i godteri og det er ganske vanskelig for meg å holde meg unna dette i hverdagen, derfor føler jeg at jeg må ha den ene dagen i uken hvor jeg får lov å kose meg.

Hva tenker dere om dette? Og hva spiser dere som lørdagskos? :)

TS.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et ønske om å gå ned i vekt ved å bli sunnere og trene for å få mer energi og en bedre kropp. Hele uken har jeg spist og drukket sunt og er ganske fornøyd med meg selv. Men nå er det lørdag og det er en dag jeg har valgt at skal være frihet til å spise en god middag etterfulgt av godteri og noe godt å drikke. F.eks litt potetgull, smågodt og kanskje is-te. Det jeg lurer på er om dette kommer til å ødelegge hele opplegget mitt eller om jeg kan unne meg lørdagskosen? Hvor mye er det i så fall lov å unne seg? Jeg skal selvsagt ikke proppe i meg 200gramsplater med melkesjokolade, en pose chip og en 1,5 liters flaske med Cola. Men jeg er i utgangspungtet veldig glad i godteri og det er ganske vanskelig for meg å holde meg unna dette i hverdagen, derfor føler jeg at jeg må ha den ene dagen i uken hvor jeg får lov å kose meg.

TS.

Så lenge du spiser litt er det ok, men du "taper" jo litt vektnedgang. I det lange løp er det jo kaloriunderskuddet over tid som avgjør vekten.

Gjest Indra
Skrevet

Det er mange måter å slanke seg på. Da jeg gikk ned fem kilo i fjor var jeg faktisk avhengig av en daglig sjokoladebit og en caffe latte for motivasjonens skyld, men regnet inn disse kaloriene i dagsinntaket jeg tillot meg.

Det er som nevnt det totale kaloriinntaket som teller.

• Liker 1
Skrevet

TS.

Du må tenke litt annerledes omkring dette. Hvis du skal legge om livsstilen for godt må du ha noen dager der du får kose deg. Da er lørdagen med snop en god "ventil" for å opprettholde en sunn livsstil. Ellers vil du neppe oppleve at endringen er liv laga. Kos deg på lørdagen med god samvittighet, og gjør alt du kan for å hindre at det eksalerer i hverdagene (ikke kjøp inn godteri, ha masse god frukt og sunn mat i kjøleskapet osv).

Gjest Survival
Skrevet

Spiser godis av og til jeg. Jeg bare regner ut kcal-innholdet og tar det med i mitt daglige inntak for å sjekke at jeg ikke havner i overskudd ;) Spiser litt mindre middag for eksempel. Eller dropper knekkebrødene til kveldsen, og spiser litt sjokolade/potetgull/is i stedet.

Gjest Brillefin
Skrevet

Jeg spiser selv godteri i helgen og det funker bra det, og jeg har gått ned 20 kilo.

Så lenge det ikke "tar helt av" så er det bra synes jeg.

Som sagt tidligere, så er det en livsstilsendring, og da er det viktig å ha et kosthold som man klarer over tid.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg synes du skal unna deg godteri i dag!

om du skal nekte deg alt godt, så tror jeg at slankekuren blir mye vanskeligere å holde over tid!

matvarer du nekter deg selv, har du ekstra lyst på! mitt forslag er å bruke lørdager til å unne deg deg godt, så har du noe å se frem til på ukedagene :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Snop i dag kan gjøre det lettere å holde seg unna snop de 6 andre dagene i uken. Regn ut kaloriene på snopen, så blir det lettere å ikke gå amokk. :-)

Forutsetningen er at du klarer å stoppe når du først har fått smaken på snop igjen.

Endret av Jade
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg har gått ned åtte kilo på to måneder nå, og jeg spiser godteri. Prøver å la det bli til ikke mer enn en gang i uka, men det hender det blir en ekstra dag også (men da er det veldig lite, og det går ikke over det daglige kaloriinntaket jeg prøver å ha likevel). Men så trener jeg også ganske mye da, så jeg tar ikke så veldig hardt på det om jeg spiser litt mer godteri en uke enn jeg hadde tenkt. Hadde vært litt verre hvis jeg bare slanket meg på sunt kosthold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned åtte kilo på to måneder nå, og jeg spiser godteri. Prøver å la det bli til ikke mer enn en gang i uka, men det hender det blir en ekstra dag også (men da er det veldig lite, og det går ikke over det daglige kaloriinntaket jeg prøver å ha likevel). Men så trener jeg også ganske mye da, så jeg tar ikke så veldig hardt på det om jeg spiser litt mer godteri en uke enn jeg hadde tenkt. Hadde vært litt verre hvis jeg bare slanket meg på sunt kosthold.

8kg på to måneder :D shitbradpitt så flinkt

Gjest Solsmil
Skrevet

8kg på to måneder :D shitbradpitt så flinkt

Hehe, føler meg ganske flink selv også :fnise: men det går fint ann, selv om man spiser godteri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...