AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Jeg ringer, skriver søknader, ringer. Har gått ledig en stund, og er nå desperat. Har snakket med ulike aktører, og de sier de skal ringe når det er noe ledig. Jeg er mer enn nok kvalifisert for jobbene, men hører ikke noe. Snakket med et kontor for en uke siden, etter å sendt inn søknad. Da var det ikke noe ledig,men oppdager samme kveld at de hadde lagt ut på Nav at de trengte vikarer. Jeg vet ikke hva som skal til. Jeg har de beste attester, oppfører meg pent i telefonen osv... Har gått så lenge at jeg er blitt innkalt til Nav. Har fått time på tirsdag. har søkt på andre jobber utenfor mitt felt også,men ikke noe napp. Pengene er et problem. Tom konto, og er fortvilt. måtte bare få det ut 1
Mynona Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Kanskje du er overkvalifisert for jobbene du søker?? Kanskje de reagerer på at du er arbeidsledig? Hvor lenge har du vært det? Hvorfor mistet du forrige jobb? Men hvis du er desperat, og trenger penger, så hadde jeg søkt på jobber i dagligvarebutikker, sykehjem, kiosker osv for å ha en jobb mens man søker videre.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Jeg ringer, skriver søknader, ringer. Har gått ledig en stund, og er nå desperat. Har snakket med ulike aktører, og de sier de skal ringe når det er noe ledig. Jeg er mer enn nok kvalifisert for jobbene, men hører ikke noe. Snakket med et kontor for en uke siden, etter å sendt inn søknad. Da var det ikke noe ledig,men oppdager samme kveld at de hadde lagt ut på Nav at de trengte vikarer. Jeg vet ikke hva som skal til. Jeg har de beste attester, oppfører meg pent i telefonen osv... Har gått så lenge at jeg er blitt innkalt til Nav. Har fått time på tirsdag. har søkt på andre jobber utenfor mitt felt også,men ikke noe napp. Pengene er et problem. Tom konto, og er fortvilt. måtte bare få det ut Registrer deg hos vikar byrå, legg cv ut så den blir tilgjengelig. Jeg ringer aldri, du vet om de vil ha deg.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Registrer deg hos vikarbyrå så du har penger på kontoen og overlever. Hvis du har rett på dagpenger, så ta det i mot til du får napp enten det er vikarbyrå eller relevant jobb. Har du utdannelse? hvilken i så fall, og hva slags jobber søker du på? Jeg var i samme situasjon som deg, men kom meg ut av det etterhvert. Det jeg gjorde var at jeg tenkte bredt. Jeg godtok at jeg kanskje måtte tre ut av mitt fagfelt for å få jobb. Jeg snakker meg heller "opp" enn "ned" på intervju. Ha tro på deg selv og at du kan tilføre et eller annet. Når du endelig får jobb, vil du mest sannsynlig oppdage at ikke alle kollegene dine har relevante bakgrunner eller er like flinke heller. Derfor er det også plass til deg i arbeidslivet. Ikke gi opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå