Snuppelure Skrevet 13. januar 2004 #1 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi ønsker oss en hund, og har sett på forskjellige raser. Der vi har klart å bi enigst er om rasen Gordon Setter. Så nå samler jeg informasjon om rasen i alle rettninger. Har du noen erfaring? Snille/sinte/stressede/rolige/sultne/ barnevenlige/agresive osv. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 13. januar 2004 #2 Del Skrevet 13. januar 2004 Om du kjøper en jakthund så BØR ( les må ) du bruke den til jakt/fugletrening. Gordon Setter er som jakthunder flest en aktiv rase. Ved siden av jakt krever de masse mosjon og stimulans. De kan fort bli stressete så det er viktig å ikke legge seg til dumme uvaner når valpen kommer i hus ( som å jasse den opp, lær den å være rolig også - passifiserings trening ). Dressur er som alltid viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 13. januar 2004 #3 Del Skrevet 13. januar 2004 Enig i at dette er mer bruks- enn familie-hund, i hvert fall for de fleste familier. Hadde en på "lån" en gang over noen måneder. Den startet etterhvert på "oppvarming" til kveldsturen en halv time i forkant (hunder lærer seg rutiner / "klokka". Dersom du synes det er greit med en hund som stresser rundt i huset som et lokomotiv, fordi han vet at det er ut på tur om bare en halvtime - ja, da er nok dette en hund for dere. For oss ble det for masete. (NB: Ikke aller er slik, selvsagt - men det vet man ikke på forhånd, og dette var vår erfaring men èn hund) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 13. januar 2004 Nå har jeg sjekket litt, og det var selvfølgelig ikke Gordon setter vi skulle ha... :oops: jeg som rota litt ja... Men takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 13. januar 2004 #5 Del Skrevet 13. januar 2004 Snuppelure, Dersom det var en annen setter-type du tenkte på, så gjelder for så vidt samme kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå