Gå til innhold

Gordon setter/ erfaringer

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Vi ønsker oss en hund, og har sett på forskjellige raser.

Der vi har klart å bi enigst er om rasen Gordon Setter.

Så nå samler jeg informasjon om rasen i alle rettninger.

Har du noen erfaring? Snille/sinte/stressede/rolige/sultne/ barnevenlige/agresive osv.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kjøper en jakthund så BØR ( les må ) du bruke den til jakt/fugletrening.

Gordon Setter er som jakthunder flest en aktiv rase. Ved siden av jakt krever de masse mosjon og stimulans. De kan fort bli stressete så det er viktig å ikke legge seg til dumme uvaner når valpen kommer i hus ( som å jasse den opp, lær den å være rolig også - passifiserings trening ). Dressur er som alltid viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette er mer bruks- enn familie-hund, i hvert fall for de fleste familier. Hadde en på "lån" en gang over noen måneder. Den startet etterhvert på "oppvarming" til kveldsturen en halv time i forkant (hunder lærer seg rutiner / "klokka".

Dersom du synes det er greit med en hund som stresser rundt i huset som et lokomotiv, fordi han vet at det er ut på tur om bare en halvtime - ja, da er nok dette en hund for dere.

For oss ble det for masete.

(NB: Ikke aller er slik, selvsagt - men det vet man ikke på forhånd, og dette var vår erfaring men èn hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket litt, og det var selvfølgelig ikke Gordon setter vi skulle ha... :oops: jeg som rota litt ja... Men takk for svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...